Janosik72 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Podlacz wszystkie trzy do kabelkow od silnika a jak sie bedzie krecil w druga strone to zamien dwa kable miejscami obojetnie ktore. Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ok nie wiedziałem że to takie proste jutro nad tym posiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikx Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A nie przypadkiem skrajne (A,C) kabelki trzeba zamienić jak się kręci w drugą stronę niż trzeba?? Ja zawsze tak robię i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A nie przypadkiem skrajne (A,C) kabelki trzeba zamienić jak się kręci w drugą stronę niż trzeba?? Ja zawsze tak robię i działa. Jak nie wiesz na 100% to po co sie produkujesz ?Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikx Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Jak nie wiesz na 100% to po co sie produkujesz ? No bo gdzieś przeczytałem ze tak trzeba. U mnie działa i nie mam żadnych problemów. :wink: A o tym Twoim sposobie nie słyszałem. Jeżeli tak można to fajnie. :rotfl: Sorry za OT :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Dwa skrajne to też są 2 poszczególne. Czyli nie ma reguły który z którym zamieniamy. Jak się kręci w złą stronę "któreś" dwa zamieniamy i wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikx Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 OK dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam ponownie Mam nowe skrzydła i kadłub... Silnik serwa itp też nowe - ale oryginalne nie tuningowane Ostatnio dużo latałem starym modelem i nawet przy dość mocnym wietrze udawało mi się prawidłowo wylądować Raz to był tak duży wiatr przy lądowaniu, że musiałem lądować na pełnym ciągu silnika bo inaczej "gazeta"... No i tak się złożyło, że teraz mam nowiutki model... Pozwoliłem sobie na drobne modyfikacje - kupiłem 3 aku 1100mAh 3s oraz rygiel 30A ... Już zaprogramowałem hamulec Kurcze na razie za mocno wieje i szkoda mi go puszczać bo nie mam ani kawałka taśmy "zabezpieczającej" no i nie chce go uszkodzić... Poza tym nie wyważyłem go i chyba przed pierwszym lotem tego nie będę robił - zobaczę jak się nim lata i potem pomyślę czy coś modyfikować... Waga się nieznacznie zmieniła bo bateria pewnie z 30g więcej no i rygiel też parę gram... Ale ogólnie jestem zadowolony z ciągu - o wiele większy niż na 2s... Co do kabelków - to miałem odwrotne obroty i ustawiłem je zmieniając skrajne kabelki... Jutro dodam zdjęcia "nowego samolotu" bo zrobiłem też mod kabiny by nie odpadła w locie Ciekawe czy da radę się wznosić pionowo Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Poza tym nie wyważyłem go i chyba przed pierwszym lotem tego nie będę robił - zobaczę jak się nim lata i potem pomyślę czy coś modyfikować... Zanim nie wyważysz nie lataj.Odpowiednie wyważenie to nie modyfikacje ale konieczność by model dobrze latał. Wyważysz model na palcach, SC(środek ciężkości) jest 5mm przed dźwigarem skrzydła. SC jest niezmienne i zawsze w tym samym miejscu!! Staraj sie uzyskać odpowiednie SC przesuwając aku. Szkoda dodawać wagi dodatkowymi obciążnikami. Ciekawe czy da radę się wznosić pionowo miałe 8) m aku prawie 2 razy cięższy i dał rade:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Dobra a to 5 mm od dzwigara to liczysz od tej rurki co jest w środku czy od tego wklejonego styropianu maskującego dzwogar? Bo u mnie gdzieś tak na oko jak wezmę 5 mm od krańca styro maskującego to dobrze wygląda... Dorobiłem ciężarek na ogonie... Niby dobre wyważenie... Przed chiwlą wylatałem dwa aku i jeden latałem na tym ciężarku a przy drugim locie go wywaliłem... Tak czy siak samolot wciąż chce do góry... To pewnie wina wiatru bo jakiś tam był... Potrenuję jeszcze przy mniejszym wietrze... A i takie info dla potomnych: mam 1100mAh 3s + rygiel sbey i samolocik ma kopa ze 2 razy większego nie ma problemu z lotem pod wiatr itp... jak dam na max obroty to mi idzie pionowo do góry i muszę tylko kontrolować by się nie przewalił BAJER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 No koledzy - pierwsza awaria w locie... Chyba poszedł rygiel bo wywindowałem model bardzo wysoko no i zauważyłem, że dość szybko schodzi z pułapu... Jak był niżej okazało się, że ciągle kręci się śmigło... Oczywiście wszystko na "0" było... Po szczęśliwym acz awaryjnym lądowaniu okazało się, że rygiel nie podaje napięcia na silnik, bo silnik ani drgnie no i nie ma hamulca... Reszta działa bezbłędnie... Sprawdziłem, że silnik ma 0,6 oma na każdym przewodzie... (czyli jak gwiazda to 0,3 oma na fazę)... On raczej jest ok... Ale nic nie śmierdziało a rygiel był tylko lekko ciepły... (baterie mam cieplejszą od rygla)... Co wy na to? (rygiel sbey 30A, BAT 1100MaH 3s) a o drugie pytanie - czy standardowy rygiel wytrzyma 3s? Bo podłączyłem go no i śmiga dobrze ale się trochę grzeje... No i teraz nie wiem czy nie spalę go jak będę windował model... No i czy jak mam gaz nie do końca to czy mniej się będzie grzał? tyle pytań a tu nie ma nikogo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Jak był niżej okazało się, że ciągle kręci się śmigło...Czyli tak jakby regulator padł i chamulec się wyłączył. Standardowy silnik od ASW przy 2 Li-po pobiera ok 7A prądu ciągłego i spalił się regulator 30A :shock: To jakiś szmelc musiał być, a może śniegu się dostało i zawilgotniał? I to przy pierwszym locie, złóż reklamację. Ja miałem Jeti Eco 18A i się nie grzał a o drugie pytanie - czy standardowy rygiel wytrzyma 3Dziwne bo standardowe reg od ASW-28 ''nie widzą'' pakietów 3S. Sprawdz czy reg odcina w porę zasilanie, żeby czasem nie rozładować pakietu 3S do 6V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 dobra a czy zdarza się aby regulator padł aż tak mocno, że przestanie podawać zasilanie na odbiornik? no i czy to się stosunkowo często zdarza bo mam ten fabryczny regulator podpięty no a jutro sobota i chętnie bym polatał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 O ile pamietam regulator tam jest 2S 20A Wiec jesli takich pradow nie przekraczasz to lataj smialo. musialbys zmierzyc pobierany prad by miec pewnosc , np silnik moze brac normalnie 10A ale jak dostanie sie syfu na lozyska i msa juz opory to ten sam silnik w tym samie zestawie napedowym moze brac i np 15A Jesli spaliles 30A to cos nie tak z tym silnikiem ,albo regulator byl felerny czyli nie ruszalbym z zadnym regulatorem dopoki nie sprawdzisz poboru pradu bo skutki moga byc podobne Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 ok jutro sprawdzę prąd... a co do tego oryginalnego regulatora to mogę na 3s jechać? bo on odpalił bez problemu no tylko się trochę zagrzał przy 3 min pracy z silniczkiem... na sucho oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 słuchajcie mam problem :/ gość ze sklepu gdzie kupiłem regulator mówi ze jak silnik miał większe obroty to przez to brał więcej prądu i spalił rygiel... ja tam się nie będę upierał ale czy to możliwe? podłączyłem org regulator i 3s do tego no i amperomierz... pokazało mi przy obrotach na max 11 A co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 słuchajcie mam problem :/ gość ze sklepu gdzie kupiłem regulator mówi ze jak silnik miał większe obroty to przez to brał więcej prądu i spalił rygiel... ja tam się nie będę upierał ale czy to możliwe? podłączyłem org regulator i 3s do tego no i amperomierz... pokazało mi przy obrotach na max 11 A co wy na to? Nie bardzo zrozumialem , ale co ma piernik do wiatraka?Regulator ,regler nie rygiel( bo to masz przy drzwiach do piwnicy lub belka drewniana) jesli ma 30A to ma wytrzymac 30A obojetnie jaki silnik mu zalozysz i smiglo wazne tylko to by zestaw silnik smiglo nie pobieral wiecej A niz stala max regulatora w tym przzypadku 30A Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotograf Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 ok ale czy jak dam większe obroty silniczkowi (bo 3s zamiast 2s) to jest możliwość aby ten silnik z ASW brał ponad 30 A? wg mnie nie ma takiej opcji bo by pierwszy się zjarał... ale co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 a masz gdzies napisane na jekie jest napiecie silnik ? masz w instrukcji podane 2S jak dasz 3S to smiglo powinienes zmienic na mniejsze by zmiescic sie w pradzie max dla tego silnika a tego nie znasz ? w tym wypadku jaki opisales jezeli nie przekraczasz 30A spali sie tylko silnik a nie regulator czy nie wspominales cos ze mierzyles i wyszlo CI 11A? ps domyslnie silnik ma max Amperarzw granicach 15-18 z racji zastosowanego regulatora stockowego Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Jest możliwość zeby na standardowym silniku spalić regulator 30 A, Wystarczy zablokować silnik i dać gaz na max i kilka s i masz rygiel tak gorący ze jajka można smażyć Kiedyś spaliłem regulator 12A Przy jakimś silniku tp co brał max 15 A. Taka temperatura ze na płytce puściły luty, ale napięcie na odbiornik podawał i dało się wylądować. Standardowy regulator czyta tylko 2s, innej możliwości nie ma. Jeżeli silnik ci przestał działać, i nie było hamulca, reszta miała napięcie a regulator był zimny sprawdź czy kable od regulatora do silnika są dobrze zlutowane. Zimny lut, trochę wibracji i po sterowaniu silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.