z.nicgorski Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 milo - piękny ten ptak ! ....ale, ale czemu spalina no i sztywne śmigło, nie piękniej ze składanym i elektrycznym ?! Czepiam się (ale i tak mi się podoba estetyka i pomysł tego Twojego modela !) Pozdrawiam i czekam wiadomości pojawienia się Was na lotnisku . Yszek
milo Opublikowano 25 Lipca 2010 Autor Opublikowano 25 Lipca 2010 Pogoda uspokoiła się, więc model do bagażnika i na lotnisko. Pierwszy lot i katastrofa. Wypiął się napęd steru wysokości przy serwie, zostały tylko lotki i kierunek. Przeraźliwa walka z bezwładnymi "akrobacjami" modelu no i w końcu gleba. Motoszybowiec cały, śmigło połamane i wygięty łącznik skrzydeł, innych usterek nie widzę. Bowden napędu steru wysokości przymocowany był za pomocą takiej małej złączki na orczyku, nakrętka mocująca odkręciła się złączka wyskoczyła z orczyka no i bęc. Szybka przeróbka polowa na mocowanie pewniejsze-moim zdaniem- paliwo i w górę. Teraz wszystko działa poprawnie i bez problemów. Model w konfiguracji do lotu waży 900 g co daje 35 g/dm obciążenia powierzchni nośnej. Wykonałem 4 loty, wrażenia? Szybowiec reaguje prawidłowo na ster kierunku, szybko i adekwatnie do prędkości, lotki, no wlaśnie, miałem źle ustawioną różnicowość. Zakręty jeszcze spoko ale próba beczki to porażka - do poprawki. Lot silnikowy przyjemny, niewielki nadmiar mocy pozwala na delikatne wznoszenie. Lot w poziomie szybki, stabilny. Po wyłączeniu silnika szybowanie z dość dużą prędkością - duże obciążenie. Zbiornik paliwa pozwala na ok 7 min lotu.Przez dwie minuty lotu silnikowego wdrapałem się przypuszczam na ok 100m. Wrażenia po początkowej traumie bardzo przyjemne. Do poprawki wspomniana różnicowość. nowy bagnet. przeróbka osłony silnika, obecna została nadpalona przy otworach wydechowych. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5082 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5083
Matrik123 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Bardzo ładny model [ładne wykonanie i tak dalej] tylko szkoda tej katastrofy ;/ Ale jak widzę to nic powarznego więc szybko się naprawi i w górę ;-)
milo Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 milo - piękny ten ptak ! ....ale, ale czemu spalina no i sztywne śmigło, nie piękniej ze składanym i elektrycznym ?! Yszek Narażę się pewnie wielu lotnikom, ale na prąd to może być maszynka do mięsa, kosiarka, szczoteczka do zębów, oczywiście jest to moje zdanie, bardzo subiektywne. Jakoś samolot na prąd nie przemawia do mnie. Miałem okazję oglądać występ chyba Katany na prąd, po występie Jaka-54 z benzyną z przodu..... hmmm...... to było żenujące, brak warkotu i ta cisza podczas lotu. Nie to nie dla mnie. Poza tym na " 38 " kończę moją przygodę z napędem do modeli. Teraz już tylko szybowce.
ali1983 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 na żywo model wygląda super, ale doszliśmy z milo do wniosku, że usterzenie krzyżowe to nie to. Miałem okazję oglądać występ chyba Katany na prąd, po występie Jaka-54 z benzyną z przodu..... hmmm...... to było żenujące, brak warkotu i ta cisza podczas lotu.w końcu to ma być motoszybowiec!!! ja pozostaję przy elektrykach. i nowy projekt milo "40" będzie elektro (przynajmniej w moim wykonaniu).
milo Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 "Program prób w locie zakończony". Wykonałem ok 50 lotów z różnymi ustawieniami i śmigłami. Aktualnie model ustawiony jest w następujący sposób, i moim zdaniem optymalny. Różnicowość zmieniona z 50/100 na 50/80, dodany mikser klapolotek 45% i zsynchronizowany ster kierunku z lotkami - ster na 60%. Wypróbowane śmigła to Master air... 6x3, 6x3,5, Kavan 6x4 i Graupner 6x4. Najlepsze osiągi na Graupnerze - co firma to firma. Wnioski? Cox .049 nieźle sobie radzi, jest niewielki nadmiar mocy, ale tylko na graupnerze 6x4. Waga modelu do lotu 920g, i obciążenie pow ok 35g/dm. Te parametry sprawiają ,że model jest bardzo szybki w locie silnikowym i szybowcowym. Wymaga dużej uwagi przy podejściu do lądowania, pomimo użycia klapolotek. Reakcja na wszystkie stery prawidłowa i adekwatna do prędkości. Figury akrobacji wykonuje przyzwoicie, korkociąg stromy i szybki, wchodzi dośc łatwo. Ogólnie model lata poprawnie, ale lot szybowcowy szybki i wymagający uwagi - szybko po utracie prędkości wchodzi w "korek". Dwie , trzy minuty pracy silnika pozwalają na uzyskanie wysokości ok 150 m. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5161 Motoszybowiec w ostatecznej konfiguracji. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5085 Jedno zdjęcie modelu w locie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.