Drako_27 Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Witam Mam pytanie czy jak dam silnik -"taki jak w temacie" tłokiem w dół w modelu to czy będe miał problemy z gaśnięciem na niskich obrotach ? czy będe musiał mieć pokładowe podczymanie świecy.
Konrad Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Pokładowe żarzenie dobra rzecz,ale jeśli będziesz miał poprawnie wykonana instalację paliwową,silnik powinien chodzić na plecach bez żadnego problemu.
DarekRG Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Podstawa to dobrze wyregulowany silnik i odpowiednia świeca + dobre paliwo. Zbiornik powinien być ciut niżej niż w przypadku gdy cylinder jest do góry ponieważ silnik będzie miał tendencje do zalania przy odpalaniu. Chodzi o to żeby lustro paliwa w zatankowanym zbiorniku nie było wyżej niż położenie gaźnika Dobrze jak by się wypowiedział ktoś kto używa na co dzień takiego silniczka zamontowanego cylindrem do dołu, co do używanej mieszanki, świecy i śmigła.
lukwisz.pl Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Mam taki silnik od ładnych kilku lat. Dobrze wyregulowany chodzi bezblędnie (nawet na nie nitrowanym paliwie) w każdej pozycji. Regulacja tego silnika taż jest bardzo prosta - bardzo dobrze się reguluje
Drako_27 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Opublikowano 10 Marca 2010 super wielkie dzięki za odpowiedzi.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 super wielkie dzięki za odpowiedzi.A co ty knujesz potajemnie :wink: :?:
Drako_27 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 No panowie i problem powstał prosze o pomoc. Dzisiaj pierwszy raz uruchomialem silnik w tej pozycji i klops to znaczy : jak już odpali to po wyłączeniu klipsa po chwili zgaśnie zacznie się ksztusić i gaśnie próbowałem większą mieszankę i mniejszą i zawsze to samo tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ? Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak ustawić ten silniczek. Oczywiście ten silniczek chodził w trenerku Canary i nie było żadnych problemów. PS: Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.
Danielstol Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Witam.Spróbuj zmienić świecę na cieplejsza :wink:
Włodek Ulas Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Oś zbiornika w osi gaźnika , iglica odkręcona o 1,5 obrotu i silniczek musi chodzić
Deem Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ?nie ma Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.Za mało paliwa; nieszczelna instalacja; uszkodzona uszczelka gaźnika; uszczelnić śruby mocujące gaźnikSpróbuj zmienić świecę na cieplejsza :wink:Też
Jano Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Miałem podobny problem z 46la cylindrem na dół.Doprowadzał mnie do szału.Dopiero wymiana silnika na inny pomogła.Teraz buduje modelik który pozwoli mi wykorzystać ten silniczek w pozycji głowica do góry bo tak pracuje idealnie.
Callab Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 No cóż, ja wprost przeciwnie do jano :-) Wymieniłem silnik na 46LA głowicą w dół (poprzedni ASP) i zniknęły wszelkie problemy. Odpala super, reguluje się bezbłędnie. W zimie wykonałem tym modelem (Baleron) ok. 20 lotów (a może nawet więcej - nie liczyłem). Oczywiście lubi się zalać jak stoi nieodpalany przez chwilę. Trzeba wtedy przechylić model, wylać paliwo z cylindra i odpalać. Po odpaleniu wymagał zagrzania się około minuty, zanim można było zdjąć zasilanie świecy. Ciepła świeca (A3) jest w zestawie z tym silnikiem. Drako_27, sprawdź dokładnie instalację paliwową.
Jano Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Bardzo możliwe Callab że gdybym miał możliwość usadowienia zbiornika trochę niżej to problem by zniknął.Skoro piszerz że Twój tak pracuje to nie mam powodu by Ci nie dać wiary.
Mirek Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 Jest różnica w budowie silnika LA,i AX .Czytam swego czasu o tych silnikach i silnik OS 46 AX można zabudowywać w każdej pozycji ,a LA ma dobre właściwości pracy w pionie jak i w poziomie, lecz ma tendencje do zalewania w pozycji odwróconej.Wynika to z konstrukcji silnika.Jeżeli masz możliwość to zamontuj poziomo i problem z głowy.
Drako_27 Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Wczoraj kombinowałem i nie dałem za wygraną zmienialem pozycję zbiornika ale to nic nie dawało więc zadzwoniłem do kolegi o radę i kazał odpalić samolot na plecach i po paru minutkach przyjechał do mnie . Silnik w pozycji normalnej pali i chodzi bez zażutu ale coś się zmieniło zauważyliśmy że świeca starciła swoją sprawność no to wykręcamy starą i zamieniamy na nową i ... silnik po rególacji chodzi aż miło czyli winna była święca .
DarekRG Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Diabeł tkwi w szczegółach :devil: Czasami najbanalniejsza rzecz jest przyczyna ambarasu. Szkoda tylko bebeszenia modelu i kombinowania jak koń pod górę. Ja mam tester w klipsie więc zawsze mogę sprawdzić czy świeca jest sprawna. Trochę gadżet, ale może uratować od wnerwy i szukania dziury w całym.
Danielstol Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 silnik po rególacji chodzi aż miło czyli winna była święca .Miałem rację z tą świecą
Drako_27 Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 NO NIE WIERZE !!! Dzisiaj chciałem już wszystko przygotować na tip top do lotu ale coś mnie pokusiło i chciałem sprawdzić czy napewno wszystko chodzi jak wcześniej żeby się upewnić i CO SILNIK GAŚNIE przecierz druga świeca nie padla przez noc. W szale złości zadzwoniłem do RADKA z Odólanowa o porade bo mi się pomysły skonczyły i jutro bede testował to co mi poradzil według niego silnik przelewa się na wolnych obrotach no i by to się zgadzało bo na wolnych obrotach zaczyna się ksztusić i gasnąć. Silniki ASP mają iglicę do utawień wolnych obrotów a OS 46LA nie ma ma jedynie śrubkę do dawki powietrza co ma wplyw na mieszankę Radek kazał mi dać wiekszą dawkę powietrza żeby zapobieć przelewaniu jutro po pracy to wypróbuję bo mi się już wiedza kończy.
DarekRG Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Myślę że powinno pomóc, ale sprawdź później czy w innych pozycjach silnik znów nie będzie miał zbyt ubogiej mieszanki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.