Skocz do zawartości

OS 46LA "Położenie silnika"


Drako_27

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie czy jak dam silnik -"taki jak w temacie" tłokiem w dół w modelu to czy będe miał problemy z gaśnięciem na niskich obrotach ? czy będe musiał mieć pokładowe podczymanie świecy.

Opublikowano

Pokładowe żarzenie dobra rzecz,ale jeśli będziesz miał poprawnie wykonana instalację paliwową,silnik powinien chodzić na plecach bez żadnego problemu.

Opublikowano

Podstawa to dobrze wyregulowany silnik i odpowiednia świeca + dobre paliwo. Zbiornik powinien być ciut niżej niż w przypadku gdy cylinder jest do góry ponieważ silnik będzie miał tendencje do zalania przy odpalaniu. Chodzi o to żeby lustro paliwa w zatankowanym zbiorniku nie było wyżej niż położenie gaźnika :)

Dobrze jak by się wypowiedział ktoś kto używa na co dzień takiego silniczka zamontowanego cylindrem do dołu, co do używanej mieszanki, świecy i śmigła.

Opublikowano

Mam taki silnik od ładnych kilku lat. Dobrze wyregulowany chodzi bezblędnie (nawet na nie nitrowanym paliwie) w każdej pozycji. Regulacja tego silnika taż jest bardzo prosta - bardzo dobrze się reguluje

Gość Anonymous
Opublikowano

super wielkie dzięki za odpowiedzi.

A co ty knujesz potajemnie :wink: :?:
Opublikowano

No panowie i problem powstał prosze o pomoc.

Dzisiaj pierwszy raz uruchomialem silnik w tej pozycji i klops to znaczy :

jak już odpali to po wyłączeniu klipsa po chwili zgaśnie zacznie się ksztusić i gaśnie próbowałem większą mieszankę i mniejszą i zawsze to samo tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ?

Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak ustawić ten silniczek.

Oczywiście ten silniczek chodził w trenerku Canary i nie było żadnych problemów.

PS: Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.

Opublikowano

tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ?

nie ma

Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.

Za mało paliwa; nieszczelna instalacja; uszkodzona uszczelka gaźnika; uszczelnić śruby mocujące gaźnik

Spróbuj zmienić świecę na cieplejsza :wink:

Też
Opublikowano

Miałem podobny problem z 46la cylindrem na dół.Doprowadzał mnie do szału.Dopiero wymiana silnika na inny pomogła.Teraz buduje modelik który pozwoli mi wykorzystać ten silniczek w pozycji głowica do góry bo tak pracuje idealnie.

Opublikowano

No cóż, ja wprost przeciwnie do jano :-) Wymieniłem silnik na 46LA głowicą w dół (poprzedni ASP) i zniknęły wszelkie problemy. Odpala super, reguluje się bezbłędnie. W zimie wykonałem tym modelem (Baleron) ok. 20 lotów (a może nawet więcej - nie liczyłem).

 

Oczywiście lubi się zalać jak stoi nieodpalany przez chwilę. Trzeba wtedy przechylić model, wylać paliwo z cylindra i odpalać. Po odpaleniu wymagał zagrzania się około minuty, zanim można było zdjąć zasilanie świecy.

 

Ciepła świeca (A3) jest w zestawie z tym silnikiem.

 

Drako_27, sprawdź dokładnie instalację paliwową.

Opublikowano

Bardzo możliwe Callab że gdybym miał możliwość usadowienia zbiornika trochę niżej to problem by zniknął.Skoro piszerz że Twój tak pracuje to nie mam powodu by Ci nie dać wiary.

Opublikowano

Jest różnica w budowie silnika LA,i AX .Czytam swego czasu o tych silnikach i silnik OS 46 AX można zabudowywać w każdej pozycji ,a LA ma dobre właściwości pracy w pionie jak i w poziomie, lecz ma tendencje do zalewania w pozycji odwróconej.Wynika to z konstrukcji silnika.Jeżeli masz możliwość to zamontuj poziomo i problem z głowy.

Opublikowano

Wczoraj kombinowałem i nie dałem za wygraną zmienialem pozycję zbiornika ale to nic nie dawało więc zadzwoniłem do kolegi o radę i kazał odpalić samolot na plecach i po paru minutkach przyjechał do mnie :). Silnik w pozycji normalnej pali i chodzi bez zażutu ale coś się zmieniło :) zauważyliśmy że świeca starciła swoją sprawność no to wykręcamy starą i zamieniamy na nową i ... silnik po rególacji chodzi aż miło czyli winna była święca :).

Opublikowano

Diabeł tkwi w szczegółach :devil:

Czasami najbanalniejsza rzecz jest przyczyna ambarasu. Szkoda tylko bebeszenia modelu i kombinowania jak koń pod górę. Ja mam tester w klipsie więc zawsze mogę sprawdzić czy świeca jest sprawna. Trochę gadżet, ale może uratować od wnerwy i szukania dziury w całym.

Opublikowano

NO NIE WIERZE !!! Dzisiaj chciałem już wszystko przygotować na tip top do lotu ale coś mnie pokusiło i chciałem sprawdzić czy napewno wszystko chodzi jak wcześniej żeby się upewnić i CO SILNIK GAŚNIE przecierz druga świeca nie padla przez noc.

W szale złości zadzwoniłem do RADKA z Odólanowa o porade bo mi się pomysły skonczyły i jutro bede testował to co mi poradzil według niego silnik przelewa się na wolnych obrotach no i by to się zgadzało bo na wolnych obrotach zaczyna się ksztusić i gasnąć.

Silniki ASP mają iglicę do utawień wolnych obrotów a OS 46LA nie ma ma jedynie śrubkę do dawki powietrza co ma wplyw na mieszankę Radek kazał mi dać wiekszą dawkę powietrza żeby zapobieć przelewaniu jutro po pracy to wypróbuję bo mi się już wiedza kończy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.