Jump to content

OS 46LA "Położenie silnika"


Drako_27

Recommended Posts

Podstawa to dobrze wyregulowany silnik i odpowiednia świeca + dobre paliwo. Zbiornik powinien być ciut niżej niż w przypadku gdy cylinder jest do góry ponieważ silnik będzie miał tendencje do zalania przy odpalaniu. Chodzi o to żeby lustro paliwa w zatankowanym zbiorniku nie było wyżej niż położenie gaźnika :)

Dobrze jak by się wypowiedział ktoś kto używa na co dzień takiego silniczka zamontowanego cylindrem do dołu, co do używanej mieszanki, świecy i śmigła.

Link to comment
Share on other sites

No panowie i problem powstał prosze o pomoc.

Dzisiaj pierwszy raz uruchomialem silnik w tej pozycji i klops to znaczy :

jak już odpali to po wyłączeniu klipsa po chwili zgaśnie zacznie się ksztusić i gaśnie próbowałem większą mieszankę i mniejszą i zawsze to samo tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ?

Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak ustawić ten silniczek.

Oczywiście ten silniczek chodził w trenerku Canary i nie było żadnych problemów.

PS: Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.

Link to comment
Share on other sites

tak się zastanawiałem czy to nie ma coś wspolnego z tą regolacją wolnych obrotów ?

nie ma

Na wysokich obrotach nie zgaśnie jedynie po zmianie konta modelu dziub do góry troche przygasa.

Za mało paliwa; nieszczelna instalacja; uszkodzona uszczelka gaźnika; uszczelnić śruby mocujące gaźnik

Spróbuj zmienić świecę na cieplejsza :wink:

Też
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem z 46la cylindrem na dół.Doprowadzał mnie do szału.Dopiero wymiana silnika na inny pomogła.Teraz buduje modelik który pozwoli mi wykorzystać ten silniczek w pozycji głowica do góry bo tak pracuje idealnie.

Link to comment
Share on other sites

No cóż, ja wprost przeciwnie do jano :-) Wymieniłem silnik na 46LA głowicą w dół (poprzedni ASP) i zniknęły wszelkie problemy. Odpala super, reguluje się bezbłędnie. W zimie wykonałem tym modelem (Baleron) ok. 20 lotów (a może nawet więcej - nie liczyłem).

 

Oczywiście lubi się zalać jak stoi nieodpalany przez chwilę. Trzeba wtedy przechylić model, wylać paliwo z cylindra i odpalać. Po odpaleniu wymagał zagrzania się około minuty, zanim można było zdjąć zasilanie świecy.

 

Ciepła świeca (A3) jest w zestawie z tym silnikiem.

 

Drako_27, sprawdź dokładnie instalację paliwową.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo możliwe Callab że gdybym miał możliwość usadowienia zbiornika trochę niżej to problem by zniknął.Skoro piszerz że Twój tak pracuje to nie mam powodu by Ci nie dać wiary.

Link to comment
Share on other sites

Jest różnica w budowie silnika LA,i AX .Czytam swego czasu o tych silnikach i silnik OS 46 AX można zabudowywać w każdej pozycji ,a LA ma dobre właściwości pracy w pionie jak i w poziomie, lecz ma tendencje do zalewania w pozycji odwróconej.Wynika to z konstrukcji silnika.Jeżeli masz możliwość to zamontuj poziomo i problem z głowy.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj kombinowałem i nie dałem za wygraną zmienialem pozycję zbiornika ale to nic nie dawało więc zadzwoniłem do kolegi o radę i kazał odpalić samolot na plecach i po paru minutkach przyjechał do mnie :). Silnik w pozycji normalnej pali i chodzi bez zażutu ale coś się zmieniło :) zauważyliśmy że świeca starciła swoją sprawność no to wykręcamy starą i zamieniamy na nową i ... silnik po rególacji chodzi aż miło czyli winna była święca :).

Link to comment
Share on other sites

Diabeł tkwi w szczegółach :devil:

Czasami najbanalniejsza rzecz jest przyczyna ambarasu. Szkoda tylko bebeszenia modelu i kombinowania jak koń pod górę. Ja mam tester w klipsie więc zawsze mogę sprawdzić czy świeca jest sprawna. Trochę gadżet, ale może uratować od wnerwy i szukania dziury w całym.

Link to comment
Share on other sites

NO NIE WIERZE !!! Dzisiaj chciałem już wszystko przygotować na tip top do lotu ale coś mnie pokusiło i chciałem sprawdzić czy napewno wszystko chodzi jak wcześniej żeby się upewnić i CO SILNIK GAŚNIE przecierz druga świeca nie padla przez noc.

W szale złości zadzwoniłem do RADKA z Odólanowa o porade bo mi się pomysły skonczyły i jutro bede testował to co mi poradzil według niego silnik przelewa się na wolnych obrotach no i by to się zgadzało bo na wolnych obrotach zaczyna się ksztusić i gasnąć.

Silniki ASP mają iglicę do utawień wolnych obrotów a OS 46LA nie ma ma jedynie śrubkę do dawki powietrza co ma wplyw na mieszankę Radek kazał mi dać wiekszą dawkę powietrza żeby zapobieć przelewaniu jutro po pracy to wypróbuję bo mi się już wiedza kończy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.