eoker Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Witam. Czy ta mieszanka paliwa i nitrometanu http://riku.pl/#product_cat:533|124 http://riku.pl/#product_cat:407|188 (czyli te 5litrow paliwa i 0.5 nitro) będzie sie dobrze trawić w mvvs 2.5 pracującym w modelu na uwięzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Generalnie te motorki zostały zaprojektowane do pracy bez nitro, ale jeśli dasz do 5% (czyli ok. pół butelki) nitro to nie powinno mu zaszkodzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Dzieki. Wczesniej latałem na nim bez nitro ( jakieś 1.5-2 litra ) wiec jest już raczej dotarty dlatego na nowy sezon chciałem trochę po eksperymentować na innych paliwach. Wiec pewnie zrobię tak jak piszesz. Rozrobię narazie jeden litr i zobaczę jak będzie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 ...Wczesniej latałem na nim bez nitro ( jakieś 1.5-2 litra ) wiec jest już raczej dotarty dlatego na nowy sezon chciałem trochę po eksperymentować na innych paliwach.Dlaczego? :shock: Brakuje mu mocy, czy za tanie paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Coś dziwnego było z tym silnikiem. Na ziemi pracował ok. wchodził na obroty i w ogóle ale gdy się już trochę rozpędził silnik przygasał, tylko chwilami wracała mu moc. Na ziemi był ustawiany tak aby miał jak największe obroty ale właśnie w powietrzu się już kiepściło. Mam nadzieje ze te troche nitra mu właśnie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Nitro nie pomoze. Silnik ustawiony na ziemi na max w powietrzu bedzie sie przegrzewal bo mieszanka jest za uboga - w powietrzu obroty ida w gore w miare rozpedzania. Trzeba silnik ustawic by byl nieco przelany wtedy w powietrzu bedzie mial to co lubi. Poeksperymentowac trzeba nieco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Może jednak jeszcze nie jest dotarty? Jeśli regulacja nie pomoże, to jeszcze go podcieraj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 A czy aby instalacja paliwowa jest prawidłowo skomponowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 A czy aby instalacja paliwowa jest prawidłowo skomponowana?Na moje oko chyba tak chociaż i tak zmieniam teraz model i na nowo zbiornik będzie ustawiany. Chyba ze w uwiezi panują jakies zasady umieszczania zbiornika o których nie wiem :?: Może jednak jeszcze nie jest dotarty?Wstępnie jest na pewno po tych dwóch litrach.Silnik ustawiony na ziemi na max w powietrzu bedzie sie przegrzewal bo mieszanka jest za uboga - w powietrzu obroty ida w gore w miare rozpedzania. Trzeba silnik ustawic by byl nieco przelany wtedy w powietrzu bedzie mial to co lubi. Poeksperymentowac trzeba nieco.Ostatnio rozmawiałem z kolego który startuje w wyścigu i podpowiedział mi jak to oni regulują swoje silniki. Ze gdy kończy sie paliwo i silnik wbija się wtedy na wyższe obroty to znaczy że wcześniej silnik był przelany i trzeba mu troche przykręcić iglicy. W moim przypadku się właśnie tak dzieje więc będę musiał chyba jednak poeksperymentować w drógą stronę niż jak piszesz Leszek_K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Eoker - to co pisze wynika z tego co ty napisales. A napisale s ze w locie silnik na przemian zdycha i wchodzi na obroty. A to wskazuje na uboga mieszanke. Kazdy silnik (prawie), gdy konczy sie paliwo, przez chwile zlapie duze obroty by potem zgasnac. Ale nie znaczy to ze takie obroty utrzymalby przez dluzej niz kilka sekund. Mieszanka robi sie uboga -> obroty rosna -> silnik sie grzeje -> d.... z gwizdkiem. To co silnik z siebie daje to kompromis pomiedzy obciazeniem, skladem mieszanki, chlodzeniem silnika - w uproszczeniu. Zmiana ktoregokolwiek z tych parametrow - i wszystko idzie w krzaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 eoker, Leszek dobrze Ci napisał, to co opisałeś jest w 99% efektem za ubogiej mieszanki. Sprawdź jeszcze jak sie zachowuje silnik, trzymając model w ręku mordą pionowo w górę jeśli będzie przygasał to na pewno za uboga mieszanka. należy jeszcze sprawdzić czy nie masz dziurawego zbiornika, silikony. Czyli cały układ paliwowy jak pisał Paweł. Ja kiedyś miałem podobny efekt co ty opisujesz, okazało sie ze rurki w zbiorniku, (który naprawdę długo leżał nie używany), zakleiły sie od zestarzałej rycyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eoker Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Pomyśle o tym co napisaliście. Zbiornik na pewno dziurawy nie jest, ale będę musiał sprawdzić rurki bo możliwe że są z lekka pozatykane bo przelatał już dwa sezony. Latać zacznę pewnie jakoś za miesiąc bo jak pisałem model w budowie i w tedy zobaczę jak to będzie. Na razie dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.