Jump to content

własna mieszanka paliwa


eoker

Recommended Posts

Guest Anonymous

Generalnie te motorki zostały zaprojektowane do pracy bez nitro, ale jeśli dasz do 5% (czyli ok. pół butelki) nitro to nie powinno mu zaszkodzić...

Link to comment
Share on other sites

Dzieki.

Wczesniej latałem na nim bez nitro ( jakieś 1.5-2 litra ) wiec jest już raczej dotarty dlatego na nowy sezon chciałem trochę po eksperymentować na innych paliwach. Wiec pewnie zrobię tak jak piszesz. Rozrobię narazie jeden litr i zobaczę jak będzie :wink:

Link to comment
Share on other sites

...Wczesniej latałem na nim bez nitro ( jakieś 1.5-2 litra ) wiec jest już raczej dotarty dlatego na nowy sezon chciałem trochę po eksperymentować na innych paliwach.

Dlaczego? :shock:

Brakuje mu mocy, czy za tanie paliwo?

Link to comment
Share on other sites

Coś dziwnego było z tym silnikiem. Na ziemi pracował ok. wchodził na obroty i w ogóle ale gdy się już trochę rozpędził silnik przygasał, tylko chwilami wracała mu moc.

Na ziemi był ustawiany tak aby miał jak największe obroty ale właśnie w powietrzu się już kiepściło. Mam nadzieje ze te troche nitra mu właśnie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Nitro nie pomoze. Silnik ustawiony na ziemi na max w powietrzu bedzie sie przegrzewal bo mieszanka jest za uboga - w powietrzu obroty ida w gore w miare rozpedzania. Trzeba silnik ustawic by byl nieco przelany wtedy w powietrzu bedzie mial to co lubi. Poeksperymentowac trzeba nieco.

Link to comment
Share on other sites

A czy aby instalacja paliwowa jest prawidłowo skomponowana?

Na moje oko chyba tak chociaż i tak zmieniam teraz model i na nowo zbiornik będzie ustawiany. Chyba ze w uwiezi panują jakies zasady umieszczania zbiornika o których nie wiem :?:

Może jednak jeszcze nie jest dotarty?

Wstępnie jest na pewno po tych dwóch litrach.

Silnik ustawiony na ziemi na max w powietrzu bedzie sie przegrzewal bo mieszanka jest za uboga - w powietrzu obroty ida w gore w miare rozpedzania. Trzeba silnik ustawic by byl nieco przelany wtedy w powietrzu bedzie mial to co lubi. Poeksperymentowac trzeba nieco.

Ostatnio rozmawiałem z kolego który startuje w wyścigu i podpowiedział mi jak to oni regulują swoje silniki. Ze gdy kończy sie paliwo i silnik wbija się wtedy na wyższe obroty to znaczy że wcześniej silnik był przelany i trzeba mu troche przykręcić iglicy. W moim przypadku się właśnie tak dzieje więc będę musiał chyba jednak poeksperymentować w drógą stronę niż jak piszesz Leszek_K
Link to comment
Share on other sites

Eoker - to co pisze wynika z tego co ty napisales. A napisale s ze w locie silnik na przemian zdycha i wchodzi na obroty. A to wskazuje na uboga mieszanke.

Kazdy silnik (prawie), gdy konczy sie paliwo, przez chwile zlapie duze obroty by potem zgasnac. Ale nie znaczy to ze takie obroty utrzymalby przez dluzej niz kilka sekund. Mieszanka robi sie uboga -> obroty rosna -> silnik sie grzeje -> d.... z gwizdkiem.

To co silnik z siebie daje to kompromis pomiedzy obciazeniem, skladem mieszanki, chlodzeniem silnika - w uproszczeniu. Zmiana ktoregokolwiek z tych parametrow - i wszystko idzie w krzaki.

Link to comment
Share on other sites

eoker, Leszek dobrze Ci napisał, to co opisałeś jest w 99% efektem za ubogiej mieszanki. Sprawdź jeszcze jak sie zachowuje silnik, trzymając model w ręku mordą pionowo w górę jeśli będzie przygasał to na pewno za uboga mieszanka. należy jeszcze sprawdzić czy nie masz dziurawego zbiornika, silikony. Czyli cały układ paliwowy jak pisał Paweł. Ja kiedyś miałem podobny efekt co ty opisujesz, okazało sie ze rurki w zbiorniku, (który naprawdę długo leżał nie używany), zakleiły sie od zestarzałej rycyny.
Link to comment
Share on other sites

Pomyśle o tym co napisaliście. Zbiornik na pewno dziurawy nie jest, ale będę musiał sprawdzić rurki bo możliwe że są z lekka pozatykane bo przelatał już dwa sezony.

Latać zacznę pewnie jakoś za miesiąc bo jak pisałem model w budowie i w tedy zobaczę jak to będzie.

Na razie dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.