Skocz do zawartości

Problem z MK-17


Tofik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przerobiłem ostatnio swój silnik zapłonowy Mk-17 na żarowy. Zrobiłem to za pomocą tej instrukcji http://www.alehar.aplus.pl/porady_samozaplon_na_zarowy.html Silnik złozony ale nie chce "chodzić". Mianowicie gdy dam mu krople paliwa na tłok , podłącze żarke i próbuje odpalic chodzi na niskich obrotach przez kilka sekund tak jakby nie miał siły. Nie chce ciągnąc paliwa chociarz gaźnik jest drożny. Iglicę odkręcam 2,5- 3,5 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Też przerobiłem tego rusa :D O czym kol.bzik4 wie :rotfl:

Objawy miałem takie same-powód? Słaba kompresja,za mało wzięte z cylindra,

lub za duża uszczelka,ewentualnie nietrzymanie ciśnienia.

Daj pare kropelek do karteru i na tłok,przekręć tak aby tłok ustawił się w GMP (górny martwy punkt) i przytrzymaj za śmigło.Jeśli usłyszysz syczenie to ewidentnie komprecha gdzieś ucieka.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś przerabiałem taki silnik. Radze ci wywiercić dziurkę w przeciwtłoku, nagwintować i wkręcić w to świece po czym "wspawać" przeciwtłok w tuleje. Jak to zrobisz to potem wywierć w użebrowaniu dziurkę aby świeca wyszła na zewnątrz. Wtedy kompresja będzie o wiele lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
308_Martinez, a czym masz zamiar "tak fajnie regulować" położenie przeciwtłoka, w którym będzie siedzieć świeca?? I w jaki sposób? Poza tym przeciwtłoka nie nagwintujesz bez rozhartowania....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

308_Martinez, a czym masz zamiar "tak fajnie regulować" położenie przeciwtłoka, w którym będzie siedzieć świeca?? I w jaki sposób? Poza tym przeciwtłoka nie nagwintujesz bez rozhartowania....

 

 

 

jeśli ktoś ma dostęp do tokarek, może zrobić samemu przeciwtłok i taką jakby rurkę, w środku siedziała by świeca, a ta rurka napierała by na przeciwtłok i w tedy można by regulowac stopień sprężanie, aha, jeszcze jedno, trudno by tą rurkę zamocować w głowicy bo trzeba by grube wiertło, poza ym mogła by nie wytrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubusiu,nieżle kombinujesz,jak dobrze zrozumiałem świeca w twoim przypadku byłaby wkręcona w tą rurkę na samej górze.Rurka ta (nagwintowana obustronnie),żeby możliwa była regulacja sprężania musiałaby wystawać nad głowicą. Zwiększasz objętość komory spalania i oddalasz świecę od mieszanki. Niestety,nie zadziała.

Najlepsze i zarazem najprostsze jest sprawdzone przez podejżewam tysiące modelarzy to rozwiązanie którego link nam przedstawił kol.Tofik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, Nie, Nie :o Mamy przeciwtłok wbity w tuleje, jak przy normalnym samozapłonie, tyle, że ze świecą. Aby regulować komorę spalania coś musi ten przeciwtłok ruszyć, śruba centralna nie może być wykorzystana ponieważ w środku mamy świecę. Aby coś go ruszyło musi być puste w środku na tyle aby weszła grzałka do świec, to wałśnie rurka, aby ta rurka miała się na czym oprzeć musimy mieć gwint, i jedyne miejsce gdzie ta rurka może się trzymać to ożebrowanie. Musielibyśmy wywierć na samej gorze użebrowania(to aluminiowa czerwone :) ) dziurę i nagwintować na np. 1/2 cala aby ta rurka mogła poruszać przeciwtłok. Jeśli chodzi o komorę spalania, nic przy niej nie robimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że pod pojęciem "ożebrowanie" kryje się głowica :-)

No to dogadany temat,żeby ino ta tuleja zmieściła końcówkę żarki a i materiału tam wiele też nie zostanie(przeciwtłok)

Pozostaje problem-i to duży,nagintowania przeciwtłoka (mistrz ma rację)

Według mnie ,nie warto-ale nie twierdzę że się nie da.

Ja zrobiłem tak jak wielu i działa.

Pozdro :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagwintowanie przeciwtłoka bez rozhartowania jest możliwe w tokarce po założeniu na zatoczony za jednym zamocowaniem trzpień (bicie) otworem na świecę i przy użyciu węglika spiekanego chłodzonego naftą. Ze względu na to, że to jest maleństwo trzeba by chyba dodatkowo podeprzeć konikiem.

Ale pozostaje jeszcze nagwintowanie tulei cylindra ( o ile dobrze pamiętam konstrukcję MK-17) a to ze względy na nieprzelotowy gwint i wielkość noża nie takie łatwe.

Tylko czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

RomanJ4, ja nie wiem o czym Ty piszesz, pogubiłem się już w pierwszej linijce Twojego wywodu, a potem było już tylko gorzej...

BTW w mojej ponad dwudziestoletniej praktyce modelarskiej nie spotkałem silnika żarowego z regulowanym stopniem sprężania (poza wymianą podkładek) ciekawe dlaczego, czyżby poprzednie pokolenia modelarzy i konstruktorów silniczków coś przeoczyły??? A może jest t po prostu bez sensu i szkoda czasu na takie przemyślenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pomagał mi przerabiac tato. Wczesniej chodził dobrze jako samozapłon. Przerobiłem go z powodu braku paliwa (nigdzie nie mogłem go dostać). Podzczas skrócania cylindra na tokarce trochę się ugiąc(odrobinkę). Po wsadzeniu tłoka chodził dośc ciężko. Spod świecy wydobywa się troche paliwa.Teraz tlok chodzi juz lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tofik, jeśli zjajowaciliście tuleję to spokojnie można silniczek położyć na półkę...jako eksponat :(

RomanJ4, oczywiście masz rację, lecz odpowiednie narzędzia (widiowe wiertło i gwintownik - sam w sobie dość nietypowy, lub ewentualnie mikro nożyk do gwintu) są raczej poza zasięgiem amatorskiego warsztciku nawet dobrze wyposażonego.

A ich koszt z pewnością przewyższy wartość silniczka.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłokiem w górnym polozeniu a głowicą jest ok 2,5mm.

jeśli dobrze pamiętam to w MK-17 skok tłoka po zamknięciu okienek wylotowych do ZZ jest 8mm więc żeby uzyskać stopień sprężania 10 to odległość do tłoka powinna wynosić 0,8mm oczywiście idąc dalej należało by wziąć pod uwagę świecę żarową która dodatkowo powiększa komorę spalania, dlatego wg mnie 0,6-08mm to powinna być odległość pomiędzy tłokiem a cylindrem, przyjmując oczywiście że tłok i komora spalania mają ten sam kształt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.