tytan12 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam,jako ze zima nam dokucza,wykopałem w piwnicy dwa zalegajace kadłubiki.I wziąłem się za robotę.Jeden jako elektryk,a drugi na zbocze :?: .waga wychodzi około 2200g.Czym to popędzić :evil:Profil E211 CRD URL=http://img715.imageshack.us/i/hpim5743.jpg/][/url] a to się nada,+ 4sp :?:
wojt1125 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Jakieś postępy w pracach? Szczególnie interesują mnie prace przy kadłubie, niedługo przyjdzie mi się z czymś podobnym zmierzyć. A silnik według Drive Calculatora da 2000-2300g ciągu. Pozdrawiam
tytan12 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Witam,prace idą pełną parą Lotki mam juz wycięte,stateczniki poziome też prawie gotowe biorę się za kadłub.W między czasie dłubie przy Foxie :jupi:
wojt1125 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Zastanawia mnie łącznik skrzydeł przy takiej rozpiętości. Jakich wymiarów pręt/płaskownik zastosowałeś? Stal czy węgiel? No i liczę na relację z malowania kadłuba
tytan12 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Opublikowano 31 Marca 2010 Witam,skrzydła polaczone są płaskownikiem stalowym 12*2*500 :?: ]
Wojtass_nt Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Silnik będzie za słaby. Nie uzyskasz na nim szybkiego wznoszenia Za niedługo ruszam z budową S-1 Swift ale o połowę mniejszego bo ~170cm. Większość materiałów już mam. Brakuje mi tylko odpowiedniej rurki do skrzydeł. Nie daje mi to spać po nocach.
tytan12 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Zobaczymy :evil: ,spróbuję ,dam 4 cele lipol. Model i tak będzie startował na zboczu,a napęd to tak z ciekawosci :crazy: .Junior powinien mi wyjść z wagą ok. 2100g. :?:A jaką potrzebujesz rurkę może coś znajdę.
Wojtass_nt Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 A jaką potrzebujesz rurkę może coś znajdę. No właśnie tu pojawia się problem bo nie wiem Mam 5mm węglową którą użyję jako bagnet po 50cm w płacie. Mam kilka podobnych rurek z których zrobię 2 mocowania ustalające a w kadłubie będzie wklejona większa i te wszystkie będą przez nie przechodzić. Ma być w miarę lekko ale max sztywnie bo to ma być szybowiec do akrobacji. Nie chciał bym żeby się coś gięło przy ostrym zejściu Next week pod koniec powinny dojść serwa to zacznę pracę.
wojt1125 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Był kiedyś na forum taki wzór: (a*0,2*m*g*10)/Wx, gdzie: a - rozpiętość skrzydeł w metrach m - masa kadłuba i stateczników w kilogramach g ≈ 9,81 m/s2 Wx - wskażnik wytrzymnałości przekroju Wartość powyżej 1000MPa dla węgla jest niebezpieczna, najwłaściwsza - poniżej 800MPa, wartości pomiędzy są 'na styk'. Możesz sobie dobrać odpowiednie przekroje.
atku Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Mam szybowiec polskiego producenta z Gdańska 2,6 m on ma 6mm stali i ok 15cm wpuszczone w skrzydło, znosi wszystko co sobię wymyślę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.