jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam...czytając forum nie ma jednoznacznej informacji o doborze silnika spalinowego więc zwracam się do was koledzy o pomoc. Muszę dobrać silnik do modelu akrobatki rozp. 1170mm waga do lotu ok. 1kg Z tego względu, że będzie to akrobatka silnik musi mieć nadwyżkę mocy żeby piął się pionowo do góry i robił zawis na śmigle. Konkretnie chodzi mi o pojemność tego silnika i śmigło... Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś życzliwy i pomoże EDIT: Poprawiłem tytuł - literówka. Osa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Więcej szczegółów - ile taktów 2 czy 4, ile kasy - wersja oszczędna np. ASP czy wypas tj. SAITO ew. OS Max ? To jest Twój pierwszy motorek czy masz doświadczenie w obsłudze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Podaj wagę pustego modelu bo 1kg do lotu na spalinie ok 3.5-4ccm ciężko będzie osiągnąć. Samo wyposarzenie wychodzi mi 700-750g. Sam budujesz, jakiś gotowiec?więcej danych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Może to zabrzmi zwariowanie ale buduję go z depronu ze wzmocnieniami balsowo-sklejkowymi. Mam podobnego elektryka 1050mm rozp. i wadze do lotu ok 650g a wyszedł naprawdę ciężki więc szacuję, że nowy model będzie ważył ok 1kg. Słyszałem, że niektórzy budują spalinki również z depronu oczywiście odpowiednio wzmocnione dlatego wybrałem tą technikę. Silnik preferuję 2 takt klasy ekonomincznej...np. ASP, MVVS itp. Będzie to mój pierwszy silnik spalinowy więc muszę wiedzieć wszystko bo nie chciałbym kasy wywalić w błoto:( ps. Poza tym mam dość ładowania baterii i chciałbym naprawdę długo sobie polatać. Wlewasz paliwo i wio w górę :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 A nie boisz się że ten depron szl** trafi??? Chyba paliwo nie będzie mu obojętne? Chcesz użyć depronu jako pokrycia czy elementu konstrukcyjnego? Sorry, ale kiepsko to widzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Będzie to wyglądało tak. Wręgi będą wykonane z balsy i sklejki. Całość modelu będzie z depronu. Następnie planuję całość okleić taśmą pakową i pomalować farbą odporną na paliwo lub najpierw farbą a potem lakierem odpornym na paliwo i opary. Co o tym sadzicie? Wiem dobrze, że zdania są podzielone :? Ale niestety jest to tanie i łatwe w wykonaniu. W depornie siedzę już troszkę więc troszkę już umiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Na taśmę pakową to nic nie pomalujesz ... Jeśli już to papier na wikol klejony i to wszystko malowane. Nie wiem czy jest poniekąd sens bo idziesz do sklepu z warzywami i owocami, prosisz o skrzynkę. Wycinasz przód kadłuba, z kawałka 5-6mm sklejki gospodarczej bądź 2x sklejka ze skrzynki robisz firewall. Tył kadłuba to kilka listewek. Skrzydło na upartego mozesz zrobić depronowe i okleić, tak samo kadłub takiej konstrukcji pokryjesz depronem. Silnik to 3,5-4cm3 najprawdopodobniej ASP. Ale ja bym raczej nie porywał się na typowego akrobata - model elektryczny a spalinowy to dwa różne typy modeli ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Kadłub musiałby być oklejony jakimś papierem, bo taśmą tego nie widzę. Taśmą oklejałem delty, więc można skrzydło bez problemów; zaczynasz od spływu i na zakładkę w stronę natarcia, to samo od spodu i na natarcie ładny pasek, podobnie stateczniki. Ale kadłuba tak sobie nie wyobrażam. Taśma pakowa paliwo żarowe wytrzymuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Silnik preferuję 2 takt klasy ekonomincznej...np. ASP, MVVS itp. Będzie to mój pierwszy silnik spalinowy więc muszę wiedzieć wszystko bo nie chciałbym kasy wywalić w błoto:( ps. Poza tym mam dość ładowania baterii i chciałbym naprawdę długo sobie polatać. Wlewasz paliwo i wio w górę :jupi: Jak nie chcesz kasy w błoto i bez doświadczenia ( i 2 takty ) to OS Max 46. Kupisz, zrozumiesz :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Tak...tylko wydać 600,0 zł na silnik to już nie jset mała kasa...poza tym 7,5ccm??? To nie jest za dużo jak na taki model? Potrzebuję silnik taki najlepiej do 300,0zł. Mysłałem bardziej o ASP albo MVVS. Są stosunkowo tanie. Tylko jaką pojemność potrzebuję o to przede w szystkim mi chodzi żeby uzmysłowić sobie jaka moc jest potrzebna żeby ulotnić to moje latadełko (przyszłe ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Budowane na forum kiedyś były Yaki i chyba Katany 3D sylwetkowe w rozmiarze 1m, najlepsze wyniki były jakoś 960g o ile pomne a silniki do nich były właśnie koło 25-46. Potem przyszły 4 takty ASP :wink: Ja bym był za tym abyś odłożył troche funduszy i albo budował Wicherka 25 jak to ostatnio modne albo kombinował coś z trenerkiem klasy 40-60. Canara kupisz już za 250zl. Ilość twojej pracy jaką włożysz, materiał i kleje są porównywalnie warte do tych 250zl z tą gwarancją że Canary cię nie zawiedzie podobnie jak Wicherek :wink: Skoro jednak posiadasz już jakieś umiejętności ja bym siadał na Canary :wink: Silnik ASP 52 w HC kupisz za 55$ + wysyłka, a znajdziesz tam wiele innych fajnych rzeczy :wink: Jeżeli wybierzesz Wicherka no to już oczywiście odsyłam do odpowiedniego tematu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Do modelu o masie całkowitej 1kg wystarczy OS MAX 25LA (cena ok. 320 zł). Ale moim zdaniem powinieneś odpuścić sobie ten depron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zastanawiam się czy kolega jaaazdek1 policzył że silnik, śmigło, paliwo, serwo to już dobre 500g dla silnika klasy 25. Teraz jeszcze 3-4 serwa, odbiornik i zasilanie. A na to wszystko jeszcze model o wzmocnionej konstrukcji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 oto moja mini extra 300S troszkę powiększona. Rozp. 1050mm ciężar do lotu ok 650g. Wiem ciężka jak na elektryka :? ale cóż lata Ciężar zawdzięczam temu, że 1. wyposażenie to silnik szczotkowy klasy 370 z przekładnią, pakiet Nimh 9,6V 650mAh 2. oklejony papierem kolorym (taki jak się owija prezenty) Waga....ceglasta Chcę właśnie zrobić coś podobnego także na bazie depronu, balsy i sklejki z tym, że na spalinkę. Jak widać nie jestem ani za Canary ani Wicherkiem. Chcę zrobić sobie mini sportowy model, który jest szybki i da dużo radości (do pierwszego kreta hehe :lol Napewno przesadziłem z tą wagą, że będzie to ok. 1kg ale sami powiedzcie. Waga elektryka z całym wyposażeniem jakie mam teraz to 650g. Silnik 70g pakiet 100g odbiornik 15g serwa mikro 30g kable 15g śmigło 9x7,5 E-flite ???g Czyli sam model waży ok .400-420g. Jeżeli zrobię wspomniane wzmocnienia dajmy na to, że waga wzrośnie do ok. 600g sam model. Do tego silnik ok. 300g +paliwo dajmy na to 300 g. To w sumie daje mi ok 1200g gotowy do lotu. To chyba nie jest aż tak źle co??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 zapomniałem wstawić zdjęcie tak się rozpisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Po mojemu to na motorku typu .25 zawisu to se ne da, panie Hawranek - jak to mówią Czesi :devil: Latanie trenerkiem - jak najbardziej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Wyjdzie ładny przecinak :wink: Policz obciążenie powierzchni :wink: A i serwa oczywiście pod 3,5-4cm to oczywiście minimum 16g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaaazdek1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 po pierwsze to z góry dzięki za zainteresowanie :wink: To w takim razie jaki silnik byłby tu odpowiedni? 5ccm? Wiadomo im większy silnik tym konstukcja przodu kadłuba musi byc moćniejsza tak? Bardziej sztywna ze względu na większe wibracje od silnika... To stwierdzenie "przecinak" to mam to rozumieć jako pozytyw czy negatyw? Skoro już wrzuciłeś temat obciążenia powierzchni płata rzuć mi wzór to od razu w Cadzie sobie pomierzę i obliczę obciązenie:) Będę wdzieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Więc tak powiem krótko ,kup os max jak nie chcesz kasy wywalić w błoto nawet używanego ,pochodzi więcej niż nowy ASP ,z którego po kraksie nic nie zostanie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25190 celuj w coś takiego, niedrogi i tej wielkości model z silnikiem 7.5ccm pięknie lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.