radek_lodz Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam, mam pytanie dotyczące metod równego montowania (prostopadłego względem kadłuba) eliptycznych powierzchni (stateczników). Dokładnie chodzi mi o sposoby kontrolowania, mierzenia czy jest równolegle czy nie. Będę niebawem budował piperka a on ma właśnie eliptyczne stateczniki i już myślę jak je poprawnie przykleić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Chyba jakiegos magicznego sposobu nie ma... Ja robie tak: Na odpowiednio dlugiej i szerokiej desce montazowej (najlepiej prostej :wink: ) klade kadlub. W zaleznosci od budowy modelu, wkladam bagnet, lub w miejscu gdzie spoczywa skrzydlo klade listwe drewniana lub profil metalowy o dl. kilkudziesieciu centymetrow. Za pomoca klockow drewnianych itp. ustalam tak polozenie kadluba, zeby z jednej i drugiej strony byla (co oczywiste!) taka sama odleglosc od deski do listwy lub koncowek bagnetu. Klejac statecznik, wystarczy ze zachowasz takie same odleglosci, mierzac od deski montazowej do koncowek statecznika po obu stronach. Bedziesz pewny, ze usterzenie jest rownolegle do plata. Oczywiscie nalezy najpierw sprawdzic, czy plat jest mniej wiecej prostopadly do osi kadluba (patrzac z przodu) . Zawsze to lepiej wyglada i upraszcza sprawe w przypadku montazu podwozia :wink: . Ponizej beznadziejne zdjecie, ktore mam nadzieje obrazuje to o czym staralem sie napisac. Opcja: Ustalajac jednoczesnie kadlub w innej plaszczyznie tak, ze mierzone odleglosci od deski montazowej do punktow przechodzacych przez wyimaginowana prosta przechodzaca przez cieciwe plata przy krawedzi splywu i natarcia beda jednakowe, bedziesz mial mozliwosc sprawdzenia za jednym zamachem kata zaklinowania statecznika. Wystarczy zrobic analogiczne pomiary w przypadku statecznika, wykreslic proste i zmierzyc kat miedzy nimi (przy pomiarach uwzglednic cos takiego jak kat natarcia skrzydla). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 można podobnie jak w tej instrukcji http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0162-manual.pdf str.35 http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0160-manual-v3.pdf http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma1018-manual.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.