Jump to content

Dopalacz. Bezposrednie napiecie do silnika. Przetwornica


samyFC

Recommended Posts

Chcialbym zrobic ten dopalacz, ma byc zastosowany w modelu samochodu, wlaczany z nadajnika - do odbiornika podlaczony jest uklad do ktorego jest podlaczony przekaznik ktory zalaczy obwod dwoch dodatkowych aku o napieciu: 2x3,6volta czyli po dobrym naladowaniu 8volt bezposrednio do wejsc silnika - czyli dzieki temu dostaje bezstratna energie (jakies dodatkowe 20% mocy)

 

To co opisalem powyzej nie ma problemu z wykonaniem, ale chodzi mi o to czy da sie to zrobic wykorzystujac akumulatory juz zawarte w modelu ktore zasilaja regulator i odbiornik? akumulatory sa tez 2x3,6volta ale po regulatorze traci sie jakies 30% energii i chcialbym zrobic ten dopalacz ktory by polegal ze mozna by wlaczyc chwilowo bezposrednio energie z akumulatorow do silnika.

 

Regulator mam taki za 75zl modelhobby 15amperowy z BEC (ktory zasila odbiornik), silnik klasy 180

 

Poprawka do tego co napisalem, wlasnie badalem parametry swojego regulatora i okazalo sie ze na regulatorze przy pelnej mocy praktycznie nie ma strat w napieciu czyli akumulatory mialy 7,31volta a po regulatorze czyli na wyjsciu na silnik byl bardzo niewielki spadek 7,29volta. Wiec wpadlem na pomysl dodania przetwornicy zwiekszajacej napiecie z okolo 5-8volta do okolo 12volt z tym ze musialbym dodac ze dwie diody shootkiego zeby bylo z max 10volt bo boje sie troche o silnik i niewiem jak to podlaczyc, ale zdaje sie ze napiecie z przetwornicy mozna bezposrednio podlaczyc do wejsc silnika dlatego ze przetwornice maja charakter impulsowy i bezposrednio izoluja ale z drugiej strony masa bezposrendio plynie wiec niewiem. Oczywiscie dopalacz byl by uruchamiany tylko przy biegu w przod i przy przynajmiej 50%mocy bo inaczej by to grozilo wiadomo czym

Link to comment
Share on other sites

Przetwornica nie jest cudownym wynalazkiem. Podniesie ci napięcie, ale kosztem pradu + straty na przetworzenie energii. A to prąd daje silnikowi "siłę". Ponieważ silnik ma stałą rezystancję, podnosi się napięcie, by przepłyną większy prąd.

Podnosząc napięcie, ale obniżajac prąd - nic nie uzyskasz. No może poza przebiciem izolacji uzwojenia.

 

Najlepiej, po prostu wymień silnik na mocniejszy, albo zmień przełożenie przekładni.

Link to comment
Share on other sites

no tak, jak sie podniesie napiecie odbywa sie to kosztem pradu, czyli ze to by wyszlo na ogolne zero? to jedyne co mozna zrobic to podlaczenie szeregowo 3aku? wyjdzie mi 3x17gram=51gram a model wazy 1,16kg, ale przydalo by sie jeszcze jakies rozwiazanie. Silnik uzyskuje max prawie 8volt i co zrobic zeby uzyskac jeszcze zalaczane 2volty

_________________________________________

_________________________________________

 

mam pomysl. Zrobilbym to na dwoch przekaznikach, jeden wlaczony byl by w obwod zasilajacy silnik zlaczami ktore sa zwarte gdy na przekazniku nie ma zasilania a drugi byl by podlaczony do obwodu jednego aku 3,6volta zlaczami ktore sa rozwarte gdy przekaznik nie ma zasilania. Gdy wlaczaloby sie uklad z nadajnika ktory podaje napiecie na przekazniki wtedy aku 3,6volta wchodzil by w obwod ze silnikiem szeregowo i wyglada to na super sprawe, szczegolnie ze przekazniki chyba wytrzymaja bo bede laczyc ich styki podwojnie. Sa to przekazniki Siemensa 1A przy 120voltach 2A przy 25voltach, to przy 10voltach bedzie 4A? i jak podlacze styki podwojnie bede mial chyba z 8A. a jak by sie cos spalilo przekaznik albo regulator to bede mial doswiadczenie ale chyba nic sie nie stanie z regulatorem?

Link to comment
Share on other sites

Coś czuję że nie do końca wiesz jak sterować przekaźnikami. Przecież jeden będzie się musiał rozłączać wcześniej, a ten drugi załączać chwilę później, inaczej będziesz robił zwarcie.

Nie wiem też jak wydedukowałeś, że maksymalny prąd to 4A. Wyliczyłeś to?

Podwajając styki (łącząc je równolegle), faktycznie maksymalny prąd się podwoi.

 

Jeśli regulator wytzyma takie napięcie, to powinieneś tą dodatkową celę 3.6V połączyc szeregowo z pozostałymi jeszcze przed regulatorem i zrezygnować (albo nie - wszystko jedno) z przekaźników.

 

Moim zdaniem, tego eksperymentu, pierwszy nie wytrzyma silnik.

Link to comment
Share on other sites

wiem:) ale to moment, pozatym mozna zrobic takie spiralki kumulujace prad na drucikach ktore sa z transoformatorow (zalakierowane) pozatym opuznienie juz moze byc bo jeden przekaznik sie moze szybciej zalaczac, pozatym czas 5setnych (oczywiscie nic niewyliczam tylko dzialam wyobraznia) nic mi nierobi zmartwien. Silnik jest goly zdarte naklejki, do tego przymocowany jest do podwozia aluminiowego, jedynie najwyzej przebicie:)

Link to comment
Share on other sites

wiem:) ale to moment, pozatym mozna zrobic takie spiralki kumulujace prad na drucikach ktore sa z transoformatorow (zalakierowane) pozatym opuznienie juz moze byc bo jeden przekaznik sie moze szybciej zalaczac, pozatym czas 5setnych (oczywiscie nic niewyliczam tylko dzialam wyobraznia) nic mi nierobi zmartwien. Silnik jest goly zdarte naklejki, do tego przymocowany jest do podwozia aluminiowego, jedynie najwyzej przebicie:)

samyFC - możesz podać wiek bo mam nieodparte wrażenie że rozmawiamy z przedszkolakiem ...

 

:rotfl: spiralki kumulujące prąd :rotfl: tekst jakoby ze STAR TREKA :crazy: :lol2:

Link to comment
Share on other sites

spiralki kumulujace prad na drucikach

Artificial Intelligence Boost Mode On - koledze zapewne chodzi o cewki. No wiecie, spora indukcyjność "podtrzymuje" przepływ prądu przez jakiś czas. W modelu i tak średnio przydatne. Ale opis mnie zabił :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Spora indukcyjność = spora rezystancja a nawet jeśli na rdzeniu to prąd nasycenia niski co za tym idzie z cewki mamy już rezystor .

 

Cały temat jest z deka o kant potłuc. Bilans energetyczny z przetwornicą to jakby nie patrzeć wychodzi nam manko :wink:

 

A są takie proste rozwiązania - większy pakiet mocniejszy silnik .....odrazu mniej elementów w całej układance a i wagowo może wyjść korzystniej

Link to comment
Share on other sites

wiem ze z tymi spiralkami to smiesznie wyskoczylem bo energia ktora odlozy sie na metalu jest tak mala, ze raczej moga badac ją tylko naukowcy w nasa. Tak czy inaczej wiem co mam zrobic a nieco dodatkowej rezystancji sie przyda dla pewnych elastycznosci w obwodach. Niechce wkladac wiekszych pakietow i silnikow bo nie na tym zabawa polega

Link to comment
Share on other sites

samyFC, straty cieplne na "dodatkowych rezystancjach" raczej nie przełożą się ani na "elastyczność w obwodach", cokolwiek to znaczy, ani na doprowadzenie większej mocy do silnika :roll:
Link to comment
Share on other sites

sudik, wiesz ile ten kondensator waży ?

 

zdecydowanie w takim zastosowaniu odpada...........

pozatym to nie perpetuum mobile jak wielu sądzi

 

pytanie dlaczego jedno ze zrobionych przeze mnie aut wygrało MP a było BEZ kondensatora?

 

odpowiem i to nie jest złośliwe tzw. VOO-DOO sprawdza się pośród ciemnych ludów z szamanem w roli przywódcy ... może być i ksiądz zamiast szamana :wink:

 

tak jak nie da rady posłać bez strat przez kabel 2,5 mm kw. prądu powyżej 20 A

tak samo by wysłać do odbiornika 300A w sposób ciągły potrzeba niezłego "cielska"

 

Kondensator pomaga tylko w krytycznej sytuacji oddając energię gdy napięcie spadnie poniżej napięcia do którego został naładowany . Czas możemy mierzyć w milisekundach .

Ale jeśli to się przeciąga w czasie to pojemność 5 czy 10 faradów robi totalną zwiechę........ bo kondensator sam domaga się prądu i stanowi jakąś wymierną rezystancję dla źródła zasilania ......

 

Powstała masa mitów .. o żelowych akumulatorach o kondensatorach co same produkują energię........

żelowe to są nie akumulatory a miśki nawet są o nich piosenki

 

wystarczy wejść na fora poświęcone tuningowi i okaże się że einstein był debilem że jednak E =mc2a nawet E> mc2....

 

 

przepraszam za offa to mój ulubiony temat :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

odpowiem i to nie jest złośliwe tzw. VOO-DOO sprawdza się pośród ciemnych ludów z szamanem w roli przywódcy ...

Święte słowa.

Ostatnio proponowano nam na prezentacji "zdrowotnej" super hiper matę leczniczą Mediterm. Podłączamy prąd, a ona emituje "światło podczerwone" prosto w nasze chore narządy, poprawia ukrwienie, leczy i w ogóle. Pobiera tylko 25W albo 50W mocy. Włókno węglowe, Tencel, mikrofale i inne cuda techniki. Akurat :?

Super metoda, żeby biednym i chorym ludziom wcisnąć zwykły koc grzejny za jedyne 2500 zł. Jak się zdecydujesz na spotkaniu, dostaniesz w promocji dwa za tyle albo jeden za 1500 :evil:

 

Też przepraszam za OT, ale cały ten temat jest mocno HydeParkowy i nie sądzę, żeby padły tu jeszcze jakieś konstruktywne wypowiedzi...

 

samyFC, straty na regulatorze są pomijalne. Jego się zasadniczo tak projektuje, żeby możliwie jak najwięcej przekazywał do silnika. Chcesz więcej mocy, wsadź większy akumulator i większy silnik. Inaczej się nakombinujesz a i tak niewiele z tego wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

ciekawe, moze w przyszlosci powstane kosteczki wazace 20gram ktore beda potrafily dostarczyc 10voltowego napiecia o pradzie takim jakie oferuja aku 2800mAh przez 15sek czyli starczyloby na trzy dopalacze po 5sek :)

 

30lat, w szkole tez potrafilem sie nieraz osmieszyc i dostawalem mierna a obok byly piatki i czworki:). Jesli odzutowe silniki to dwa takie po bokach

Link to comment
Share on other sites

Kolega musi odrobić kilka lekcji ...

 

ogniwa litowo -powietrzne choćby

baterie polimerowo tlenowe .........

masa tego

 

cała masa wiekszość z nasa tak bym zakończył...

 

niektóre już pracują w np w stymulatorach serca .. jak kogoś stać... :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.