milo Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Po dwudziestu latach wróciłem do mojego pierwotnego hobby. Na początku był "31" http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4386 Skrzydła od bardzo starego modelu jeszcze z lat 80-tych, kadłub nówka. Troszeczkę polatał, obecnie już przestał być. "32" wzorowany na szybowcach przedwojennych model o rozpiętości 170cm, oblatany, zupełnie dobrze się sprawował tylko te obciążenie powierzchni 40g/dm http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4387 Zgodnie z logiką no oczywiście "33". Dość długo tłukłem go o glebę, doczekał się wielu modyfikacji. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4388 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4176 "34" szybowiec termiczny , to moja narazie chyba najbardziej udana konstukcja. Rozpiętość 200cm profil skrzydła E193, obc pow 32g/dm. Tą maszynką latałem na termice/ mój rekord 72min/, zbocze.Obecnie w modyfikacji - zmiana mocowania płatów nowy sk plus retusz całej powierzchni. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4175 "35" szybowiec akrobacyjny r:210cm, profil E374 . Moja jak narazie jedyna porażka konstruktorska. Błąd przy mocowaniu wyposażenia w kabinie i uderzenie skrzydłem w glebę. Mam zdjęcia tylko z fazy budowy. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4389 "36" tylko projekt - motoszybowiec z napędem pchającym - czeka na realizację. "37" motoszybowiec. Kadłub od "33", nowe skrzydła 160cm profil Aquila sm silnik COX 0.49, obecnie ostro go eksploatowany obc pow 28g/dm. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4199 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4198 "38" prezentowany na forum w dziale motoszybowce.Czeka na wykończenie i oblot. Metodą startu wszystkich moich szybowców jest hol gumowy na początku guma 6mm , obecnie zminiona na 8 mm. milo
milo Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Opublikowano 27 Maja 2010 Mój "34" po zimowym remoncie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4833 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4832 Remont obejmował zmianę mocowania skrzydeł - zrezygnowałem z dwóch bagnetów stalowych giętych do odp. wzniosu na jeden stalowy prosty fi 5mm, nowy ster wysokości z pełnej balsy, nowe pokrycie na skrzydłach/oracover easycoate/ oraz malowanie kadłuba - lakier samochodowy Palinal + utw. polerowany. Masa modelu wzrosła o ok 80g teraz waży 1050g do lotu. Oblatany wczoraj z holu gumowego.Pozdrawiam milo
milo Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2010 Po zdarzeniu opisanym w dziale hyde park pt "Gorące podziękowania" mój 37 musiał przejść gruntowny remont. Powodem remontu był opłakany stan wnętrza kałuba po kilku dniach leżenia modelu na otwartej przestrzeni - deszcz wiatr słońce. W środku kadłuba pokrytego folią pojawiła się pleśń i to w ogromnej ilości. Folia została zerwana pleśń zlikwidowana, a zamiast folii balsa 2 mm+laminat z lekkiej tkaniny. Wszystko pomalowane wypolerowane. Masa modelu wzrosła oczywiście o 110g, ale nie widzę różnicy w sterowaniu i we własnościach lotnych w locie silnikowym i szybowym. Masa modelu do lotu 820g. Cox świetnie sobie radzi a model lata bardzo żwawo. Oto kilka zdjęć stanu obecnego "37". http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4953 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4952 Jeszcze jedno zdjęcie mojego obecnego hangaru http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4951 pozdrawiam milo
milo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Mój najnowszy model dzisiaj oblatany "40". relacja z budowy i oblotu na RcClubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5292
milo Opublikowano 24 Września 2010 Autor Opublikowano 24 Września 2010 Dwa zdjęcia "40-stki" w czasie lotów próbnych przy silniejszym wiaterku - 5m/s w porywach 7m/s. http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5352 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5351
milo Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Opublikowano 7 Listopada 2010 Dzisiaj oblatałem swój nowy model, kolejne wcielenie motoszybowca "37", tym razem w wersji szybowcowej /nazwałem go tak samo/. Ucięty przód kadłuba, zrobiłem nowy z laminatu. Reszta bez zmian. Waga do lotu 780g. Oblot bez uwag, przewidziany do nauki pilotarzu rc dla moich znajomych. Kolejne loty z innymi skrzydłami - mam dwa komplety - z lotkami. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5655 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5654
milo Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 W ostatnią niedzielę oblatałem kolejną wersję "37" z lotkami. Więcej na rcclubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6481
milo Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Ulotniłem kolejną wersję rozwojową "40-stki". Skrzydła zrobione w technologii styro+balsa. Więcej na RcClubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6574
milo Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Opublikowano 2 Maja 2011 Wersja rozwojowa "40", "40bis" wykonała swoje pierwsze loty w czasie tego weekendu. Pełna relacja z budowy i oblotu na RcClubie. Zapraszam. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6684
milo Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Opublikowano 8 Maja 2011 Wszystkie moje modele, aktualnie latające, od lewej 38, 37, 40 prototyp, 40bis. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6694
milo Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2011 Stary i poczciwy 34 w nowym wcieleniu, otrzymał napęd elektryczny. Więcej na rcclubie. Zapraszam. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6965
milo Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 "34" elektro w pełnej okazałości. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7261
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.