Skocz do zawartości

"SZD"- czyli szybowcowy zakład doświadczalny - mil


milo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po dwudziestu latach wróciłem do mojego pierwotnego hobby.

Na początku był "31"

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4386

Skrzydła od bardzo starego modelu jeszcze z lat 80-tych, kadłub nówka. Troszeczkę polatał, obecnie już przestał być.

"32" wzorowany na szybowcach przedwojennych model o rozpiętości 170cm, oblatany, zupełnie dobrze się sprawował tylko te obciążenie powierzchni 40g/dm

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4387

Zgodnie z logiką no oczywiście "33". Dość długo tłukłem go o glebę, doczekał się wielu modyfikacji.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4388

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4176

"34" szybowiec termiczny , to moja narazie chyba najbardziej udana konstukcja. Rozpiętość 200cm profil skrzydła E193, obc pow 32g/dm. Tą maszynką latałem na termice/ mój rekord 72min/, zbocze.Obecnie w modyfikacji - zmiana mocowania płatów nowy sk plus retusz całej powierzchni.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4175

"35" szybowiec akrobacyjny r:210cm, profil E374 . Moja jak narazie jedyna porażka konstruktorska. Błąd przy mocowaniu wyposażenia w kabinie i uderzenie skrzydłem w glebę. Mam zdjęcia tylko z fazy budowy.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4389

"36" tylko projekt - motoszybowiec z napędem pchającym - czeka na realizację.

"37" motoszybowiec. Kadłub od "33", nowe skrzydła 160cm profil Aquila sm silnik COX 0.49, obecnie ostro go eksploatowany obc pow 28g/dm.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4199

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4198

"38" prezentowany na forum w dziale motoszybowce.Czeka na wykończenie i oblot.

Metodą startu wszystkich moich szybowców jest hol gumowy na początku guma 6mm , obecnie zminiona na 8 mm.

milo

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mój "34" po zimowym remoncie

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4833

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4832

Remont obejmował zmianę mocowania skrzydeł - zrezygnowałem z dwóch bagnetów stalowych giętych do odp. wzniosu na jeden stalowy prosty fi 5mm, nowy ster wysokości z pełnej balsy, nowe pokrycie na skrzydłach/oracover easycoate/ oraz malowanie kadłuba - lakier samochodowy Palinal + utw. polerowany. Masa modelu wzrosła o ok 80g teraz waży 1050g do lotu. Oblatany wczoraj z holu gumowego.Pozdrawiam

milo

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po zdarzeniu opisanym w dziale hyde park pt "Gorące podziękowania" mój 37 musiał przejść gruntowny remont. Powodem remontu był opłakany stan wnętrza kałuba po kilku dniach leżenia modelu na otwartej przestrzeni - deszcz wiatr słońce. W środku kadłuba pokrytego folią pojawiła się pleśń i to w ogromnej ilości. Folia została zerwana pleśń zlikwidowana, a zamiast folii balsa 2 mm+laminat z lekkiej tkaniny. Wszystko pomalowane wypolerowane. Masa modelu wzrosła oczywiście o 110g, ale nie widzę różnicy w sterowaniu i we własnościach lotnych w locie silnikowym i szybowym. Masa modelu do lotu 820g. Cox świetnie sobie radzi a model lata bardzo żwawo. Oto kilka zdjęć stanu obecnego "37".

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4953

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4952

Jeszcze jedno zdjęcie mojego obecnego hangaru

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4951

pozdrawiam

milo

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzisiaj oblatałem swój nowy model, kolejne wcielenie motoszybowca "37", tym razem w wersji szybowcowej /nazwałem go tak samo/. Ucięty przód kadłuba, zrobiłem nowy z laminatu. Reszta bez zmian. Waga do lotu 780g. Oblot bez uwag, przewidziany do nauki pilotarzu rc dla moich znajomych. Kolejne loty z innymi skrzydłami - mam dwa komplety - z lotkami.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5655

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5654

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.