milo Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Po dwudziestu latach wróciłem do mojego pierwotnego hobby. Na początku był "31" http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4386 Skrzydła od bardzo starego modelu jeszcze z lat 80-tych, kadłub nówka. Troszeczkę polatał, obecnie już przestał być. "32" wzorowany na szybowcach przedwojennych model o rozpiętości 170cm, oblatany, zupełnie dobrze się sprawował tylko te obciążenie powierzchni 40g/dm http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4387 Zgodnie z logiką no oczywiście "33". Dość długo tłukłem go o glebę, doczekał się wielu modyfikacji. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4388 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4176 "34" szybowiec termiczny , to moja narazie chyba najbardziej udana konstukcja. Rozpiętość 200cm profil skrzydła E193, obc pow 32g/dm. Tą maszynką latałem na termice/ mój rekord 72min/, zbocze.Obecnie w modyfikacji - zmiana mocowania płatów nowy sk plus retusz całej powierzchni. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4175 "35" szybowiec akrobacyjny r:210cm, profil E374 . Moja jak narazie jedyna porażka konstruktorska. Błąd przy mocowaniu wyposażenia w kabinie i uderzenie skrzydłem w glebę. Mam zdjęcia tylko z fazy budowy. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4389 "36" tylko projekt - motoszybowiec z napędem pchającym - czeka na realizację. "37" motoszybowiec. Kadłub od "33", nowe skrzydła 160cm profil Aquila sm silnik COX 0.49, obecnie ostro go eksploatowany obc pow 28g/dm. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4199 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4198 "38" prezentowany na forum w dziale motoszybowce.Czeka na wykończenie i oblot. Metodą startu wszystkich moich szybowców jest hol gumowy na początku guma 6mm , obecnie zminiona na 8 mm. milo Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted May 27, 2010 Author Share Posted May 27, 2010 Mój "34" po zimowym remoncie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4833 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4832 Remont obejmował zmianę mocowania skrzydeł - zrezygnowałem z dwóch bagnetów stalowych giętych do odp. wzniosu na jeden stalowy prosty fi 5mm, nowy ster wysokości z pełnej balsy, nowe pokrycie na skrzydłach/oracover easycoate/ oraz malowanie kadłuba - lakier samochodowy Palinal + utw. polerowany. Masa modelu wzrosła o ok 80g teraz waży 1050g do lotu. Oblatany wczoraj z holu gumowego.Pozdrawiam milo Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted June 16, 2010 Author Share Posted June 16, 2010 Po zdarzeniu opisanym w dziale hyde park pt "Gorące podziękowania" mój 37 musiał przejść gruntowny remont. Powodem remontu był opłakany stan wnętrza kałuba po kilku dniach leżenia modelu na otwartej przestrzeni - deszcz wiatr słońce. W środku kadłuba pokrytego folią pojawiła się pleśń i to w ogromnej ilości. Folia została zerwana pleśń zlikwidowana, a zamiast folii balsa 2 mm+laminat z lekkiej tkaniny. Wszystko pomalowane wypolerowane. Masa modelu wzrosła oczywiście o 110g, ale nie widzę różnicy w sterowaniu i we własnościach lotnych w locie silnikowym i szybowym. Masa modelu do lotu 820g. Cox świetnie sobie radzi a model lata bardzo żwawo. Oto kilka zdjęć stanu obecnego "37". http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4953 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4952 Jeszcze jedno zdjęcie mojego obecnego hangaru http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4951 pozdrawiam milo Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Mój najnowszy model dzisiaj oblatany "40". relacja z budowy i oblotu na RcClubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5292 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted September 24, 2010 Author Share Posted September 24, 2010 Dwa zdjęcia "40-stki" w czasie lotów próbnych przy silniejszym wiaterku - 5m/s w porywach 7m/s. http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5352 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5351 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Dzisiaj oblatałem swój nowy model, kolejne wcielenie motoszybowca "37", tym razem w wersji szybowcowej /nazwałem go tak samo/. Ucięty przód kadłuba, zrobiłem nowy z laminatu. Reszta bez zmian. Waga do lotu 780g. Oblot bez uwag, przewidziany do nauki pilotarzu rc dla moich znajomych. Kolejne loty z innymi skrzydłami - mam dwa komplety - z lotkami. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5655 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5654 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 W ostatnią niedzielę oblatałem kolejną wersję "37" z lotkami. Więcej na rcclubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6481 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Ulotniłem kolejną wersję rozwojową "40-stki". Skrzydła zrobione w technologii styro+balsa. Więcej na RcClubie. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6574 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Wersja rozwojowa "40", "40bis" wykonała swoje pierwsze loty w czasie tego weekendu. Pełna relacja z budowy i oblotu na RcClubie. Zapraszam. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6684 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Wszystkie moje modele, aktualnie latające, od lewej 38, 37, 40 prototyp, 40bis. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6694 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Stary i poczciwy 34 w nowym wcieleniu, otrzymał napęd elektryczny. Więcej na rcclubie. Zapraszam. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6965 Link to comment Share on other sites More sharing options...
milo Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 "34" elektro w pełnej okazałości. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7261 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.