Jump to content

"SZD"- czyli szybowcowy zakład doświadczalny - mil


milo

Recommended Posts

Posted

Po dwudziestu latach wróciłem do mojego pierwotnego hobby.

Na początku był "31"

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4386

Skrzydła od bardzo starego modelu jeszcze z lat 80-tych, kadłub nówka. Troszeczkę polatał, obecnie już przestał być.

"32" wzorowany na szybowcach przedwojennych model o rozpiętości 170cm, oblatany, zupełnie dobrze się sprawował tylko te obciążenie powierzchni 40g/dm

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4387

Zgodnie z logiką no oczywiście "33". Dość długo tłukłem go o glebę, doczekał się wielu modyfikacji.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4388

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4176

"34" szybowiec termiczny , to moja narazie chyba najbardziej udana konstukcja. Rozpiętość 200cm profil skrzydła E193, obc pow 32g/dm. Tą maszynką latałem na termice/ mój rekord 72min/, zbocze.Obecnie w modyfikacji - zmiana mocowania płatów nowy sk plus retusz całej powierzchni.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4175

"35" szybowiec akrobacyjny r:210cm, profil E374 . Moja jak narazie jedyna porażka konstruktorska. Błąd przy mocowaniu wyposażenia w kabinie i uderzenie skrzydłem w glebę. Mam zdjęcia tylko z fazy budowy.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4389

"36" tylko projekt - motoszybowiec z napędem pchającym - czeka na realizację.

"37" motoszybowiec. Kadłub od "33", nowe skrzydła 160cm profil Aquila sm silnik COX 0.49, obecnie ostro go eksploatowany obc pow 28g/dm.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4199

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4198

"38" prezentowany na forum w dziale motoszybowce.Czeka na wykończenie i oblot.

Metodą startu wszystkich moich szybowców jest hol gumowy na początku guma 6mm , obecnie zminiona na 8 mm.

milo

  • 2 months later...
Posted

Mój "34" po zimowym remoncie

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4833

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4832

Remont obejmował zmianę mocowania skrzydeł - zrezygnowałem z dwóch bagnetów stalowych giętych do odp. wzniosu na jeden stalowy prosty fi 5mm, nowy ster wysokości z pełnej balsy, nowe pokrycie na skrzydłach/oracover easycoate/ oraz malowanie kadłuba - lakier samochodowy Palinal + utw. polerowany. Masa modelu wzrosła o ok 80g teraz waży 1050g do lotu. Oblatany wczoraj z holu gumowego.Pozdrawiam

milo

  • 3 weeks later...
Posted

Po zdarzeniu opisanym w dziale hyde park pt "Gorące podziękowania" mój 37 musiał przejść gruntowny remont. Powodem remontu był opłakany stan wnętrza kałuba po kilku dniach leżenia modelu na otwartej przestrzeni - deszcz wiatr słońce. W środku kadłuba pokrytego folią pojawiła się pleśń i to w ogromnej ilości. Folia została zerwana pleśń zlikwidowana, a zamiast folii balsa 2 mm+laminat z lekkiej tkaniny. Wszystko pomalowane wypolerowane. Masa modelu wzrosła oczywiście o 110g, ale nie widzę różnicy w sterowaniu i we własnościach lotnych w locie silnikowym i szybowym. Masa modelu do lotu 820g. Cox świetnie sobie radzi a model lata bardzo żwawo. Oto kilka zdjęć stanu obecnego "37".

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4953

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4952

Jeszcze jedno zdjęcie mojego obecnego hangaru

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4951

pozdrawiam

milo

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Dzisiaj oblatałem swój nowy model, kolejne wcielenie motoszybowca "37", tym razem w wersji szybowcowej /nazwałem go tak samo/. Ucięty przód kadłuba, zrobiłem nowy z laminatu. Reszta bez zmian. Waga do lotu 780g. Oblot bez uwag, przewidziany do nauki pilotarzu rc dla moich znajomych. Kolejne loty z innymi skrzydłami - mam dwa komplety - z lotkami.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5655

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5654

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.