Skocz do zawartości

Jaki regulator do silnika klasy 550


Tril

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Mam model motoszybowca Kyosho Stratus2000

 

Dane:

Silnik: szczotkowy 550er (nie ma żadnych innych oznaczeń)

rozpiętość skrzydeł: 1920 mm

długość: 1040 mm

powierzchnia nośna: 28 dm2

waga do lotu: 1200g

zasilanie: pakiet NiMH 8,4V 1800MAh

śmigło: składane Graupner 8x4,5

sterowanie: wysokość, kierunek, obroty silnika

 

Ten model był kupiony jako RTF, więc wyposażenie ma "no-name", a ponadto ma odbiornik i regulator jako moduł 2in1.

 

Chcę sobie wymienić wyposażenie tego modelu. Odbiornik Hitec HFS-04MG. Ale mam problem z regulatorem. Jaki regulator będzie odpowiedni do tego zestawu. Nie wiem jaki pobór mocy ma ten silnik.

 

Jakie serwa proponujecie do tego zestawu?

Opublikowano

Jak wymieniasz wyposażenie ,warto zainwestować w silnik bezszczotkowy ( trzy fazowy). Wybór zależy od Ciebie. Gdy się zdecydujesz, a nie wiesz co dobrać, pisz tu w tym temacie ;) Zapewne ktoś odpowie.

 

Co do szczotki, może pomoże Ci ten kalkulator:

http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp

 

Wybierz silnik klasy 580 jakieś firmy, i oblicz ile pobiera prądu przy danym śmigle.

Powinno Ci dać wynik lekko ponad wymagany regiel do 550. I takowy zakup, bo mały zapas jest wręcz wskazany :)

Opublikowano

Mam na razie 2 silniki szczotkowe, więc chcę je wykorzystać, dopóki szczotki się nie przepalą :D

 

Dzięki za link do kalkulatora. Wybrałem sobie silnik Multiplex Permax 600. Wynik obliczeń w polu motor selection jest następujący:

Recommended Max Current 1 min. - 28 A
Przy wybraniu śmigła składanego 8x4,5 oraz pakietu NiMH 7 cel 1800mAh wychodzi w polu Results
Motor amps. 44,7A

Czy jak wybiorę regulator Jeti JES 030 plus to będzie dobrze? W opisie tego regulatora jest informacja, że nadaje się do silników klasy 600 i 700

 

A może od razu kupić mocniejszy np. Jeti JES 045 plus? 45A prądu ciągłego i 50A prądu 30 sek.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Decyzja trochę w ciemno, wybrałbym 45A chociaż może być na wyrost....

Prościej: podłączyć silnik z śmigłem do akumulatora na którym będziesz latał i zmierzyć prąd. Przy szczotkowcach akurat nie ma problemu. Będziesz wiedział czego się po tym napędzie spodziewać i jaki regulator wybrać. Coś mi podpowiada, że będzie tego mniej niż 30A. Pozdrawiam

- Jurek

Opublikowano

Witam!

 

Zmierzyłem prąd na silniku i ze śmigłem. Wyszedł chwilowy na poziomie 13A i stały na poziomie 11A.

 

Powiedzcie mi, czy taki pomiar w warunkach domowych odpowiada rzeczywistości? Wydaje mi się, że w locie silnik będzie pobierał więcej, bo musi uciągnąć 1 200 g modelu i czasami lecieć pod wiatr...

 

Czy jak kupię regulator 20A, to zapas będzie wystarczający?

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

W locie będzie ze 20% mniej...20A będzie ze sporym zapasem. Zastanów się nad 8 celkowym zasilaniem !

- Jurek

Opublikowano

Dzięki za pomoc.

 

A zasilanie 8 cell to będzie większe napięcie, a to raczej nie jest dobre dla silników szczotkowych (z tego co wiem). Podobno łatwo upalić szczotki.

Opublikowano

wyzsze napiecie to mniejszy A przy tej samej mocy

Tak to wychodzi tylko w teorii.

W praktyce, żeby uzyskać tą samą moc przy wyższym napięciu, trzeba drastycznie zmniejszyć śmigło, co przy danej mocy spowoduje zmniejszenie ciągu statycznego i zwiększenie obrotów (ucierpią szczotki)

 

Można też liczyć tak: chcemy nie zwiększać mocy strat, czyli prądu płynącego przez silnik. Wtedy przy wyższym napięciu uzyskamy wiekszą moc na śmigle i większą sprawność silnika. Ale śmigło i tak trzeba wtedy zmniejszyć, więc przyrostu ciągu za bardzo nie będzie. Moc pójdzie w szybkość.

 

Zrobił bym tak tylko wtedy, gdybym chciał zwiększyć moc napędu kosztem trwałości silnika.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Sam zadecydujesz po pierwszych lotach. Można spróbować jeszcze większe śmigło, np: 9x4; to trzeba widzieć jak idzie w górę...... Powodzenia

- Jurek

Opublikowano

Dziękuję za Wasze opinie.

 

Zostanę przy standardowej konfiguracji "pakiet+śmigło", dodatkowo wezmę regulator Jeti JES 020 plus.

 

Pociągnę jeszcze trochę ten temat w kwestii serwomechanizmów. Czy do tego modelu odpowiednie są mikroserwa np. HS-55, czy raczej montować coś większego?

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Jak masz - to daj, jak musisz kupić to kup coś większego !

- Jurek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.