Tril Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Cześć! Mam model motoszybowca Kyosho Stratus2000 Dane: Silnik: szczotkowy 550er (nie ma żadnych innych oznaczeń) rozpiętość skrzydeł: 1920 mm długość: 1040 mm powierzchnia nośna: 28 dm2 waga do lotu: 1200g zasilanie: pakiet NiMH 8,4V 1800MAh śmigło: składane Graupner 8x4,5 sterowanie: wysokość, kierunek, obroty silnika Ten model był kupiony jako RTF, więc wyposażenie ma "no-name", a ponadto ma odbiornik i regulator jako moduł 2in1. Chcę sobie wymienić wyposażenie tego modelu. Odbiornik Hitec HFS-04MG. Ale mam problem z regulatorem. Jaki regulator będzie odpowiedni do tego zestawu. Nie wiem jaki pobór mocy ma ten silnik. Jakie serwa proponujecie do tego zestawu?
Barlu Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Jak wymieniasz wyposażenie ,warto zainwestować w silnik bezszczotkowy ( trzy fazowy). Wybór zależy od Ciebie. Gdy się zdecydujesz, a nie wiesz co dobrać, pisz tu w tym temacie Zapewne ktoś odpowie. Co do szczotki, może pomoże Ci ten kalkulator: http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp Wybierz silnik klasy 580 jakieś firmy, i oblicz ile pobiera prądu przy danym śmigle. Powinno Ci dać wynik lekko ponad wymagany regiel do 550. I takowy zakup, bo mały zapas jest wręcz wskazany
Tril Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Opublikowano 20 Marca 2010 Mam na razie 2 silniki szczotkowe, więc chcę je wykorzystać, dopóki szczotki się nie przepalą Dzięki za link do kalkulatora. Wybrałem sobie silnik Multiplex Permax 600. Wynik obliczeń w polu motor selection jest następujący: Recommended Max Current 1 min. - 28 A Przy wybraniu śmigła składanego 8x4,5 oraz pakietu NiMH 7 cel 1800mAh wychodzi w polu Results Motor amps. 44,7A Czy jak wybiorę regulator Jeti JES 030 plus to będzie dobrze? W opisie tego regulatora jest informacja, że nadaje się do silników klasy 600 i 700 A może od razu kupić mocniejszy np. Jeti JES 045 plus? 45A prądu ciągłego i 50A prądu 30 sek.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Decyzja trochę w ciemno, wybrałbym 45A chociaż może być na wyrost.... Prościej: podłączyć silnik z śmigłem do akumulatora na którym będziesz latał i zmierzyć prąd. Przy szczotkowcach akurat nie ma problemu. Będziesz wiedział czego się po tym napędzie spodziewać i jaki regulator wybrać. Coś mi podpowiada, że będzie tego mniej niż 30A. Pozdrawiam - Jurek
karambolis8 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Jeśli się nie boisz lutownicy, to polecam ten regulator. Zbudowałem taki za co najwyżej połowę ceny sklepowego, działa świetnie i bardzo łatwo go zbudować.
Tril Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 Witam! Zmierzyłem prąd na silniku i ze śmigłem. Wyszedł chwilowy na poziomie 13A i stały na poziomie 11A. Powiedzcie mi, czy taki pomiar w warunkach domowych odpowiada rzeczywistości? Wydaje mi się, że w locie silnik będzie pobierał więcej, bo musi uciągnąć 1 200 g modelu i czasami lecieć pod wiatr... Czy jak kupię regulator 20A, to zapas będzie wystarczający?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 W locie będzie ze 20% mniej...20A będzie ze sporym zapasem. Zastanów się nad 8 celkowym zasilaniem ! - Jurek
Tril Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 Dzięki za pomoc. A zasilanie 8 cell to będzie większe napięcie, a to raczej nie jest dobre dla silników szczotkowych (z tego co wiem). Podobno łatwo upalić szczotki.
Janosik72 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Silniki szczotkowe warto przewoltowac o jedna cele czasem dwie zalezy od zestawu napedowego(np przekladnie ) , wyzsze napiecie to mniejszy A przy tej samej mocy Jan
zzradek Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 wyzsze napiecie to mniejszy A przy tej samej mocyTak to wychodzi tylko w teorii.W praktyce, żeby uzyskać tą samą moc przy wyższym napięciu, trzeba drastycznie zmniejszyć śmigło, co przy danej mocy spowoduje zmniejszenie ciągu statycznego i zwiększenie obrotów (ucierpią szczotki) Można też liczyć tak: chcemy nie zwiększać mocy strat, czyli prądu płynącego przez silnik. Wtedy przy wyższym napięciu uzyskamy wiekszą moc na śmigle i większą sprawność silnika. Ale śmigło i tak trzeba wtedy zmniejszyć, więc przyrostu ciągu za bardzo nie będzie. Moc pójdzie w szybkość. Zrobił bym tak tylko wtedy, gdybym chciał zwiększyć moc napędu kosztem trwałości silnika.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Sam zadecydujesz po pierwszych lotach. Można spróbować jeszcze większe śmigło, np: 9x4; to trzeba widzieć jak idzie w górę...... Powodzenia - Jurek
Tril Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Dziękuję za Wasze opinie. Zostanę przy standardowej konfiguracji "pakiet+śmigło", dodatkowo wezmę regulator Jeti JES 020 plus. Pociągnę jeszcze trochę ten temat w kwestii serwomechanizmów. Czy do tego modelu odpowiednie są mikroserwa np. HS-55, czy raczej montować coś większego?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Jak masz - to daj, jak musisz kupić to kup coś większego ! - Jurek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.