Skocz do zawartości

Prawie upalony e-max


Pablolotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj podczas dość ostrego latania nadpalił mi się lekko silnik na smigle 10x4,7.Jeszcze działa ale nie wiem ile jeszcze pociągnie ,wiec chciałbym go przewinąć.Ma on 12 zebów i 14 magnesów oryginalnie nawiniety jest potrójnym drutem 0.3mm.Jakim drutem mógłbym go nawinąć żeby wytrzymywał większy prąd maksymalny tak około 18A ?

Opublikowano

Po pierwsze to znacznie przeciążyłeś silnik. Do tego silnika to śmigło 8x4 dla 3S i 9x5 dla 2S. Silnik przewiń najlepiej takim drutem jakim jest nawinięty (chyba 3x0,2).

Opublikowano

Własnie chodzi mi o to żeby nie spalił sie ponownie na tym śmigle.Zresztą słyszałem że od emaxa 2822 różni go tylko uzwojenie więc mozna by go chyba lekko "ztuningować".

Opublikowano
pj151900, Paweł a jaki konkretnie e-max ci się nadpalił?. Prosisz o dosyć konkretne podpowiedzi, ale je trzeba na czymś oprzeć - niestety ja i wielu innych modelarzy nie wie jakiego silnika używasz. Potrzebne są takie dane jak: wielkość statora, Kv, rezystancja uzwojenia, nominalny prąd, maksymalny prąd, zalecane śmigła i do jakiego pakietu, no i oczywiście na jakim pakiecie latasz 2S, 3S a może 4S - niekoniecznie wszystkie dane ale im więcej tym precyzyjniej można podpowiedzieć. Ja też mam silnik z 14 magnesami i 12 zębami, ale jego zabija prąd 120A, doby pakiet do niego to 10S2P -10000mAh i śmigło 26x10. Uzupełnij dane.
Opublikowano

Oto jego dane:

Masa całkowita: 39g

Średnica osi: 3mm

Długość silnika: 30mm

Średnica silnika: 28mm

Długość osi: 16mm

Wymiary statora: 22x10mm

Sugerowane śmigło: 7-8:::"

 

Zasilanie: 11.1v (3S)

Kv: 1534 RPM/V

Prąd ciągły: 12A

Prąd chwilowy: 16A (przez 60s)

Max sprawność: 82%

Opublikowano

A nie jest to przypadkiem po prostu E-max 2812? :)

 

edit: W opisie jest tylko ile ma zębów, itp i że się różni od 2822 :) Jednoznacznie tego nie napisałeś. Inaczej nie pytano by się, jak wyżej, co to za konkretny e-max

Opublikowano

A czy mógłby mi ktos podać jakim drutem i po ile zwoi jest nawiniety e-max Cf2822?

Za tanie są silniki, żeby je przewijać.

Niestety cienko u mnie z kasa wiec wolałbym jednak go przewinąć.
Opublikowano

niektórzy nie mają problemów z pieniędzmi jak widać..

 

a niektórym brakuje i muszą kombinować każdym możliwy, m sposobem. ja też jakbym miał silnik i mógł coś z niego zrobić to pewnie bym próbował. A baxter12 chcesz to nie widzę problemu żebyś kupił mu taki silnik jaki chce sobie chłopak zrobić.

Opublikowano

....wolałbym jednak go przewinąć.

Generalnie to jest silnik o mocy max. 120-130W i na pewno więcej z niego nie wydobędziesz, chyba, że ma robić jako ogrzewacz powietrza. Przystosowując go do większego śmigła (czyli chcąc uzyskać mniejsze kv) tą moc jeszcze zmniejszysz. Sensowniej byłoby zastosować mniejsze śmigło i nie zmniejszać mocno kv. Moim zdaniem optymalnym wyborem byłoby śmigło 9x4,7 - wtedy kv na poziomie 1100-1200 byłoby OK i wtedy musiałbyś nawinąć więcej zwoi 1530/1150=1,33 , czyli jak miałeś 11zwoi to powinieneś nawinąć teraz 11x1,33=14,63 , czyli 14-15 zwoi, powinieneś też zwiększyć średnicę drutu o 15% ale to pomińmy, nie jest pewne że uda ci się te 30% więcej zwoi nawinąć takim samym drutem.
Opublikowano

Czyli nawinę go potrójnym drutem 0,28 16 zwoi na ząb bo oryginalnie ma 12.O zmieszczenie wiekszej ilosci zwojów nie ma sie co martwic bo jast tam dosć duzo miejsca :) .

Ma pan punkcik za pomoc :wink: .

Opublikowano

Czyli nawinę go potrójnym drutem 0,28 16 zwoi na ząb bo oryginalnie ma 12.O zmieszczenie wiekszej ilosci zwojów nie ma sie co martwic bo jast tam dosć duzo miejsca :) .

Ma pan punkcik za pomoc :wink: .

Dzięki za punkcik, ale jak mówisz, że spokojnie zmieścisz tą większą ilość zwoi to znaczy, że warto go przewinąć. Po przewinięciu silnik nie powinien Ci pobierać więcej jak 2-2,5A bez śmigła, na świeżych akumulatorach. Również pobór prądu ze śmigłem, na świeżo naładowanym akumulatorze nie powinien być większy niż 15-16A.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.