Jump to content

Prawie upalony e-max


Pablolotnik

Recommended Posts

Wczoraj podczas dość ostrego latania nadpalił mi się lekko silnik na smigle 10x4,7.Jeszcze działa ale nie wiem ile jeszcze pociągnie ,wiec chciałbym go przewinąć.Ma on 12 zebów i 14 magnesów oryginalnie nawiniety jest potrójnym drutem 0.3mm.Jakim drutem mógłbym go nawinąć żeby wytrzymywał większy prąd maksymalny tak około 18A ?

Link to comment
Share on other sites

pj151900, Paweł a jaki konkretnie e-max ci się nadpalił?. Prosisz o dosyć konkretne podpowiedzi, ale je trzeba na czymś oprzeć - niestety ja i wielu innych modelarzy nie wie jakiego silnika używasz. Potrzebne są takie dane jak: wielkość statora, Kv, rezystancja uzwojenia, nominalny prąd, maksymalny prąd, zalecane śmigła i do jakiego pakietu, no i oczywiście na jakim pakiecie latasz 2S, 3S a może 4S - niekoniecznie wszystkie dane ale im więcej tym precyzyjniej można podpowiedzieć. Ja też mam silnik z 14 magnesami i 12 zębami, ale jego zabija prąd 120A, doby pakiet do niego to 10S2P -10000mAh i śmigło 26x10. Uzupełnij dane.
Link to comment
Share on other sites

Oto jego dane:

Masa całkowita: 39g

Średnica osi: 3mm

Długość silnika: 30mm

Średnica silnika: 28mm

Długość osi: 16mm

Wymiary statora: 22x10mm

Sugerowane śmigło: 7-8:::"

 

Zasilanie: 11.1v (3S)

Kv: 1534 RPM/V

Prąd ciągły: 12A

Prąd chwilowy: 16A (przez 60s)

Max sprawność: 82%

Link to comment
Share on other sites

A nie jest to przypadkiem po prostu E-max 2812? :)

 

edit: W opisie jest tylko ile ma zębów, itp i że się różni od 2822 :) Jednoznacznie tego nie napisałeś. Inaczej nie pytano by się, jak wyżej, co to za konkretny e-max

Link to comment
Share on other sites

niektórzy nie mają problemów z pieniędzmi jak widać..

 

a niektórym brakuje i muszą kombinować każdym możliwy, m sposobem. ja też jakbym miał silnik i mógł coś z niego zrobić to pewnie bym próbował. A baxter12 chcesz to nie widzę problemu żebyś kupił mu taki silnik jaki chce sobie chłopak zrobić.

Link to comment
Share on other sites

....wolałbym jednak go przewinąć.

Generalnie to jest silnik o mocy max. 120-130W i na pewno więcej z niego nie wydobędziesz, chyba, że ma robić jako ogrzewacz powietrza. Przystosowując go do większego śmigła (czyli chcąc uzyskać mniejsze kv) tą moc jeszcze zmniejszysz. Sensowniej byłoby zastosować mniejsze śmigło i nie zmniejszać mocno kv. Moim zdaniem optymalnym wyborem byłoby śmigło 9x4,7 - wtedy kv na poziomie 1100-1200 byłoby OK i wtedy musiałbyś nawinąć więcej zwoi 1530/1150=1,33 , czyli jak miałeś 11zwoi to powinieneś nawinąć teraz 11x1,33=14,63 , czyli 14-15 zwoi, powinieneś też zwiększyć średnicę drutu o 15% ale to pomińmy, nie jest pewne że uda ci się te 30% więcej zwoi nawinąć takim samym drutem.
Link to comment
Share on other sites

Czyli nawinę go potrójnym drutem 0,28 16 zwoi na ząb bo oryginalnie ma 12.O zmieszczenie wiekszej ilosci zwojów nie ma sie co martwic bo jast tam dosć duzo miejsca :) .

Ma pan punkcik za pomoc :wink: .

Dzięki za punkcik, ale jak mówisz, że spokojnie zmieścisz tą większą ilość zwoi to znaczy, że warto go przewinąć. Po przewinięciu silnik nie powinien Ci pobierać więcej jak 2-2,5A bez śmigła, na świeżych akumulatorach. Również pobór prądu ze śmigłem, na świeżo naładowanym akumulatorze nie powinien być większy niż 15-16A.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.