Skocz do zawartości

Nowy sezon, długie latanie i pierwsza mocna termika :D


stach34

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aha.. dzięki za fatygę napisania jak wejść w korek.. ale NIE o to mi chodzi.

Proszę , na obrazku zilustruje, chodzi mi o to jaki kąt ma zachowywać szybowiec w normalnym locie ślizgowym(bez mojej pomocy). Chodzi o kąt między kadłubem i podłożem (na rysunku kąt alfa) :

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=4522

 

Przypuszczam że to będzie oscylować w granicach 10 -15*

Oczywiście na rysunku ten kąt nie jest zachowany, jest to tylko przykład.

Opublikowano

Chodzi o kąt między kadłubem i podłożem (na rysunku kąt alfa) :

To zależy na jaką prędkość szybowania wytrymujesz model, w każdym przypadku będzie inny, czyli większa prędkość to większy kat szybowania i odwrotnie, no i taki kąt to raczej trudno zmierzyć prawdopodobnie. Generalnie jakiś kąt musi być bo na zerowym szybowiec w końcu straci prędkość i przepadnie. A wyważasz szybowiec tak żeby w locie z reki bez Twojej ingerencji miał stały kąt szybowania bez tendencji do pompowania ani nurkowania, ale wartości tego kąta Ci nie podam bo go nie znam, on jakby wynika z tego co napisałem powyżej i pewnie jest różny dla różnych konstrukcji.

 

Ja jak latam nie patrze na kąt szybowania tylko na prędkość.

Opublikowano

Statecznik poziomy jest odpowiedzialny za ustawienie modelu w przestrzeni. Jeżeli będzie prawidłowy kąt zaklinowania płata (ok +1+2stopnie mierząc względem statecznika poziomego)oraz prawidłowo określony środek ciężkości to oś podłużna kadłuba będzie w przybliżeniu równoległa do lini horyzontu.

Opublikowano

wyważasz szybowiec tak żeby w locie z reki bez Twojej ingerencji miał stały kąt szybowania bez tendencji do pompowania ani nurkowania

Aha. No w sumie zgodzę się że nie da rady go podać tak ogólnie (kąta natarcia).. Czyli trzeba kombinować żeby leciał cały czas w jednej pozycji (kącie) :lol::P

Pożyjemy zobaczymy jak to będzie latać :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.