Skocz do zawartości

jaki dobrac silnik, wał srube


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku chciałem zaznaczyć ze jestem początkujący w tej dziadzinie i proszę o wyrozumiałość.

Niedawno złożyłem łódkę colek o długości 65cm, szerokości 22cm. I chciałem was prosić o pomoc w doborze takich cześć jak silnik, wał, śruba. Niestety fundusze nie są zbyt wielkie. Mogę przeznaczyć na ten cel około 80zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,moim zdaniem to do tego co zbudowałeś wystarczy nawet ten silniczek który jest na zdjęciu. Twoja konstrukcja jest bardziej podobna ( z grubsza) do kadłuba statku. Nie mniej jednak, uważam,że jeżeli sam to zbudowałeś, to zrobiłeś to dobrze. Radzę Ci także ,żebyś sobie ten kadłubik zachował na pamiątkę. Kiedyś, po wielu latach będziesz patrzył na to z bardzo dużym rozrzewnieniem, i wspominał te wspaniałe czasy kiedy budowałeś takie piękne stateczki. jak ten Twój. Mnie to, cholerka, ominęło, bo wszystkie moje stare łódki zabrała powódź w 97r. Nie zniechęcaj się.

Andrzej C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten silniczek chyba jest za słaby,ledwo co pchał łódkę do przodu. Żadna z zastosowanych czesci nie jest orginalną wiec to może być przyczyna tak wolnego pływania, dlatego chciałem zainwestować w części przeznaczone własnie do łodzi rc. Chciałbym osiagnąc taki efekt jak na

filmiku. NIewiem jakie wymiary ma ta łódka na filmiku ale napisane jest w opsie ze pływa na silniczku Speed 400 6v. Czy moja łódke taki silniczek uciągnie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze dwa pytaniama mianowicie czy jeśli kupie wał M3 oraz śrubę M3 to już nic nie potrzebuje żeby je połączyć?? oraz, jak połączyć silniczek z wałem (czy właśnie do tego potrzebne jest sprzęgło??). Wiem że pytania są banalne, ale dla mnie nie jest to takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

>Chcesz szybko to daj jakas 600 -tke i srube niecale 30mm

>wtedy bedzie szybki

 

 

Strzelajcie dalej... :twisted:

 

takie rzeczy to się liczy: trzeba znać (a raczej numerycznie znaleźć) opór przy danej prędkości a potem modlić się, żeby poprawnie obliczyć ile mocy zostanie dostarczone przy danej śrubie, ilości obrotów. W pewnym punkcie opór zrówna się sile ciągu, suma sił hydro statycznej i dynamicznej zrówna się Ciężarowi, wszystkie momenty przegłębiające się wyzerują i łódka będzie zap******** przy kącie trymu 2-3 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.