JANTAR87 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Wczoraj dopiero był oblot. Powietrze dość turbulętne i silny wiatr ale poszedł jak na myśliwiec przystało Lekkie trymowanie na lotkach i chodził jak po sznurku przy przerwie pomiędzy podmuchami Natomiast, dało się we znaki wyważenie "takie w sam raz" które nie jest na mocny wiatr, trzeba będzie doważać ołowiem, bo dalej do przodu pakietu nie wepchnę... Co najważniejsze a czego nie wiem, to ile kręci silnik. Oblot był na śmgle 9/4, z ręki poszedł bez problemu pod wiatr ale to rzadna skala. Dam znać jak znowu polatam
Tochy Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Na 9x5 to powinien mieć w granicach 14500-15400 rpm, na 9x4 mieliśmy 16800-18060 rpm... jesli silnik jest dobrze i prawidłowo dotary. Ale że to MVVS to regulacja przed prawie każdym startem musi być. Zgodnie z regulaminem ACES WW2, maks rpm dla tego silnika to 15500, a w górze się może rozkręcić. Aha i przed każdym wyrzuceniem mesera wstrząsnij nim pare razy.... aż się silnik wkręci w obroty
JANTAR87 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Na 9x5 to powinien mieć w granicach 14500-15400 rpm, na 9x4 mieliśmy 16800-18060 rpm... jesli silnik jest dobrze i prawidłowo dotary. Ale że to MVVS to regulacja przed prawie każdym startem musi być. Zgodnie z regulaminem ACES WW2, maks rpm dla tego silnika to 15500, a w górze się może rozkręcić. Aha i przed każdym wyrzuceniem mesera wstrząsnij nim pare razy.... aż się silnik wkręci w obroty Dzięki Tochy W tym sezonie na gwał mi padają serwa. Najpierw na wysokości w akrobacie TPMG-946R a teraz właśnie w me 109 na lotce mg 90, cholera już mnie bierze. Oba naszczęście na próbie na ziemi i oba miały tylko jeden dzień lotny przy czym to mg90 tylko jeden lot ! Zasilałem je lipolem 7,4V ale odbiornik przecież zmniejsza napięcie do 5V. Miazga jak nie wiem.
Olorin Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 .... Zasilałem je lipolem 7,4V ale odbiornik przecież zmniejsza napięcie do 5V. Miazga jak nie wiem. Nie wiem jaki masz odbiornik ale 99% odbiorników na rynku nie zmniejsza napięcia zasilania, zasilanie odbiornika = zasilaniu serw. Chyba, że masz jakiś nowszy system to co innego.
JANTAR87 Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Używam FrSky V8R7 (HV). Podłączę do niego Lipol'a i samą wtyczkę od serwa, zmierzę napięcię i będzie wiadomo. Fr FFrSky V8R7 2.4Ghz 7CHrSky V8R7 2.4Ghz 7CHSky V8R7 2.4Ghz 7CH
JANTAR87 Opublikowano 3 Maja 2012 Autor Opublikowano 3 Maja 2012 Sorki, że jeden post pod drugim ale nie widzę tutaj możliwości edytowania ostatniego swojego. Serwa paść musiały, ponad 7V a nawet 8V zrobiło swoje. Reszta wytrzymała a odpadły tylko najsłabsze jednostki
JANTAR87 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam, temat to już kotlet ale postanowiłem wreszcie zapodac jakiś filmik z oblotów Jutro wrzucę drugi ENJOY! http://www.youtube.com/watch?v=utls3AEs85s&feature=youtu.be Aha, silnik (czarny MVVS 3,5) ma już swole lata i przebieg, na śmigle 9/4 kręci 15,400rpm więc szału nie ma ale już chyba taki w nim zostanie.
andrzej_t Opublikowano 25 Lipca 2012 Opublikowano 25 Lipca 2012 Noo. I fajnie. My też niedawno oblatywaliśmy naszego Silnik na dotarciu, więc latał na przelaniu - 14,500rpm i na 2/3 gazu bo jeszcze skrzypi w GPZ ale widać, że ma potencjał. Wspominałeś o padających serwach i problemie ze środkiem ciężkości. Może lepiej zamiast lekkiego lipola i doważania nosa, zastosować 5 szt. Sanyo Enelop 2100 mAh. Są cięższe od lipola, dadzą 6V więc serwa będą bezpieczne a jednocześnie równie szybkie i silne. W naszym akku są przy samej wrędze silnikowej obok zbiornika i SC jest około 5cm od natarcia w środkowej cięciwie i nie był doważany a zachowuje się naprawdę nieźle.
JANTAR87 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Opublikowano 26 Lipca 2012 Oto drugi filmik http-~~-//www.youtube.com/watch?v=tIS56wXBakk&feature=plcp Może lepiej zamiast lekkiego lipola i doważania nosa, zastosować 5 szt. Sanyo Enelop 2100 mAh. Tak już zrobiłem jakiś czas temu z wyważeniem nie mam teraz problemu. Oba filmy zostały nagrane przy umiarkowanym wietrze i chodzi jak po sznurku Może być problem jak będzie tornado, wtedy będę musiał doważyć przed lotem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.