JANTAR87 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Planuję zbudować kombata tj. dokładnie tego : http://www.aircombat-modele-rc.pl/?5,messerschmitt-bf-109-v55 Głównym zatroskaniem jest moja interpretacja przepisu dotyczącego dopuszczenia modelu do udziału w zawodach. 1, Nie wiem kiedy dokładnie ta wersja została wyprodukowana, wiem że na bazie wersji F lub G-5(ok. 1940r-1943r.) ale chyba przed 1945 prawda? 2, Jaka była rozpiętość, bo są rozbierzności ,zależne od żródła, i to spore 11,85m - 13,26m Więc nie wiem jaki silnik zastosować a chciałbym mvvs 3,5cm W zasadzie to tyle. A jakby ktos miał jakieś zdjęcia lub schematy kamuflarzu do tej wersji to też by było klawo Chyba że można się podeprzeć kamuflarzem wersji Bf-109 G lub F co by później sędziom przedstawić. To wtedy dałbym już sobie rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Przecież odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w linku który podałeś. Meser został wyprodukowany w latach 1940-1945 więc zalicza się do klasy "Aircombat WWII" Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 No tak, ale sklep to sklep, opinia fachowców znaczy dla mnie więcej Teraz muszę poszukać, kilku rzutów tej wersji co by wiedzieć czy i o ile zmieniać wznios końcówek skrzydeł i ew ich kształtu, żeby zgadzało się z regulaminem. Oraz zdjęć z widocznymi podziałami blach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skidan Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 No tak, ale sklep to sklep, opinia fachowców znaczy dla mnie więcej Krzysiu czy ty to widzisz? Kolega Jantar twierdzi, że nie jesteś fachowcem w dziedzinie aircombat :rotfl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 ooo JANTAR87, uważaj bo sie Krzysiek zdenerwuje może to ci w czyms pomoże: http://www.rctomik.cz/modely/bf109v55/bf109hv55_st.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.jgrnord.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Krzysiek twoja duma aircombaciarza została wystawiona na ciężką próbę Jantar87 zapewniam cie że w tym modelu jest wszystko ok i zgodne z regulaminem http://www.aircombat.pl/ACES/index.php?option=com_zoom&Itemid=61&page=view&catid=3&PageNo=2&key=16&hit=1 a to model kolegi Kilera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Mariusz to jest wersja v55 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janek Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 To jest wersja "na trzyipółkę" Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 całą tą dyskusje można podsumować, że kombat to przede wszystkim praktyczne działania a nie rozważania teoretyczne :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janek Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Arek, ale dobrze jest najpierw wszystko dobrze przemyśleć, bo inaczej może wyjść z tego MORANe hehe A tak ogólnie to radze koledze JANTAROWI jakiś inny model na początek w kombacie - no chyba że to już ma być kolejny. Me109 to taki dość wyścigowy model. Poza tym Krzysiek się pewnie obraził za ten tekst o fachowcach :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 ECO400, = Krzysztof?jeżeli dobrze zrozumiałem. Zresztą, przepraszam jeżeli kogoś uraziłem. To nieporozumienie, chciałem powiedzieć,że czasami w sklepie pisze jedno a na forach, gdzie wypowiadają się doświadczone osoby, pisze drugie. No przepraszam :oops: A tak ogólnie to radze koledze JANTAROWI jakiś inny model na początek w kombacie - no chyba że to już ma być kolejny. Me109 to taki dość wyścigowy model.Wcześniej latałem modelem Ił 2, de facto na tym samym silniku,a teraz zachciało mi się odmiany i zobaczymy jaki typ modeli bardziej mi będzie odpowiadać. teraz doczytałem w adresie skype że ECO400 to Dawid nie Krzysztof. W takim razie Krzysztof prowadzi sklep aircombat-modele-rc.pl. ok, koniec off topica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 ECO400 = Dawid Zle zrozumiałes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janek Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 hehe, pewnie nie masz co przepraszać, bo to żarty, Krzysiek prowadzi ten sklep i jest "starym kombaciarzem" że tak się wyrażę Jak miałeś Iła, no to inna rozmowa, najlepiej zweryfikuj jakość sprzętu na zawodach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Powiedz mi Janku jak to wszystko wygląda na zawodach, wpisuję się na listę, przychodzę na zawody i ... właśnie ,jak to dalej wygląda? ocena modeli przez sędziów, przedstawianie posiadanej dokumentacji sędziom? Napisz mi jak możesz na PW, żeby tu było czysto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TooM Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Przedstawienie dokumentacji może mieć miejsce jeśli model RAŻĄCO odbiega od regulaminu.Jeszcze takiego przypadku nie było.. Chyba że wsadzisz do modelu na 3,5 cm czwórkę albo coś w tym rodzaju. Zazwyczaj przewaga sprzętowa niewiele daje,liczą się umiejętności i sportowe szczęście zawodnika. Było to szczególnie widać na Spitfajerze Ecika ,nic nie mógł uciąć bo model był za szybki i wszystkich przeganiał a wtedy sam był cięty.Z drugiej strony Ecik nie jest nowicjuszem i wydawałoby się że mając szybszy model to natnie taśmy że ho,ho Twój wybór odnośnie Mesera to ma dwie zalety. - model jest pod silnik jaki posiadasz -ma fajne malowania Ale trzeba nim stosować technikę cięcia "Kilera" tzn wpadasz w kupę i szybkie ruchy wysokością.Nie każdemu to pasuje.Najczęściej kończy się to zderzeniem modeli. Jeśli nie jest to fascynacja tym konkretnym samolotem weż pod uwagę Tachikawę .Marek(Rzeźnik) zrobił ją po Meserze i jest bardziej przyjazna mimo podobnych szybkości .Na MVV latał takim Sławek Seredyn i dopóki nie zderzył się z Piotrkiem model zachowywał się rewelacyjnie. Marek miał Tachikawę srebrną ze skrzydłami nie malowanymi tylko oklejonymi folią Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz70 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Ale potem Ecik Wsadził tam silnik 2.5 i Spit latał o wiele lepiej Tu jest Piotrek i jego cudo http://aimeiz4.homeip.net/pub4/zdjecia_filmy_z_lotow/20090801_Grabica_web/slides/DSCN1072.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Ten spit robi na mnie wrażenie:) końcówki skrzydła cieniutkie że hoho, rozumiem że nie są integralną częścią skrzydeł tylko się je dokleja? nie zrywają się strugi na końcówkach? Messera już mam, więc muszę go ulotnić a wcześniej złożyć do kupy:) a jak aparat nie odmówi posłuszeństwa to wstawie zdjęcia,chociaż tematy z Bf-109 już są, to moze lepiej nie. Przedstawienie dokumentacji może mieć miejsce jeśli model RAŻĄCO odbiega od regulaminu.Jeszcze takiego przypadku nie było..Czyli martwię się jak zwykle na zapas :crazy: Co do Tachikawy to pomyslę nad nią, chyba że Messer mnie zabije swoją szybkością ^_^' To wtedy pomyslę nad powrotem do nieco większych modeli, jak Ił albo Nakajima B5N Kate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ECO400 Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 jak aparat nie odmówi posłuszeństwa to wstawie zdjęcia,chociaż tematy z Bf-109 już są, to moze lepiej nie. zdjęć nigdy za wiele tylko żeby za duże nie były. tak 600x400 będzie ok :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 Już prawie dwa lata minęły a messer prawie nie ruszony.. Z przyczyn różnych :oops: A w dodatku potrzebuję pomocy, jaki wznios skrzydła mam zrobić ?(bo narazie wychodzi po 42mm na stronę) i czy lotki o szerokości 3 cm to w tym modelu nie za dużo? :oops: :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.