Skocz do zawartości

Wybór modelu raczej dla początkującego w niskiej cenie ;)


DJ Danielus

Mini Mustang, czy Messerschmitt BF109?  

26 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Mini Mustang, czy Messerschmitt BF109?

    • Art-tech Mini Mustang
      13
    • AMAX TW749 Messerschmitt BF109
      14


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra - podsumowując (części)

silnik http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6547&Product_Name=TURNIGY_2204-14T_19g_Outrunner#

aparatura http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8338&Product_Name=Hobby_King_2.4Ghz_4Ch_Tx_&_Rx_%28Mode_2%29

3x serwa http://www.cyber-fly.pl/produkt-118.html

śmigła http://www.cyber-fly.pl/produkt-37.html

coś do mocowania śmigła http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3738&Product_Name=3mm_Prop_Saver_w/_Adapter_&_3_bands

regulator 20-25A ale jakiej firmy?

akumulatory - jeszcze porównuje, ale poradzę sobie, spokojnie (jak wybiorę, to wrzucę dane)

- i oczywiście samolot, ale tu też wybieram

- ładowarkę już mam, została mi po samochodzie, ale jest dobra ;)

 

Czy to dobre części? I czego jeszcze tutaj nie umieściłem?

 

PS. Co z wzmocnieniami - jest to z modelem, czy trzeba kupić i ew. gdzie?

Opublikowano

Co nam po częściach skoro nie wiemy jaki samolot wybrałeś :/ ?

Edit.

1. Po co taki duży regulator, wystarczy 10A. Regiel Może być np. Hobby King

2. Zapewne ładowarkę do samochdu masz do pakietów Ni-XX

a kupisz zapewne pakiet Li-Pol więc nie naładujesz.

3. Prop Saver ci nie potrzebny.

Narazie tyle

Aha i pytanko:

Częsci wybierałeś pod samolot czy wybierałeś te rzeczy które ładnie wyglądają?

Opublikowano

Jak koledzy wcześniej pisali - nie bierz dolnopłata na początek, najlepiej RWD-5 lub Toto-0 (jeżeli chcesz budować) albo np. TAKĄ Cessne za 350zł z Allegro (jeżeli nie chcesz budować)

Opublikowano

Wybaczcie, że co chwila zmieniam zdanie, ale zdecydowałem się póki co nie kupować tego zestawu - poczytałem trochę po forum i faktycznie prawdopodobnie sam zbuduję samolot. Jeszcze nie wiem jaki, ale to w tym wypadku mniej ważne, bo mam inne pytania:

- czy rozmiar ma znaczenie? (zazwyczaj samoloty mają wymiary 800mmx600mm, a chciałbym zrobić coś większego, np. trochę ponad 1m)

- czy silnikiem bezszczotkowym można sterować za pomocą regulatora do silników szczotkowych? (gł. chodzi mi o przewody, np. +, -, sgn) Znalazłem fajny schemat takiego regulatora i byłbym go zrobił...

- czy statecznik poziomy i pionowy (czyli jak dobrze się orientuję ster wysokości i kierunku) również musi być wyprofilowany?

 

PS. Mam odpowiednią ładowarkę do ładowania akumulatorów - RC Power BC6 ;P

Opublikowano

ad.1 Tak, rozmiar ma znaczenie. Na początek polecam Ci modele o rozp. około 1- 1,2m.

ad.2 Silnik bezszczotkowy NIE współdziała z regulatorem szczotkowym. Potrzebujesz regulator do silników bezszczotkowych.

ad.3 Może być profilowany lecz nie musi. W modelach szybowcach jest to ważne, aby model miał jak najmniejsze opory powietrza.

Opublikowano

W 3 pytaniu chodzi mu chyba nie o zaokrąglenie krawędzi tylko o nadanie profilu statecznikom.

 

Odp. Przy prostych modelach nie musi być, po prostu płaski.

Opublikowano

OK, to już chyba wszystko wiem i jakoś sobie w budowie poradzę. Ostatnie (na pewno będzie więcej ;P) już moje pytanie:

- jakie znaczenie ma to iż zastosuję silnik szczotkowy lub bezszczotkowy? Na pewno ten drugi ma wyższą sprawność i jest bardziej żywotniejszy, ale na pewno istnieją także inne powody.

Opublikowano

Jednym powodem który znam to duża różnica wagi.

Opublikowano

Mam pytanie - w modelach ESA jakiej grubości arkuszu EPP powinienem użyć do budowy kadłuba, skrzydeł, etc. Gdzieś czytałem, że 20mm na kadłub i 10mm na resztę, ale nie wiem czy to prawda.

 

I jeszcze jedno - szukam schematów modelów ESA, ale na forum jak i w internecie są bardzo trudno dostępne. Znacie może jakieś strony ze schematami ESA?

Opublikowano

Kadłub trochę grubszy np 30 mm a skrzydła taka grubość jaka ci wyjdzie z cięciwy ,profil np NACA 2412

Schematów nie trzeba ,bo bierzesz dowolny rys. samolotu ,przeskalowujesz na maksymalną rozpiętość wg regulaminu ESA i powiększasz trochę statecznik poziomy.

To ostatnie nie zawsze ,bo tylko myśliwce miały zazwyczaj zbyt mały jak na model statecznik.

Opublikowano

Kupię kilka płyt pianki EPP o grubości 10mm lub 20mm i ew. posklejam. Wielkie dzięki za profile lotnicze.

 

Co do całości samolotu to tak na prawdę to nie ma być regulaminowa ESA - ot. model na początek. Zastanawiam się tylko nad wykonaniem całości skrzydła z pianki + wycięcie całości drutem oporowym lub stworzenie konstrukcji żebrowej. Zobaczę od łatwości wykonania ;)

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie na temat profili lotniczych. W tym temacie jestem zielony więc nie złościć się na głupie pytania ;)

 

Otóż poleciliście mi do modelu profil NACA 2412, aczkolwiek jest on troszkę trudny do wykonania. Dlatego myślałem nad profilem CLARK Y lub RAF 6 (6%). Właściwości lotne na pewno się zmienią, ale nie wiem jak bardzo - nie bardzo orientuję się w tych wykresach.

 

A i jeszcze jedno - skrzydła "pełne" (pełnokadłubowe?) w jaki sposób wykonać? Dobrze wnioskuję?

- wycinamy skrzydło

- profil z jednej strony

- profil z drugiej strony

- wycięcie drutem oporowym

??

 

Coś o samej konstrukcji:

- materiał - pianka EPP + wzmocnienia stalowe rozmiar (jeszcze nie wiem...)

- typ modelu - ESA (ale nie regulaminowy)

- skala 1:10

- samolot - Mustang P-51D

- wymiary (przeliczone wg. skali, mogą ulec drobnym zmianom) - 9.83x112.8cm

 

Plany prześlę później - jeszcze nie gotowe.

 

W tej chwili tyle.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

To znowu ja, tym razem już z planami.

Dołączona grafika

Skrzydło

Dołączona grafika

Ster wysokości

Dołączona grafika

Kadłub

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Z góry przepraszam za mój bałagan ;)

 

Samolot:

Typ: ESA/Acrobat

Materiały: EPP, depron

Wymiary: 106x103mm

Przypuszczalna masa: ~ 450-750g

Profil skrzydła: NACA2412

 

Plany wykonałem sam wzorując się pobieżnie na innych modelach. W założeniach jest to akrobacyjna wersja samolotu Mustang P-51D :)

 

Pytania:

- czy to dobry profil do akrobata?

- jaki powinien być kąt natarcia skrzydeł i sterów wysokości

 

 

Wyposażenie - jeszcze brak, ale co zamierzam:

- silnik szczotkowy z przekładnią - tu nie wiem czy lepszy jest 280, czy 300?

- regulator - sam zrobię, dlatego może być troszkę ciężki ;)

- odbiornik ESKY na 35Mhz, bo aparatura mi została z samolotów

- 3/4 serwa ESKY

- pakiet, na początku to co mi zostało, a później wymienię na coś lepszego.

 

W ogóle to co o tym sądzicie? ;D

 

PS. Kadłub zamierzam wykonać z EPP na płaską dechę, natomiast tył - zakończenie schodzące się w ster wysokości.

Opublikowano

Wymiary: 106x103mm

Przypuszczalna masa: ~ 450-750g

No to gratulacje - nic tylko na Aero Design z takimi osiągami ;) Bo przypuszczam, ze udźwig też bedzie niezły :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę mi to topornie idzie, ale zamierzam zrobić mały kosztorys elektroniki:

- odbiornik http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2912,odbiornik-ek2-0420a-000096-6-kanalow-e-sky

- silnik http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1909,ray-cd2830-12-pelikan

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1906,ray-cd2826-09-pelikan

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1907,ray-cd2826-18-pelikan

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1908,ray-cd2830-09-pelikan

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1904,ray-cd2822-25-pelikan

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1905,ray-cd2822-27-pelikan

 

(dużo ich, ale muszę wybrać odpowiedni do masy ;)

 

do tego jeszcze regulator i serwa

 

Pytania:

- serwa wybrać analogowe, czy cyfrowe? Mają swoje wady i zalety, ale nie wiem, co gdzie przeważa. Myślałem o cyfrowych: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2561,serwo-ek2-0508-000155-e-sky Dobre to?

- regulator - jaki? Na pewno tani, tylko jakiej firmy?

- silnik wybrać jaki (ten sam ciąg) - wolniejszy z większym skrzydłem, czy szybszy z mniejszym? Podobno wolnoobrotowe bardziej ekonomiczne, ale mają większy moment...

 

Ogólnie założenia są takie by było to jak najtańsze ;)

- serwa ~ 30zł/szt.

- regulator ~ 50zł

- silnik ~ 50zł

- odbiornik ~ 50zł (E-SKY najlepiej ze względu na aparaturę E-FLY)

 

Póki co tyle - proszę o odpowiedzi na pytania ;)

Opublikowano

Myślę , że serwa można dostać za 11-16 zł.Wystarczą takie:TG-9e,Tower Pro SG91 lub

HXT-900.Ostatnio są na allegro.

Regulator Smart-30A 45zł.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.