Jacqubes Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Z źle ustwionym silnikiem tez powinien polecieć - tylko skręcać. hmm myślałem, że przes ustawienie wychylenia kąta silnika (góra/dół) odpowiada za właśnie właściwe wznoszenie, sprawność, czy jakby to określić , bo ty tutaj mówisz chyba o prostopadłym ustawieniu względem kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Jak ja pamietam to miałem prostopadle do profilu no bo potraktuj sobie silnik jak rakietke mała. Jak dasz wylot w góre to bedzie pchać do ziemi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ten mój CD'czek na smigle 8x4,3 sie grzeje i spada jego wydajnośc, bo na początku daje rade posunąć model po ziemi, potem model juz stoi w miejscu i sie nie rusza... Sprawdzałem pobór prądu to wynosił ok 2,8A.. to też mnie martwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Suwanie modelu po ziemi nie jest miarodajne. Prąd wydaje 2,8A się mały jesli to full gaz. Może masz coś niedokładnie nawinięte i stąd problemy. Zwoje na każdym żebie musza być identycznie nawinięte - ta sama ilość zwojów i w tą samą stonę. Od kiedy Skaleń założył sklep i ma w nim silniczki tp za 33zł przerubki stały się bezsensowne. Wstawiłem taki silniczek za 33zł do delty i chodzi pięknie na razie. Może warto zainwestować bo są zrobione bradzo solidnie jak na tą cenę. Rożnica miedzy przeróbką z cd a Sklaniowym jest naprawdę spora in plus dla tp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Poleci bezproblemowo, co do startu to ewentualnie z gładkiej powierzchni, może sie udać ale niekoniecznie Niestety pomyliłem się Dobrze, że dodałem to "niekoniecznie" Na filmie wszystko zapowiadało się dobrze. Ten mój CD'czek na smigle 8x4,3 sie grzeje i spada jego wydajnośc, bo na początku daje rade posunąć model po ziemi, potem model juz stoi w miejscu i sie nie rusza... Sprawdzałem pobór prądu to wynosił ok 2,8A.. to też mnie martwi. Silniczek zrobiłeś troszkę cherlawy, ale to co piszesz o spadku wydajności to typowy objaw rozładowania akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barabasz Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Witam, może mało widziałem ale nie spotkałem jeszcze latającego skrzydła z lotkami ustawionymi w pozycji "0" , przy starcie zwłaszcza. To znaczy widziałem-u siebie :oops: , ale szybko to zmieniłem na +10stopni i od razu skrzydło zaczęło samo latać. Silnik natomiast mocowałem na listewce 10x10mm, przyklejonej w miejscu klejenia obu połówek skrzydła i równolegle do spływu i ten pomysł polecam. Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Przesunąłem SC bardziej do tyłu, lotki pochylone bardziej niz wcześniej. Układ dźwigni wymieniony na lepsze. Płatowiec wzmocniłem rowingiem oraz połączyłem po środku listwą lipową. Faktycznie akumulator wykazywał niskie napięcie. Wróce ze szkoły to go doładuje i na pole Mam nadzieje ze bedzie dawał rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Tak w ramach podpowiedzi podczas oblotów mógłbyś mieć jakiś ciężarek np.50g (naprawdę te 50g czy nawet 100g przy takim modelu nieorbi róznicy w locie prawie żadnej). Ciężarek byś sobie przymocował na taśmę na kadłubie na górze nad sc. Gdybyś widział że model nie lata jak trzeba byś sobie przesuwał ten ciężarek (najlepiej płaski -np. jakiś medal czy spora moneta lub kawałek ołowiu czy płytka z metalu). Ułatwiło by ci to wstępnie ustalić s.c. bez zabawy z przasuwaniem aku w kałdubie i kąbinowania z przesuwaniem wyposarzenia w kadłubie. Mam nadzieje , że twoja maszyna wkońcu poleci jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keram Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Do wywarzania dobry jest ołów w paskach, jaki stosuje się do wywarzania felg samochodowych ALUMINIOWYCH. Jak powiedziałem jest on w taśmach no po 60g podzielonych po 10 i 5 g dodatkowo sztabki takie posiadają warstwę klejącą coś na za sadzie naklejki odrywasz zabezpieczenie i przyklejasz do modelu. Ja tam z medalami bym nie kombinował Co do silnika to powinien w delcie być zamocowany nie jako z wykłonem w dół na przedłużeniu górnego profilu wtedy lotki koniecznie pare stopni w górę i to musi ltać jak nie poleci to wywal silnik (jak ci pisałem na innym forum ja mam silnik zbigowy w tzagim i uważam że jest to odpowiedni silnik do tak grubego profilu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 2 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Ten silnik to złom.... nie jest w stanie unieść tego modelu. Jaki silnik powinienem zakupić z tej serii TP oraz jakiego prądu się spodziewać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 ja proponuje ten silnik, mam takiego w depronowcu i na 3S ze śmigłem 9x4,7 nie przekroczyłem 12A (tak mi się wydaje bo regiel mam 12A i nie był ciepły) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Ja latam na tp 2408-21 śmigle 8x6 - 7,4v spokojnie ciagnie delte 500-550g pod kątem 60stopni w górę. Regiel mam 15a.Utrzymuje się w locie na pół gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Postanowiłem przerobić silnik od Zbiga. Pozostało wkleić magnesy, nawinąć i zrobić mocowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Postanowiłem przerobić silnik od Zbiga. Moje skrzydełko właśnie na takim lata. Tylko robiąc silnik dobierz uzwojenie do swoich potrzeb (może ktoś podpowie). Żebyś się potem nie zdziwił i nie musiał pisać, że Twoje akumulatory to złom. Chodzi o to, ze mój silnik na 3 lipolach ze śmigłem 8040 bierze w okolicach 20A, a ze śmigłem 8060 aż 30A (zaraz sprawdzę jak jest nawinięty i tu wpiszę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Pakiet z laptopa rady sobie z tym silnikiem nie da najprawdopodobniej, więc chce zakupić TEN LI-POL silnik chyba nawine 0,7 - bede musiał pomierzyć jakie mam grubości drutu, a z tym moze być problem, bo suwmiarką manualną ciężko stwierdzić... Taki silnik ze śmigłem 7x3,5 bierze ok 7.5A przy 3S EDIT: Nie mam 0,7mm drutu ;/ Zastanawiam sie nad nawinięciem 3 pasm drutu 0,4 lub 2 0,5, wtedy parametry będą podobne. Czy mam wpakować tyle warstw ile wejdzie ? t.j 4 warstwy 0,4mm pełne i tyle lub 3warstwy 0,5mm pełne i 4warstwa od środka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 a ja tak trochę OT spytam a jaką masz suwmiarkę?? z tego co się orientuje to suwmiarki mierzą z dokładnościami 0,1mm, 0,05mm i 0,02mm czyli drut o grubości 0,7mm bardzo łatwo można zmierzyć za pomocą dwu ostatnich, także sprawdź z jaka dokładnością mierzy Twoja bo może sie okazać, że po prostu wypadało by poczytać trochę o mierzeniu suwmiarkami i wtedy określenie grubości drutu nie będzie już problemem;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 bede musiał pomierzyć jakie mam grubości drutu, a z tym moze być problem, bo suwmiarką manualną ciężko stwierdzić... nawin ciasno na rurke N zwojow(czym N wieksze tym dokladniejszy pomiar), zmierz laczna szerokosc, a potem podziel przez N. przykladowe N=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 suwmiarka: Jak widać 0.02mm Więc jak powinno sie mierzyć drut ? Nawinąć ileś tam zwoi i podzielić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Możesz mierzyć metodą opisana przez Adama ale ta suwmiarką w miarę dokładnie można zmierzyć drut bezpośrednio. Ściskasz drut szczekami suwmiarki(ale mierz szczekami tylko tam gdzie są szersze a nie na spłaszczeniu ponieważ to spłaszczenie ściera sie i potem wyniki wychodzą oszukane) I teraz jeżeli 0 nie pokrywa sie z żadną z kresek na podziałce milimetrowej to sprawdź która z kolejnych kresek na noniuszu pokrywa sie z podziałka milimetrową. Każda następna kreska to 0.02mm. teraz do całości jaka wyszła Ci przy mierzeniu(ta liczba, która masz po lewej stronie od 0) dodajesz wynik z noniusza i już masz dokładny wymiar. ps. tak namieszałem, że nie wiem czy ktoś zrozumie co ja tu napisałem ale kij, jak nie będziesz nadal wiedział o co chodzi to poszukaj na internecie, gdzieś na pewno sposób dokonywania pomiarów suwmiarką będzie zrozumialej opisany :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacqubes Opublikowano 3 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Więc mam drut 0,75 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.