pawel66 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 silnik trzęsie się, susza dopiero po zakręceniu ręką śmigłem w locie nic to nie przeszkadza efekt trzepotania miałem już wcześniej ale ruszał sam teraz ten efekt sie pogłębił :roll: co się stało ? nie zmieniałem wyposażenia od nowości lata tak jak jest padł silnik? a co dokładniej :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Masz albo nadłamany przewód zasilający, albo źle przylutowane wtyki od silnika. Sprawdź dokładnie. Usuń koszulki izolacyjne. Później dasz nowe. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 kable skróciłem maksymalnie, goldy dobrze wlutowane, dalej to samo sprawdzałem na innym silniku i niema tam problemu :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 sprwadziłes przy silniku kable?- tak jak pisze bubu2, ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted April 22, 2010 Author Share Posted April 22, 2010 tak sprawdziłem goldy wlutowane są zaraz przy silniku kable maja z 1 cm kable od regla są dobre mam wrażenie ze skrócenie kabli trochę dało teraz tez sie lekko trzęsie ale startuje sam, drugi silnik chodzi jak żyleta niestety ale to chyba coś z uzwojeniem :cry: a ja nie umiem przewijac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Jeżeli jest to outrunner to nie masz dostępu do kabli czyli nie zobaczysz wew. czy nie są czasem naderwane. Ja miałem parę takich przypadków. - Jeden kabel(faza) została oderwana. - Jedna z faz miała przylutowany przewód mniejszą powierzchnią, przez co prąd w pozostałych Dwóch fazach nie był równy z prądem w Pierwszej fazie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 być może, oglądałem kable i są całe, to coś ze stojanem bo próbowałem z innym silnikiem i było ok zresztą ten efekt po skróceniu kabli zmniejszył się na tyle ze nie przeszkadza Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 nawet jesli bylby to inrunner tez nie zob aczylbys przeciez czy cos nie tak z uzwojeniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel66 Posted April 23, 2010 Author Share Posted April 23, 2010 rozebrałem sinik sprawdziłem magnes na innym stojanie tam niema tego efektu oglądałem ze wszystkich stron druty i nic niepokojącego nie znalazłem nie mogę użyć lepszego stojana bo jest w innym modelu (przykręciłem do wręgi i przykleiłem wręgę niema jak go odkręcić :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Jeśli masz miernik-miliwoltomierz (np. multimetr, jeśli nie to kup, dziś to ceny symboliczne a odda Ci nieocenione usługi), to: -wkręć os silnika w wiertarkę, -włącz ją by napędzała wirnik (stojan nieruchomy), silnik będzie pracował jako prądnica, -zmierz napięcie pojawiające się na kolejnych końcach uzwojeń. Tam gdzie będzie najniższe, na tym uzwojeniu będziesz miał gdzieś przełamane druciki od wyprowadzeń lub niedokładnie odizolowane z emalii do lutowania. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.