paulusr Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Cześć Narastająca frustracja związana z budową Miga 21 skłoniła mnie do zakupu zestawu z Allegro od sprzedawcy Modello. aukcja Zestawik CNC wycięty z żółtego styroduru kosztuje 140 złotych. Ma uroczą nazwę JETT. Pracy jest na 2 dni. tj klejenie i pokrycie tkaniną 25 g na lakierze PU. Zdjęć zestawu nie zrobiłem ale dostajemy to co na aukcji. Wszystko pasuje co do milimetra. Trzeba się pilnować przy klejeniu tylnej części ale to podstawowe sprawy. Używałem kleju PU Purex Rapid - w ciągu 5-10 min mamy twarde połączenia. Nie używałem CA do styro ponieważ z aktywatorem nadtapia się XPS i połączenie jest nietrwałe. Otrzymujemy całkiem nieźle latający i efektowny model. Generalnie jest wzorowany na F-20 f-my Het. Sprzedający odsyła nawet do filmiku gdzie lata F20 HETRC. Jest około 10% większy od oryginału, ma symetryczny profil i trochę inny obrys skrzydeł. Zastosowane wyposażenie to: Vasa 65 Feigao 380L 6zw (kv4830) 3s Zippy 4000 20C Lotki Mg14 wysokość najpierw Mg16r :crazy: teraz Power HD 2213MG Nie wiem co mnie podkusiło do MG16R bo to serwo ma skoki prawie jak podwoziowe....a neutrum jest zależne od ciśnienia atmosferycznego - chyba...Bardzo kiepskie serwo do precyzyjniejszych zastosowań. Samolot można napędzić turbinkami 60-75 mm (tak od 300-2000W). Vasa 65 pozwoliła mi na zastosowanie "awangardowego" mocowania turbinki. Otóż jest umieszczona w gąbce murarskiej z Leroja (taka pomarańczowa)- jest to guma EPDM (nie pianka PU) o bardzo dużych komórkach. Idealnie tłumi wszelkie drgania i nieprzyjemne dźwięki a gładka turbinka siedzi w niej bardzo pewnie - na wcisk. W locie słychać tylko szum powietrza - samolot spełnia najsurowsze normy naszego lotniska... Jak widać we wlotach mamy płat. Miałem coś z tym zrobić ale wystarczyło małe wyszlifowanie skrzydła. Niestety nie zrobiłem kanału a jedynie zaokrągliłem w odpowiedni sposób krawędzie wlotów. Następny z większą turbinką będzie miał odpowiednie kanały z kartonu. Moim zdaniem nie trzeba wycinać skrzydeł w tym miejscu co bardzo upraszcza konstrukcję. Miejsca nad płatem jest aż nadto co potrzebuje turbinka. Jedyne co to kanały dolotowe mogłyby się przydać. W następnym będzie… Jak lata? Ano dobrze. Wymagał trymowania wysokości co widać przy starcie ale po korekcie kąta „wydechu” wszystko jest cacy. Wychylenia wysokości to 4 mm góra i 3 mm dół Expo -50%!!!. Lotki różnicowo 8/5 mm -30%expo. Oblot z filmu był z Expo -15% - to była walka o poziomy lot. Do tego wydech działał w kierunku Matki Ziemi – było kiepsko. Dziś wylatałem 6 pakietów – i mój werdykt jest bardzo pozytywny. Start z ręki – nawet taki „kombatowy” bez specjalnego wyrzutu… Turbinka kręci się na 45krpm przy 65A – a JETT lata jakieś 140-160 km/h. Miałem włożyć komórkę z GPSem ale komary odetkały sobie ssawki. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=jkzlaW15Rpc Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej1996 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Super modelik widzę że no opiś na allegro zgodny wieeelka prędkość ! Jak ze sterownością, da się jakoś szybciej zawrócić czy coś ? czy przy dużych prędkościach to nie możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Jest posłuszny...Te wychylenia które mam pozwalają na szybkie pętle. Zasada jest prosta im szybciej tym większa średnica pętli przy Vmax średnica ta wynośi około 100 m. Ale mozliwe są szybsze zwroty... Model nie wpada w korkociąg tak, że na odpowiedniej wysokości można popróbować jaki to najciaśniejszy zakręt wykonamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Czy możesz zrobić fotki jak i gdzie jest zamontowane wyposażenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Coś więcej? Akku - rzep odbiornik - rzep kabina - magnesy serwo lotek - na wcisk + CA serwo wysokości - koszyczek ze sklejki 08 i przyklejony do dna kadłuba regulator - kable silnikowe wlutowane bezpośrednio w płytkę regla Plush 60, zdjęta koszulka z regla i dodatkowe radiatory na płytce aluminiowej (samoprzylepne do pamięci komp.) Kabinka przyklejona do ramki na jedyny słuszny klej Canopy Glue Great Planes To tyle, Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 OK, dzięki za fatygę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 + CAUżywałeś przyśpieszacza do wklejania serw ?Bo jeśli tak to możesz miec potem problem z kablami, mi wyżarło izolację.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Serwo wchodzi na wcisk. Jest tylko zabezpieczone przed wysunięciem. Staram się nie zalewać serwa CA... Fakt, że tym razem nie dałem koszulki termokurczliwej... mi wyżarło izolację.... Nie pomyliłeś butelek?Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Nowy filmik Miłego oglądania. Testuję aktualnie spojlery do lądowania. Efekty są bardzo obiecujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Paweł, a czy wlezie w niego EDF90 (tzn sama turbina do środka, no i czy są wystarczające powierzchnie wlotów i wylotu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 I tak i nie... tzn. turbinka się zmieści (bez tej wkładki) ale z wlotami będzie kombinacja alpejska, również z wylotem. A to przez płat który ogranicza przepływ. Same otwory wlotowe byłyby OK ale wykonanie wręg z dźwigarami skrzydeł, okalającymi kanały to już troszkę za dużo. A wylot jest za mały. Gra nie warta świeczki. Ale skądinąd wiem, że trwają prace nad wersją 92 mm . Ma być przeskalowany. Nie wiem kiedy ale mam nadzieję, że wkrótce. W każdym razie dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.