Drako_27 Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Witam Nie wiem czy w odpowiednim miejscu zamieszczam moję pytanie jak by co to z gory przepraszam Chodzi mi o to że posiadam makiete ZLINA 50LS i mam w nim śmigło 13x7 a chciałem zamienić na trzyłopatowe tak żeby odzwierciedlić orginal jak się dobiera takie smigła żeby mieć odpowiedni ciąg? Silnik do ASP 10cm 4-takt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Była mowa o tym już wielokrotnie. Ja stosuję przelicznik 0,78 x średnica 2łopatowego. Skok +1cal. W Twoim przypadku to byłoby 13 x0,78 = 10 x 8 dla 3łopatowego. Inni twierdzą, że wystarczy by śmigło 3łopatowe miało średnicę o 1cal mniejsza ale w/g mnie to błędna teoria. Mam ten sam silnik i super latało mi się ze śmigłem APC 13x6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BOBAS Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 moim zdaniem skuteczność śmigła trzyłopatowego jest owiele mniejsza niż dwułopatowego, po drugie jak się kręci to i tak nie widać czy to trzy czy dwu łopatowe, a po trzecie jak tak bardzo chcesz redukcyjnie to jak stoi na ziemi to sobie takowe zakładaj 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 moim zdaniem skuteczność śmigła trzyłopatowego jest owiele mniejsza niż dwułopatowego Nie tylko Twoim zdaniem :wink:. 3łopatowe zawsze mniej sprawne niż 2łopatowe. Względy wizualne zostawmy autorowi w końcu pytał tylko o zasady zamiany. Akurat rozumiem jego celowośc bo w jednym z moich modeli też śmigło 3łopatowe prezentuje sie lepiej od 2łopatowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BOBAS Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 :roll: tak samo jak w moim modelu zresztą jak w większości samolotów angielskich były lewe śmigła i takowe zakładam do oceny ale latam na zwykłym 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.