Skocz do zawartości

MDS 48


Phase

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1) ni-cd są nierozbieralne, nic się tam nie dolewa

Ogniwka modelarskie nie są rozbieralne, ale...

Za 15zł kupiłem takie coś już zalane i świece ciągnie pięknie :D

Dołączona grafika

Nawet rozrusznikiem 12V do silników 10cm kręci xD

Miałem podobny 11Ah, ale zamiast nalać elektrolitu ługowego (jakoś tak) to przez niewiedze nalałem zwykłego elektrolitu kwasowego i zdechł :/

Tu link do tej Varty na allegro, ja kupiłem od znajomego.

http://www.allegro.pl/item1022786808_varta_miniaturowy_akumulator_nicd_1_2_v_4_ah.html

 

2) spróbuj czy nie masz zbyt mocno dokręconej igły małych obrotów (tej "małej"), ja tak miałem i mój MDS zachowywał się podobnie.

Zobaczę.

Opublikowano

o widzisz przyda sie i do innych rzeczy :wink: przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, że w niskiej temperaturze ten silnik miał również problemy z paleniem, ale po regulacji chodził :wink:

Opublikowano

Oj przyda się, przyda.

Zobaczę wszystko po 16, dzisiaj na pewno.

Znalazłem nawet świecę OS z napisem "8" :jupi:

Jak dzisiaj nie odpali to się załamie :/

Opublikowano

Jak dzisiaj nie odpali to się załamie

on musi zapalić, jak zmienisz świece i dalej nie będzie palił, to znaczy że cały czas robisz ten sam błąd (albo coś innego). Jeżeli regulacja tych dwóch śrubek nie pomoże to ostateczną rzeczą jaką możesz zrobić to rozkręcić silnik. Chociaż, skoro pali to tłok/tuleja jest ułożona w porządku.

Opublikowano

1) ni-cd są nierozbieralne, nic się tam nie dolewa

Ogniwka modelarskie nie są rozbieralne, ale...

Za 15zł kupiłem takie coś już zalane i świece ciągnie pięknie :D

 

No proszę. Człowiek cały czas się uczy:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery_vented_cell_type

 

Zgodnie z opisem, dolewać wody (destylowanej) - ale tylko w stanie w pełni naładowanym, objętość elektrolitu będzie się zwiększać w miarę ładowania.

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano

O Wikipedii nie pomyślałem, ale z tą zmiana poziomu elektrolitu to wiem.

Tak samo jak to, że przy ładowaniu (ładowanie 400mAh) lepiej odkręcić trochę koreczek bo zacznie "puchnąć". Powinno być około 250mAh z tego co pamiętam, ale takiej ładowarki nie posiadam.

Poza tym poziom tego elektrolitu dziwnie się zmienia podczas ładowania:

Najpierw zawsze się zwiększa i to bardzo (tak jakbym nalał za dużo wody,a było ok), a potem pod koniec ładowania troszkę opada i jest tak jak powinno być.

Podobno są takie Ni-MH, ale jeszcze nie miałem okazji spotkać.

Opublikowano

Tak samo jak to, że przy ładowaniu (ładowanie 400mAh) lepiej odkręcić trochę koreczek bo zacznie "puchnąć"

zawsze to rób, ja też jakieś 3 lata temu ładowałem aku do motoru po zimie- nie odkreciłem korków i tak napuchł że się nie zmieścił w półke do motoru :roll: :wink:

Opublikowano

Mi się na szczęście udało uratować mój aku od rometa :)

Dokładnie taka sama sytuacja była :lol2:

Trochę OT się zrobił, ale co tam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.