Phase Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 1) ni-cd są nierozbieralne, nic się tam nie dolewaOgniwka modelarskie nie są rozbieralne, ale...Za 15zł kupiłem takie coś już zalane i świece ciągnie pięknie Nawet rozrusznikiem 12V do silników 10cm kręci xD Miałem podobny 11Ah, ale zamiast nalać elektrolitu ługowego (jakoś tak) to przez niewiedze nalałem zwykłego elektrolitu kwasowego i zdechł :/ Tu link do tej Varty na allegro, ja kupiłem od znajomego. http://www.allegro.pl/item1022786808_varta_miniaturowy_akumulator_nicd_1_2_v_4_ah.html 2) spróbuj czy nie masz zbyt mocno dokręconej igły małych obrotów (tej "małej"), ja tak miałem i mój MDS zachowywał się podobnie. Zobaczę.
MironRC Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 o widzisz przyda sie i do innych rzeczy :wink: przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, że w niskiej temperaturze ten silnik miał również problemy z paleniem, ale po regulacji chodził :wink:
Phase Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Oj przyda się, przyda. Zobaczę wszystko po 16, dzisiaj na pewno. Znalazłem nawet świecę OS z napisem "8" :jupi: Jak dzisiaj nie odpali to się załamie :/
MironRC Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Jak dzisiaj nie odpali to się załamie on musi zapalić, jak zmienisz świece i dalej nie będzie palił, to znaczy że cały czas robisz ten sam błąd (albo coś innego). Jeżeli regulacja tych dwóch śrubek nie pomoże to ostateczną rzeczą jaką możesz zrobić to rozkręcić silnik. Chociaż, skoro pali to tłok/tuleja jest ułożona w porządku.
mikon Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 1) ni-cd są nierozbieralne, nic się tam nie dolewaOgniwka modelarskie nie są rozbieralne, ale...Za 15zł kupiłem takie coś już zalane i świece ciągnie pięknie No proszę. Człowiek cały czas się uczy: http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery_vented_cell_type Zgodnie z opisem, dolewać wody (destylowanej) - ale tylko w stanie w pełni naładowanym, objętość elektrolitu będzie się zwiększać w miarę ładowania. Pozdr., Michał
Phase Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 O Wikipedii nie pomyślałem, ale z tą zmiana poziomu elektrolitu to wiem. Tak samo jak to, że przy ładowaniu (ładowanie 400mAh) lepiej odkręcić trochę koreczek bo zacznie "puchnąć". Powinno być około 250mAh z tego co pamiętam, ale takiej ładowarki nie posiadam. Poza tym poziom tego elektrolitu dziwnie się zmienia podczas ładowania: Najpierw zawsze się zwiększa i to bardzo (tak jakbym nalał za dużo wody,a było ok), a potem pod koniec ładowania troszkę opada i jest tak jak powinno być. Podobno są takie Ni-MH, ale jeszcze nie miałem okazji spotkać.
MironRC Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Tak samo jak to, że przy ładowaniu (ładowanie 400mAh) lepiej odkręcić trochę koreczek bo zacznie "puchnąć" zawsze to rób, ja też jakieś 3 lata temu ładowałem aku do motoru po zimie- nie odkreciłem korków i tak napuchł że się nie zmieścił w półke do motoru :roll: :wink:
Phase Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Mi się na szczęście udało uratować mój aku od rometa Dokładnie taka sama sytuacja była :lol2: Trochę OT się zrobił, ale co tam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.