Skocz do zawartości

Kabriolin firmy Topmodel.cz


Rekomendowane odpowiedzi

Elektryfikacja takich modeli jest fajna - nie powiem. Ale spalina ma swój urok :-)

Oczywiście masz rację, że spalinka ma swój urok (kiedyś latałem tylko modelami spalinowymi) szczególnie przyjemna jest praca 4-takcika :) Jednak w moim przypadku zadecydowały również względy praktyczne i pewnie trochę lenistwo :D Model szybko można przygotować do startu i szybko zwinąć po lataniu, dużo łatwiej jest go trzymać w domu. Poza tym nie miałem żadnego osprzętu do spalinki a koszt zakupu takowego + silnika i paliwa na sezon wcale nie odbiegał dużo od elektro z jednym pakietem.

I jeszcze dodatkowe info dla zainteresowanych: planuję po raz kolejny być na Żarze i tam będzie można model "pomacać" i zobaczyć w locie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dolacze sie do tego OT. Ostatnio sam przymierzam sie do wiekszego elektryka. Mysle o sprzedazy mojej funtany wraz z napedem i kupienia czegos wiekszego. Mam mozliwosc zakupu pakietow 5s 4000 20C za okolo 350zl (pakiety budowane na tych samych ogniwach co flight power). Ostatnio rowniez sprzedalem swoje spalinowe silniki. Znalazlem rowniez silnik hyperiona wraz z regulatorem 80A OPTO za okolo 220 dolcow za komplet- czyli tyle samo ile mam za swoje spaliny i sprzedaz mojego obecnego silnika z funtany. Koszt w moim przypadku nie bylby za duzy wowczas. Wiec moze.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że cza lotu 2 x 12 minut to cit mało na całodzienny wypad na lotnisko ,za to idealna sprawa jak ktoś do lotniska ma 30m (np. Hubert :D )

Dlaczego twierdzisz, że tylko 2 loty po 12 min. przy całodniowym pobycie ??? Tyle można zrobić wyskakując na latanie popołudniu lub wieczorem, a że mam przeważnie 2-gi model więc kolejne 2 i są już 4 loty przynajmniej. Przy całodziennym lataniu możesz zrobić co najmniej kilka lotów jednym modelem -jedyne ograniczenie to pojemność aku w aucie :)

Poza tym dla mnie taki wyjazd to nie tylko samo latanie ale również spotkanie i pogadanie z kolegami :D W ubiegłym sezonie miałem tylko 1 pakiet i nie mam niedosytu latania Kabriolinem :D

Dlatego napisałem, że oba napędy mają swoje wady i zalety a wybiera się ten, który bardziej odpowiada lub za którym przemawiają względy ekonomiczne. Są osoby, które "nie trawią" napędu elektro i pewnie nigdy się na taki nie porwą ale są też takie, które pozbywają się wszelkich spalinek po doświadczeniach z elektro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę u rozwijał dyskusji o wyższości latania na elektro lub spalinie bo latam tym i tym, spalina daje komfort latania ciurkiem ,a elktro czysty model.

To trochę jak rozważania nad wyższością świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy po prostu robi to co lubi. Znam ludzi którzy spaliny nie zamienią na nic innego (sam też się zaliczam do tego typu ludzi), i znam i takich którzy wolą elektryki i to one są dla nich wrzystkim. To też tak jak z ludzmi co wolą wodne modele i nie zamienią ich na żadne inne. Po prostu ludzie rubcie to co lubicie i sprawia wam przyjemność :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu spalinowej wersji - u Stośka juz jest :D

 

Ja wczoraj odpaliłem moj model juz gotowy. Co ciekawe - nalozenie koszulki termokurczliwej na tłumik sprawilo, ze model nie tylko nie jest już brudny z boku kadłuba ale także chodzi ciszej. Przykrecilem mu tez troche iglice wolnych obrotów i zrobilem test - 2 min pracy na wolnych obrotach a następnie pełny gaz - model szarpnął bezproblemowo do przodu.

 

W weekend chyba w koncu polatam :) :twisted:

 

Co do dyskusji spalina vs elektryki - mam obydwa typy modeli i powiem Wam, ze kazdy jest lepszy do czegos innego. Jak jade na dłużej to 'leje i latam' , a jak na krócej to wrzucam elektrycznego Edge albo Funjeta do bagaznika, wyciagam na lotnisku, po minucie jestem w powietrzu. Dwa pakiety 1700 3s daja łącznie po 2 loty 20minutowe (jak szaleje, jak lece wolniej to 35min ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i polatane.

 

Zanim o moim modelu to taka ciekawostka :

 

32c4273f47f81a71m.jpg

efa9c4eea6be77ebm.jpg

9e2ef494a33bb59fm.jpg

a0c7a0f0f1c8d09cm.jpg

 

 

No a teraz wracajac do Kabriolina...

po odbudowie wyglada tak:

f92f4269574367bfm.jpg

f738f4d2d27e03c4m.jpg

9441d8f1edd6a01fm.jpg

 

 

zdjęć z lotów nie ma - są małe filmiki które spróbuje wrzucić wkrótce do sieci.

Same loty - było ok, gdyby nie silnik :/ Po odpaleniu, pochodzil chwile na wolnych, dodałem gazu a on sobie zgasł. Żadnego ksztuszenia, nic. Potem, odpalony ponownie chodzil w powietrzu, po czym zgasł juz po lądowaniu, po tym jak podkołowałem do samochodu - sam od siebie.. pyk, pyk, pyk i cisza.

 

Juz nie wiem gdzie szukać przyczyny - za mało paliwa na wolnych obrotach? Za dużo.. ehhh

 

Na życzenie Domana i pewnie i innych - filmy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis motor znow trochę kaprysił - w locie bylo ok, po wylądowaniu zgasł. Chyba za zimno mu jest Ponieważ i tak konczy mi sie paliwo to kupie bańke z 10% nitro zamiast teraz 5%. Moze to mu pomoże.

 

W pierwszej kolejności zdejmij tę "nieco" za długą rurkę z tłumika...

Następnie porządnie wyreguluj motor i właściwie dobierz świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności zdejmij tę "nieco" za długą rurkę z tłumika...

Następnie porządnie wyreguluj motor i właściwie dobierz świecę.

 

Rure wywalić całkowicie czy tylko skrócić zeby pod kadłub szła?

 

Świeca to OS8

 

Co znaczy wg Ciebie 'porządnie wyreguluj' ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rure wywalić całkowicie czy tylko skrócić zeby pod kadłub szła?

 

Świeca to OS8

 

Co znaczy wg Ciebie 'porządnie wyreguluj' ?

 

 

1.Najlepiej rurę poprostu całkiem zdejmij

2.Spróbuj nieco zimniejszą świecę.

3.Porządnie wyreguluj to znaczy tak ustaw silnik aby Ci nie gasł... :wink:

4.Zwiększanie zawartości nitrometanu nie rozwiąże problemu niedokładnej regulacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura zamontowana zeby spaliny nie walily na caly model - najwyzej dam tylko silikonowa kocnowke zeby skierwac je pod skrzydlo.

Mam święcę OS 3 - mogę zamienić

Regulować - no jasne, że będę.

 

 

Wiem, wiem, najlepiej kupić te SAITO, no nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę potwierdzić to co napisał Przemek/

Ta rura to świetna rzecz ,a;e jak silnik jest rozregulowany ,to jeszcze pogorszy problem.

Mam Magnuma i nie mam problemów ,ale dopóki był niewyregulowany to też mi gasł .

Jak dotrze do mnie Saito to będzie co porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.