pilot Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Elektryfikacja takich modeli jest fajna - nie powiem. Ale spalina ma swój urok :-) Oczywiście masz rację, że spalinka ma swój urok (kiedyś latałem tylko modelami spalinowymi) szczególnie przyjemna jest praca 4-takcika Jednak w moim przypadku zadecydowały również względy praktyczne i pewnie trochę lenistwo Model szybko można przygotować do startu i szybko zwinąć po lataniu, dużo łatwiej jest go trzymać w domu. Poza tym nie miałem żadnego osprzętu do spalinki a koszt zakupu takowego + silnika i paliwa na sezon wcale nie odbiegał dużo od elektro z jednym pakietem. I jeszcze dodatkowe info dla zainteresowanych: planuję po raz kolejny być na Żarze i tam będzie można model "pomacać" i zobaczyć w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Tylko że cza lotu 2 x 12 minut to cit mało na całodzienny wypad na lotnisko ,za to idealna sprawa jak ktoś do lotniska ma 30m (np. Hubert ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Dolacze sie do tego OT. Ostatnio sam przymierzam sie do wiekszego elektryka. Mysle o sprzedazy mojej funtany wraz z napedem i kupienia czegos wiekszego. Mam mozliwosc zakupu pakietow 5s 4000 20C za okolo 350zl (pakiety budowane na tych samych ogniwach co flight power). Ostatnio rowniez sprzedalem swoje spalinowe silniki. Znalazlem rowniez silnik hyperiona wraz z regulatorem 80A OPTO za okolo 220 dolcow za komplet- czyli tyle samo ile mam za swoje spaliny i sprzedaz mojego obecnego silnika z funtany. Koszt w moim przypadku nie bylby za duzy wowczas. Wiec moze......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Tylko że cza lotu 2 x 12 minut to cit mało na całodzienny wypad na lotnisko ,za to idealna sprawa jak ktoś do lotniska ma 30m (np. Hubert ) Dlaczego twierdzisz, że tylko 2 loty po 12 min. przy całodniowym pobycie ??? Tyle można zrobić wyskakując na latanie popołudniu lub wieczorem, a że mam przeważnie 2-gi model więc kolejne 2 i są już 4 loty przynajmniej. Przy całodziennym lataniu możesz zrobić co najmniej kilka lotów jednym modelem -jedyne ograniczenie to pojemność aku w aucie Poza tym dla mnie taki wyjazd to nie tylko samo latanie ale również spotkanie i pogadanie z kolegami W ubiegłym sezonie miałem tylko 1 pakiet i nie mam niedosytu latania Kabriolinem Dlatego napisałem, że oba napędy mają swoje wady i zalety a wybiera się ten, który bardziej odpowiada lub za którym przemawiają względy ekonomiczne. Są osoby, które "nie trawią" napędu elektro i pewnie nigdy się na taki nie porwą ale są też takie, które pozbywają się wszelkich spalinek po doświadczeniach z elektro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Nie będę u rozwijał dyskusji o wyższości latania na elektro lub spalinie bo latam tym i tym, spalina daje komfort latania ciurkiem ,a elktro czysty model. To trochę jak rozważania nad wyższością świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 ...spalina daje komfort latania ciurkiem ,a elktro czysty model. To trochę jak rozważania nad wyższością świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem Z tym stwierdzeniem zgadzam się całkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Każdy po prostu robi to co lubi. Znam ludzi którzy spaliny nie zamienią na nic innego (sam też się zaliczam do tego typu ludzi), i znam i takich którzy wolą elektryki i to one są dla nich wrzystkim. To też tak jak z ludzmi co wolą wodne modele i nie zamienią ich na żadne inne. Po prostu ludzie rubcie to co lubicie i sprawia wam przyjemność :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2007 Wracając do tematu spalinowej wersji - u Stośka juz jest Ja wczoraj odpaliłem moj model juz gotowy. Co ciekawe - nalozenie koszulki termokurczliwej na tłumik sprawilo, ze model nie tylko nie jest już brudny z boku kadłuba ale także chodzi ciszej. Przykrecilem mu tez troche iglice wolnych obrotów i zrobilem test - 2 min pracy na wolnych obrotach a następnie pełny gaz - model szarpnął bezproblemowo do przodu. W weekend chyba w koncu polatam :twisted: Co do dyskusji spalina vs elektryki - mam obydwa typy modeli i powiem Wam, ze kazdy jest lepszy do czegos innego. Jak jade na dłużej to 'leje i latam' , a jak na krócej to wrzucam elektrycznego Edge albo Funjeta do bagaznika, wyciagam na lotnisku, po minucie jestem w powietrzu. Dwa pakiety 1700 3s daja łącznie po 2 loty 20minutowe (jak szaleje, jak lece wolniej to 35min ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 No i polatane. Zanim o moim modelu to taka ciekawostka : No a teraz wracajac do Kabriolina... po odbudowie wyglada tak: zdjęć z lotów nie ma - są małe filmiki które spróbuje wrzucić wkrótce do sieci. Same loty - było ok, gdyby nie silnik :/ Po odpaleniu, pochodzil chwile na wolnych, dodałem gazu a on sobie zgasł. Żadnego ksztuszenia, nic. Potem, odpalony ponownie chodzil w powietrzu, po czym zgasł juz po lądowaniu, po tym jak podkołowałem do samochodu - sam od siebie.. pyk, pyk, pyk i cisza. Juz nie wiem gdzie szukać przyczyny - za mało paliwa na wolnych obrotach? Za dużo.. ehhh Na życzenie Domana i pewnie i innych - filmy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 O widzę ,że Marian sobie ulepszył Katane ale ładnie dymi no no. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 O widzę ,że Marian sobie ulepszył Katane ale ładnie dymi no no. Tak, jest fajnie, ale efekt jest niestety dość krótkotrwały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Dorzuce kilka fotek z latania. Dzis motor znow trochę kaprysił - w locie bylo ok, po wylądowaniu zgasł. Chyba za zimno mu jest Ponieważ i tak konczy mi sie paliwo to kupie bańke z 10% nitro zamiast teraz 5%. Moze to mu pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Dzis motor znow trochę kaprysił - w locie bylo ok, po wylądowaniu zgasł. Chyba za zimno mu jest Ponieważ i tak konczy mi sie paliwo to kupie bańke z 10% nitro zamiast teraz 5%. Moze to mu pomoże. W pierwszej kolejności zdejmij tę "nieco" za długą rurkę z tłumika... Następnie porządnie wyreguluj motor i właściwie dobierz świecę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Jasne, pokazuj wiecej takich fotek, to nie wytrzymam i kupię ten model, co zdecydowanie zagrozi spokojowi pożycia małżeńskiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 No! Lata b. ładnie, tylko brakowało mi jakiegoś korka lub innej widowiskowej zwitki :-P Trenuj. Zrób jakiś własny program i nagraj 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 W pierwszej kolejności zdejmij tę "nieco" za długą rurkę z tłumika...Następnie porządnie wyreguluj motor i właściwie dobierz świecę. Rure wywalić całkowicie czy tylko skrócić zeby pod kadłub szła? Świeca to OS8 Co znaczy wg Ciebie 'porządnie wyreguluj' ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Rure wywalić całkowicie czy tylko skrócić zeby pod kadłub szła? Świeca to OS8 Co znaczy wg Ciebie 'porządnie wyreguluj' ? 1.Najlepiej rurę poprostu całkiem zdejmij 2.Spróbuj nieco zimniejszą świecę. 3.Porządnie wyreguluj to znaczy tak ustaw silnik aby Ci nie gasł... :wink: 4.Zwiększanie zawartości nitrometanu nie rozwiąże problemu niedokładnej regulacji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Rura zamontowana zeby spaliny nie walily na caly model - najwyzej dam tylko silikonowa kocnowke zeby skierwac je pod skrzydlo. Mam święcę OS 3 - mogę zamienić Regulować - no jasne, że będę. Wiem, wiem, najlepiej kupić te SAITO, no nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Muszę potwierdzić to co napisał Przemek/ Ta rura to świetna rzecz ,a;e jak silnik jest rozregulowany ,to jeszcze pogorszy problem. Mam Magnuma i nie mam problemów ,ale dopóki był niewyregulowany to też mi gasł . Jak dotrze do mnie Saito to będzie co porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Czyli najpierw wyregulowac bez rury a potem ewentualnie dac ten silikon na wydech. Dziś, po regulacji znajomego motor w powietrzu zachowywał się dobrze - dopiero jak wyladowałem to zgasł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.