Jump to content

Kabriolin firmy Topmodel.cz


Recommended Posts

Po nieprzyjemnych problemach z Decathlonem firmy Phoenix Models postanowiłem szarpnąć się na coś lepszego. Po namowach znajomych wybór padł na Fun Fly. Spodobał mi się właśnie tytułowy Kabriolin. Dzięki uprzejmości Stośka w ciągu paru dni dostałem w swoje łapy wersję ARC. Mialem sporo wolnej folii więc zacząłem bawić się w oklejanie.

Tutaj kilka fotek z budowy i oklejania.

0056719358179950.jpg

32a206e447bfa72c.jpg

aca3672e63e41253.jpg

ec57f2e08388504a.jpg

0e5f340d5301d10f.jpg

138255a6276d9ec2.jpg

72be0220e3de612c.jpg

a3c0b83d76710aa7.jpg

94b4df1e2a0dd75f.jpg

b8757a871321e0ba.jpg

9a5d24913278b72b.jpg

e8f7481d5561919d.jpg

3876bcc663899c1c.jpg

8f1230ed0bb1f303.jpg

f8fdbb7a232ce2d8.jpg

a011b57fcdd01a49.jpg

 

Modelik dostał wyposażenie:

Silnik ASP 52 II S 2takt 8,5 ccm.

Serwo gazu hs300bb

Lotki hs 422

Kierunek Tower Pro

Wysokosc HS 635 ( o ile pamietam )

Zbiornik paliwa 300 ml

Zasilanie 4xKAN 1050.

Odbiornik Hitec HFD-08RD

 

Generalnie model latał świetnie. Pozwalał na szybkie i wolne przeloty, przy duzym wietrze startował i lądował praktycznie w miejscu. Latało mi się nim świetnie, a po lotach funjetem multiplexa model wydawał mi się bardzo wolny.

 

No i pewnego pięknego dnia, robiąc 'pokazowe' loty dla kumpli na lotnisku:

bc3301a7be10a73c.jpg

76c5c063afe72c4f.jpg

1174dc97e8ada5ab.jpg

76b9c954455040d7.jpg

54ed47dbfc95549e.jpg

fe8e44391a0ec019.jpg

e52ecd687bfdc3c0.jpg

27fc9d00184b4b50.jpg

64bb6154a1716225.jpg

0f9e5d640c914ab8.jpg

 

 

lecąc kilka m nad ziemią na plecach motor zgasł :evil:

Niestety zamiast siadać na plecach w trawie spanikowałem i na siłę chciałem odwrócić modeli siadać na kołach. Pare metrów wyżej dałoby radę. Niestety szybka beczka spowodowała utratę resztek prędkości i przepadnięcie modelu. Wielkie bum, trach i efekty:

 

9dd13dab1bd1a163.jpg

09fe94bdb7d2e9db.jpg

f0115f7d327207f0.jpg

063c1e7965e29154.jpg

8dfce67ff4a8a28c.jpg

77c707d8c06f120e.jpg

fad2289b2cc161a7.jpg

bfb97184c8075284.jpg

 

 

 

Aktualnie model w odbudowie - do weekendu powinienem go do konca okleić i znow pojdzie w górę. Ta kraksa wlasnie byla powodem mojego szukania nowego silnika do modelu. Na razie z finansami krucho, ale temat podejmę po wakacjach wraz z dopływem gotówki ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Decathlona się pozbyłem - mialem dosc problemow ze startem - szalał tyłkiem jak nie wiem co. Poza tym latanko w kółko jakoś przestało mnie bawić.

 

Co do kreta - model juz gotowy - pękniecia czyste sklejone na purex, ca i zakladki z balsy :)

Link to comment
Share on other sites

Za kabiną zaczyna się kratownica ,czy to nie jest newralgicznie słaby punkt kadłuba?

 

Wiesz - mozliwe, ze to wlasnie jest jakieś miejsce które ma pękać przy kraksie ratując tym samym model przed większymi stratami :)

Link to comment
Share on other sites

Wzmocnienie tego miejsca zakończy się znacznie większymi szkodami w kadłubie przy następnym krecie.

Właśnie tak pękał mi za każdym razem Madman dopóki go nie wzmocniłem. I to była tragedia ,bo posypało mi się pół kadłuba (popękała balsa w wielu miejscach ,teraz mam już po staremu.

Link to comment
Share on other sites

Tomek - wzmocnienie tylko i wyłącznie łączeń pęknietych elementów -żeby mi to na samym kleju się nie trzymało - przeciez nie bede tego sklejał na CA ;)

 

Doman - Filmy będa tylko muszę nagrać :)

 

Rafał- no Ty widziałeś to masz prawo chwalić :)

Link to comment
Share on other sites

Jak to nie na CA ???

A na co ,na żywicę? :shock:

Madmana składałem do "całości" i zalewałem rzadkim CA ,

a z balsy 2 dawałem nakładki na konstrukcje ,a z 1mm balsy od spodu pod keson. Bywało że miałem kilka tych warstw :oops:

Link to comment
Share on other sites

Latam takim modelem od początku ubiegłego sezonu. Obecnie ma za sobą ok. 70 lotów i powiem, że to bardzo sympatyczny model. U mnie napędza go silnik elektro + pakiet 5S.

Co do klejenia to tylko CA - szybkie i wystarczająco mocne połączenia.

Pozdrawiam

Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

No i teraz wydało się kto to jest @pilot :)

Zapamiętałem sobie z innego forum, bo sam coś myślałem o napędzaniu tego modelu prądem.

To miło, że ktoś mnie rozpoznaje :D Muszę wyszukać jakieś zdjęcie do avatara i wtedy się "ujawnię" :lol:

Polecam elektryfikację, model lata naprawdę rewelacyjnie ze sporym zapasem mocy. Czasy lotów też całkiem niezłe - po 12 min. fikania pozostaje jeszcze rezerwa prądu w pakiecie (3700 mAh). A najlepsze jest to, że do lotu zakłada się skrzydła i fru, po locie model czysty i konstrukcja oraz wyposażenie (szczególnie serwa) nie są roztelepane od drgań. Zresztą latasz elektro to sam dobrze wiesz.

Link to comment
Share on other sites

Odpowiadając na prośby. Model jest wyposażony w silnik AXI 4120/18 oraz regler Jeti Spin 66. Całość zasilana z pakietu 5S 3700 20C oraz drugiego kupionego niedawno 5S 3700 25C. Pakiety na moim zdaniem, bardzo dobrych ogniwach Polyqest. W obecnej konfiguracji napęd kręci "śmigiełko" APC 15x8, poprzednio było 14x7. Waga modelu to ok. 2,2-2,3 kg. Nie mierzyłem obrotów i ciągu natomiast prąd z 14x7 był ok. 45A, na 15x8 pewnie ok. 55-60A. Próbowałem też na śmigle 16x8 ale zaraz po starcie i ostrym zaciągnięciu regler potrafił odciąć - przekroczony był maksymalny prąd regla i zadziałało zabezpieczenie :) Ciąg napędu jest w zupełności wystarczający do wszelkich akrobacji, również nie jest odczuwalny brak po 11-12 min. lotu. Timer mam ustawiony na 11 min., ląduję po ok. 12-13 min. i w pakiet wchodzi 2700-2800 czyli pozostaje jeszcze rezerwa. Ze śmigłem 14x7 model latał spokojnie w granicach 15min. Dwa pierwsze loty robione były testowo na pakiecie 4S. Ciąg również wystarczający jednak zdecydowałem się na 5S.

Przy wyborze napędu rozważałem elektro lub dobry 4-takt (2-takt odpadł od razu). Od dłuższego czasu latam elektro więc na taki napęd zdecydowałem się ostatecznie. Po przelatanym sezonie mogę stwierdzić, że jedyny napęd spalinowy na jaki może kiedyś się zdecyduję to benzyna w modelu min. 2m :D

O zaletach i wadach obu napędów napisano sporo, każdy wybiera to co mu bardziej pasuje. Osobiście wybrałem elektro i jestem bardzo zadowolony z tego wyboru.

Link to comment
Share on other sites

Krzysztof, podziwiam Cię, że latasz tym modelem w wersji elektro. Mnie na taki swap raczej stać nigdy nie będzie :)

 

Aktualnie model jest juz posklejany, oklejony i ogolnie RTC (Ready To Crash ;) ). Jak pogoda pozwoli to może juz jutro poleci po raz kolejny. Na razie na 2takcie ASP bo na cos lepszego pieniędzy brak ;( Ale jak dożyje to dostanie 4takta 70tkę OS'a :)

 

 

Doman - filmy pewnie będą jak tylko będę miał je gdzie wgrać :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ty tam brakiem miejsca się nie zasłaniaj ;-) Wgraj na video.google.pl!

 

Elektryfikacja takich modeli jest fajna - nie powiem. Ale spalina ma swój urok :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.