Skocz do zawartości

Cessna 480 RTF Pelikan


FERFI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dzięki za odpoweidź. Mam już zasilacz, ile trwa ładowanie ?

 

Tak długo aż na ładowarce na zapali się światłem ciągłym zielona lub czerwona dioda. ok 2.5 godziny

Opublikowano

No dzisiaj już ostrzej latałem pomimo dość dużego wiatru. Dość znosiło na prawo, przez co 2 razy musiałem lądować bardzo daleko bo już bym stracił sygnał. Niestety to było pole, a po tych deszczach zrobiło się z niego jezioro i szedłęm w wodzie po kolana. Wykonałem z 10 lotów. Z czego ok. 3 zakończyło się kretami. Ale żadnych poważnych max z 1 metra zawadzone skrzydłem. Nie wiem czemu ale w pewnym momencie odkręciła się imbusowa śróbka i odpadło śmigło z całym tym gwintem z silnika, cud, że znalazłem to w zbożu. Niestety jednej ze śrobe nie ma. Skąd mam taką wziąść albo nowy gwint ? Pękło troszeczke skrzydło. Zgubiłem klapke baterii. I najgorsze. Złamało się łoże silnika przy ostatnim krecie.

 

 

Jakim klejem który wytrzyma takie obciążenia przykleić to łóże ? Oraz jak wzmocnić ? :D

Opublikowano

Dokup całą nową piastę, najlepiej samozaciskową. Tylko wcześniej zmierz suwmiarką średnice ośki.

Skrzydło to małe piwo. Sklej. Najlepiej żywicą epoksydową ( w najgorszym wypadku może być poxipol) tylko uważaj, żeby było równo. Możesz dodatkowo wzmocnić taśmą zbrojoną.

Hmm jeśli znowu to nie pomyłka i rzeczywiście potrzaskałeś łoże silnika no to masz problem...Ja bym się bał kleić, chociaż nie wiem w jakim jest stanie. Może się da. Sam musisz ocenić. Jeśli się nie da to w modelarni.pl kup nowy kadłub. 48 zł.

No a klapka na pakiet...ma takie "występki" przytrzymujące go, więc jest dosyć przydatna, ale da się bez niej obejść. Jest w nowym kadłubie jak byś kupował.

Opublikowano

No dzisiaj już ostrzej latałem pomimo dość dużego wiatru. Dość znosiło na prawo, przez co 2 razy musiałem lądować bardzo daleko bo już bym stracił sygnał. Niestety to było pole, a po tych deszczach zrobiło się z niego jezioro i szedłęm w wodzie po kolana. Wykonałem z 10 lotów. Z czego ok. 3 zakończyło się kretami. Ale żadnych poważnych max z 1 metra zawadzone skrzydłem. Nie wiem czemu ale w pewnym momencie odkręciła się imbusowa śróbka i odpadło śmigło z całym tym gwintem z silnika, cud, że znalazłem to w zbożu. Niestety jednej ze śrobe nie ma. Skąd mam taką wziąść albo nowy gwint ? Pękło troszeczke skrzydło. Zgubiłem klapke baterii. I najgorsze. Złamało się łoże silnika przy ostatnim krecie.

 

 

Jakim klejem który wytrzyma takie obciążenia przykleić to łóże ? Oraz jak wzmocnić ? :D

Ja łoże silnika skleiłem cyjanopanem i dodatkowo w miejsach gdzie było pęknięte przykręciłem dodatkowe śrubki bo na szczęście pęknięcie miałem w miejscu gdzie jest dokręcane.

 

Piasty takiej jak oryginalna nie kupisz raczej, kup samozaciskową tak jak qbatus pisał lub propsavera tylko nie zapomnij sprawdzić średnicy ośki (zapewne 3mm). Skrzydło możesz skleić polimerem, ja tak kleiłem i trzyma jak diabli

Opublikowano

Łoże już skleiłem - poxpilem, super trzyma, do piasty zauwazyłem że brakuje tylko srubki która kosztuje 25 gr. Za to skrzywiona jest ośka :P

Możesz spróbować wyprostować ośkę wkręcając ją do wiertarki i odginając delikatnie z wyczuciem, ale nie polecam. Lepiej kupić nową ośkę i wymienić.

Opublikowano

Przyszedł mi silnik dzisiaj i nie wiem jak go podłączyć. Ma 3 kable czarny - pewnie minus.

czerwony - pewnie plus i zolty nie wiem co to. Natomiast nie wiem jak to się ma do kabli w reglu i co się stanie jak podłącze źle ?

Opublikowano

Witam,

 

ostanio kolega poprosił mnie o oblot jego Cesny Pelikana.

W/g instrukcji ustawiliśmy SC 6,2 mm od krawędzi natarcia.

W locie cały czas zaciągał do góry,trym wysokości na maks i nadal zaciaga.Tylko przy minimalnym gazie leci ok.

Skłon prawidłowy, dociążałem przód i dalej nic.

Jedyne co mi przychodzi do głowy , to kąt natarcia skrzydła.

Czy ktoś miał podobne problemy,czy ktoś "poziomował"kąt natarcia skrzydła?

 

pzdr

 

BART

Opublikowano

BART napisał/a:

SC 6,2 mm od krawędzi natarcia.

 

To nie ma prawa być prawidłowo!

I nie jest. Rzeczywiście w instrukcji obsługi podana jest taka wartość. Nie wiem na ile jest ona prawdziwa, bo wyjąłem model z pudełka poskładałem i latał bardzo dobrze, a nie sprawdzałem gdzie jest SC. Po kraksie miałem pewien postój i przeniosłem lipola do innego modelu i tam mi spuchł, więc potem na Cessnie latałem na inny.

Fakt, że mniejszy bo oryginalnie jest 1500mAh a ja dałem teraz 1000 i SC musiałem ustawić jakieś 22-25 mm od krawędzi natarcia, bo inaczej nie reaguje na lotki i zadziera nos. Pakiet na maksa do przodu, do owiewki prawie pod silnik a i tak trochę ołowiu musiałem wkleić.

Zmieniłem też śmigło, ale nie wierzę, że te dwie zmiany aż tak wpłynęły na SC. Więc coś tu jest nie tak.

W każdym razie model po przeróbkach lata jak nowy.

Opublikowano

Kurde dzisiaj żeby uniknąć wlecenia w człowieka walnąłem w drzewo, coprawda lekko ale klejone łoże silnika się złamało(i pierwsze smigło :D) da rade to jakoś wymienić ?

Opublikowano

Kurde dzisiaj żeby uniknąć wlecenia w człowieka walnąłem w drzewo, coprawda lekko ale klejone łoże silnika się złamało(i pierwsze smigło :D) da rade to jakoś wymienić ?

Pierwsze co, to wymień miejsce latania! Pomiędzy ludźmi?!?! Po co latasz tak nisko skoro są ludzie i ogólnie po co latasz jeżeli są?!

 

Nie, samego łoża nie wymienisz. Jedynie nowy kadłub (48zł)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.