pawel66 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 przeczytaj instrukcję ładowarki tam wszystko pisze
FERFI Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Dzięki za odpoweidź. Mam już zasilacz, ile trwa ładowanie ? Tak długo aż na ładowarce na zapali się światłem ciągłym zielona lub czerwona dioda. ok 2.5 godziny
kalorymetr Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 @pawel66 Występują u mnie pewne trudnośći z czytaniem po czesku @FERFI Dzięki
kalorymetr Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 No dzisiaj już ostrzej latałem pomimo dość dużego wiatru. Dość znosiło na prawo, przez co 2 razy musiałem lądować bardzo daleko bo już bym stracił sygnał. Niestety to było pole, a po tych deszczach zrobiło się z niego jezioro i szedłęm w wodzie po kolana. Wykonałem z 10 lotów. Z czego ok. 3 zakończyło się kretami. Ale żadnych poważnych max z 1 metra zawadzone skrzydłem. Nie wiem czemu ale w pewnym momencie odkręciła się imbusowa śróbka i odpadło śmigło z całym tym gwintem z silnika, cud, że znalazłem to w zbożu. Niestety jednej ze śrobe nie ma. Skąd mam taką wziąść albo nowy gwint ? Pękło troszeczke skrzydło. Zgubiłem klapke baterii. I najgorsze. Złamało się łoże silnika przy ostatnim krecie. Jakim klejem który wytrzyma takie obciążenia przykleić to łóże ? Oraz jak wzmocnić ?
Qbatus Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Dokup całą nową piastę, najlepiej samozaciskową. Tylko wcześniej zmierz suwmiarką średnice ośki. Skrzydło to małe piwo. Sklej. Najlepiej żywicą epoksydową ( w najgorszym wypadku może być poxipol) tylko uważaj, żeby było równo. Możesz dodatkowo wzmocnić taśmą zbrojoną. Hmm jeśli znowu to nie pomyłka i rzeczywiście potrzaskałeś łoże silnika no to masz problem...Ja bym się bał kleić, chociaż nie wiem w jakim jest stanie. Może się da. Sam musisz ocenić. Jeśli się nie da to w modelarni.pl kup nowy kadłub. 48 zł. No a klapka na pakiet...ma takie "występki" przytrzymujące go, więc jest dosyć przydatna, ale da się bez niej obejść. Jest w nowym kadłubie jak byś kupował.
FERFI Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 No dzisiaj już ostrzej latałem pomimo dość dużego wiatru. Dość znosiło na prawo, przez co 2 razy musiałem lądować bardzo daleko bo już bym stracił sygnał. Niestety to było pole, a po tych deszczach zrobiło się z niego jezioro i szedłęm w wodzie po kolana. Wykonałem z 10 lotów. Z czego ok. 3 zakończyło się kretami. Ale żadnych poważnych max z 1 metra zawadzone skrzydłem. Nie wiem czemu ale w pewnym momencie odkręciła się imbusowa śróbka i odpadło śmigło z całym tym gwintem z silnika, cud, że znalazłem to w zbożu. Niestety jednej ze śrobe nie ma. Skąd mam taką wziąść albo nowy gwint ? Pękło troszeczke skrzydło. Zgubiłem klapke baterii. I najgorsze. Złamało się łoże silnika przy ostatnim krecie. Jakim klejem który wytrzyma takie obciążenia przykleić to łóże ? Oraz jak wzmocnić ? Ja łoże silnika skleiłem cyjanopanem i dodatkowo w miejsach gdzie było pęknięte przykręciłem dodatkowe śrubki bo na szczęście pęknięcie miałem w miejscu gdzie jest dokręcane. Piasty takiej jak oryginalna nie kupisz raczej, kup samozaciskową tak jak qbatus pisał lub propsavera tylko nie zapomnij sprawdzić średnicy ośki (zapewne 3mm). Skrzydło możesz skleić polimerem, ja tak kleiłem i trzyma jak diabli
kalorymetr Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Łoże już skleiłem - poxpilem, super trzyma, do piasty zauwazyłem że brakuje tylko srubki która kosztuje 25 gr. Za to skrzywiona jest ośka
FERFI Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 Łoże już skleiłem - poxpilem, super trzyma, do piasty zauwazyłem że brakuje tylko srubki która kosztuje 25 gr. Za to skrzywiona jest ośka Możesz spróbować wyprostować ośkę wkręcając ją do wiertarki i odginając delikatnie z wyczuciem, ale nie polecam. Lepiej kupić nową ośkę i wymienić.
kalorymetr Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 http://www.abc-rc.pl/p/9/528/silnik_c2830;14_kv850-silniki_elektryczne.html Co myślicie o tym silniku do cessny? Waga i średnica dobra, tylko czy nie za mocny/za słaby ?
Łukasz K. Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 "zastosowanie: trenery 800g, akrobatki do 600g, akrobatki 3D do 450g"
kalorymetr Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Przyszedł mi silnik dzisiaj i nie wiem jak go podłączyć. Ma 3 kable czarny - pewnie minus. czerwony - pewnie plus i zolty nie wiem co to. Natomiast nie wiem jak to się ma do kabli w reglu i co się stanie jak podłącze źle ?
Paweł R Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie ważne jak podłączysz. Jak będzie kręcił w złą stronę wystarczy jak zmienisz miejscami 2 dowolne kable.
BART Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam, ostanio kolega poprosił mnie o oblot jego Cesny Pelikana. W/g instrukcji ustawiliśmy SC 6,2 mm od krawędzi natarcia. W locie cały czas zaciągał do góry,trym wysokości na maks i nadal zaciaga.Tylko przy minimalnym gazie leci ok. Skłon prawidłowy, dociążałem przód i dalej nic. Jedyne co mi przychodzi do głowy , to kąt natarcia skrzydła. Czy ktoś miał podobne problemy,czy ktoś "poziomował"kąt natarcia skrzydła? pzdr BART
kalorymetr Opublikowano 14 Czerwca 2010 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Wie ktoś jakie parametry ma oryginalny silnik ?
kojot Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 SC 6,2 mm od krawędzi natarcia.To nie ma prawa być prawidłowo!
Qbatus Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 BART napisał/a: SC 6,2 mm od krawędzi natarcia. To nie ma prawa być prawidłowo! I nie jest. Rzeczywiście w instrukcji obsługi podana jest taka wartość. Nie wiem na ile jest ona prawdziwa, bo wyjąłem model z pudełka poskładałem i latał bardzo dobrze, a nie sprawdzałem gdzie jest SC. Po kraksie miałem pewien postój i przeniosłem lipola do innego modelu i tam mi spuchł, więc potem na Cessnie latałem na inny.Fakt, że mniejszy bo oryginalnie jest 1500mAh a ja dałem teraz 1000 i SC musiałem ustawić jakieś 22-25 mm od krawędzi natarcia, bo inaczej nie reaguje na lotki i zadziera nos. Pakiet na maksa do przodu, do owiewki prawie pod silnik a i tak trochę ołowiu musiałem wkleić. Zmieniłem też śmigło, ale nie wierzę, że te dwie zmiany aż tak wpłynęły na SC. Więc coś tu jest nie tak. W każdym razie model po przeróbkach lata jak nowy.
kalorymetr Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Kurde dzisiaj żeby uniknąć wlecenia w człowieka walnąłem w drzewo, coprawda lekko ale klejone łoże silnika się złamało(i pierwsze smigło ) da rade to jakoś wymienić ?
FERFI Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2010 Kurde dzisiaj żeby uniknąć wlecenia w człowieka walnąłem w drzewo, coprawda lekko ale klejone łoże silnika się złamało(i pierwsze smigło ) da rade to jakoś wymienić ? Pierwsze co, to wymień miejsce latania! Pomiędzy ludźmi?!?! Po co latasz tak nisko skoro są ludzie i ogólnie po co latasz jeżeli są?! Nie, samego łoża nie wymienisz. Jedynie nowy kadłub (48zł)
kalorymetr Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Pojechałem na pole i był tam właściciłem. Pozwolił latać. Stałęm obok niego, w żadnym wypadku nie latałem nad nami, poprostu przy drugim starcie nie pomyślałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.