idfx Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Odswieze temat ..Czy gdzieś widzieliscie tabelke / zestawienie testy itp.Wielkość śmigła / obroty ? EDIT: Znalazłem .. ASP FS61ARTemp: 14C/57FFuel: Rapicon HLS 15% APC 12.25x3.75 - 10600APC 11x7 - 10300APC 12x6 - 9600APC 13x4W - 9200APC 13x6 - 9000RAM 13x6 - 8900APC 12x8 - 8400
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Opublikowano 7 Lipca 2015 Jak pisałem wcześniej latałem tylko na śmigle APC 13x6 modelem a'la I wojna: 2,8 max. 3,4kg i 160cm z haczykiem rozpiętości. Natomiast w trenerku górnopłacie Mach 1 chyba - założyłem drewniane 11calowe i wydawało mi się, że to nie to. Twój już latał czy jeszcze nie?
idfx Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Latał - post 27 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/53364-soprano-46/page-2&do=findComment&comment=574885 Niby ma mocy i ciągu, pętla bez problemu i w górę idzie jak trzeba, ale wydaje mi się, że ma jakieś wolne obroty i jest mułowaty. Niestety z powodu upału padł mi wyświetlacz w obrotomierzu i nie mogłem sprawdzić obrotów na lotnisku. Dziś obrotomierz po wyjęciu z zimnej piwnicy działa, więc zrobię pomiary. Latam na śmigle Master Airscrew 11x8.
idfx Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 Z pomiarów mi wychodzi 10070 obrotów na 11x8. Chyba więc jest ok ? Może to ten dźwięk "różny" od 2-takta powoduje, że mam wrażenie małych obrotów.
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Opublikowano 7 Lipca 2015 Oczywiście, że dźwięk - dlatego właśnie kupiłeś 4suwa . 4suwy przy niższej prędkości obrotowej kręcą większym śmigłem niż 2suwy.
idfx Opublikowano 8 Lipca 2015 Opublikowano 8 Lipca 2015 Absolutnie nie żałuję Z zamkniętymi oczami nie rozpoznałbym czy to leci model czy prawdziwy samlot :)
Irek M Opublikowano 8 Lipca 2015 Autor Opublikowano 8 Lipca 2015 Więc jaki dźwięk ma 2suw i 4suw to już wiesz. Ale jakie było zdziwienie kolegów na lotnisku, którzy podziwiali dźwięk 4suwa w powietrzu, a okazało się gdy wylądowałem, że to tylko 2suw OS 46 LA ze śmigłem APC 12,25x3,75.
Rekomendowane odpowiedzi