leszek_c Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Hello tutaj jest link do tematu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=295805#295805 Jak obiecałem, że od rana zacznę latać tak latałem. W drugim filmiku są wycinki kiedy to szybowałem samolotem, myślę że dobrze wytrymowałem niebieskiego ptaka. Czekam na komentarze, ale już w tym nowym temacie. Kraksy się już skończyły:) P.S. Ładuję znowu pakiety na popołudniowy lot:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam Jak wypuszczasz model silnik powinien pracować na maksymalnych obrotach. i na pełnym gazie - tak jak już Ci wcześniej radzono.Za chwilę zostanę odżegnany od czci i wiary (za to co napisałem) ale napiszę.Start AXN'em wyrzuconym z ręki na pełnym gazie = kret na 95% :ble: Dlaczego? Bo takie są prawa aerodynamiki. Silnik pchający umieszczony za środkiem ciężkości i powyżej niego ma tendencję pchania modelu w dół. A dlaczego tego efektu nie ma w czasie lotu? Bo model ma już odpowiednią prędkość a wraz z jej wzrostem wzrasta siła nośna na skrzydłach, która przeciwdziała sile pchającej nos samolotu w dół. Można ustawić model tak, że przy minimalnej sile wyrzutu z ręki i maksymalnych obrotach silnika będzie leciał poziomo lecz gdy zacznie nabierać prędkości będzie dla odmiany zadzierał nos do góry. W tej sytuacji proponowałbym startować z 1/2 gazu a w miarę jak model się rozpędza dodawać mu gaz. Skąd to wiem? Sam latam AXN'em i właśnie pierwszy lot był na max. gazie i trwał raptem 1,5 sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Prawda - ES na bezszczotce zachowuje się podobnie. Przy starcie trzeba mu pomóc SW albo wyrzucić niezgodnie ze sztuką czyli lekko w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Za chwilę zostanę odżegnany od czci i wiary (za to co napisałem) ale napiszę.W żadnym wypadku - odszczekuję pełny gaz - a tak nawiasem mówiąc - czy to jest udana konstrukcja i dobra dla początkujących skoro ma taką przypadłość? Gdyby nie forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Start z silnikiem zalezy jak ustawiony jest silnik. Jezeli ustawiony jest zle - efekt bedzie widoczny zawsze, jezeli ustawiony jest dobrze - wszystko jest cacy niezaleznie od startu z gazem czy bez gazu. A sprawdzic to mozna bardzo latwo. Model w gore, szybujemy bez silnika na bezpiecznej wysokosci i dajemy pelen gaz. Jezeli sklon silnika jest wlasciwy - model powinien rozpedzac sie i jednoczesnie zaczac sie wznosic. Jezeli pelen gaz powoduje nos w dol lub nos w gore - oczywiste jest ze trzeba skorygowac nachylenie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Witam czy to jest udana konstrukcja i dobra dla początkującychDla kogoś kto zaczyna przygodę z modelarstwem RC to doskonałym modelem jest Easy Glider Pro. Nie wiem dlaczego większość osób rezygnuje z niego najczęściej kierując się "grubością portfela". OK, jest to zasadny argument, ale... może lepiej odłożyć jeszcze na kilka tygodni, miesięcy lub do następnego sezonu swój debiut w lataniu RC, jak kupić coś na szybko i potem toczyć boje o przetrwanie w powietrzu lub się rozczarować, bo model zbyt szybko się znudził (co może się przydarzyć po zakupie Easy Star'a, co nie zmienia faktu, że jest on bardzo przyjemny do bardzo leniwego i relaksującego latania).Jezeli pelen gaz powoduje nos w dol lub nos w gore - oczywiste jest ze trzeba skorygowac nachylenie silnikaI to tyz prowda, ino...W modelach Easy Star, Focus, AXN masa modelu gotowego do lotu jest ok. 400-500g, powierzchnia skrzydeł dość duża, silnik ze śmigłem wytwarza ciąg prawie dwa razy większy jak masa modelu, co daje bardzo duże przyspieszenie, a to przekłada się na dość duże siły działające na model w momencie startu (nie do końca adekwatne do jego gabarytów, profilu i masy). AXN z takim wyposażeniem jakie ma w zestawie aby latać poprawnie na pełnym gazie musiałby mieć silnik wychylony, chyba, jakieś 35-40 stopni ku górze. Wystarczy zamontować słabszy silnik lub śmigło o mniejszym skoku albo latać na 1/2 gazu, tylko kto będzie się chciał wozić po niebie 5 min. zanim osiągnie słuszny pułap do lotu szybowcowego. Gaz na max., kontra wysokością i za 15sek. jesteśmy na 200m :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Hmmmmmmmm, a czy my ino nie przeginamy troche? Szybowiec to nie 3D i jak nazwa wskazuje zbudowany jest do szybowania a silnik jest rzecza pomocnicza. OK, silnik jaki jest taki jest, jezeli model staje deba gdy damy pelny gaz - i nie zgodze sie ze mozna latac na 1/2 gazu bo wczesniej czy pozniej ktos targnie te wajche do oporu z wiadomymi skutkami. A wystrczy smigielko zalozyc o 2 numery mniejsze i co sie dzieje - ano aeroplan nagle zachowuje sie jak potulny baranek, wznosi sie ciagle szybko ale jak aeroplan (czyli jest w pelni kontrolowalny) a nie jak 3D i nagle okazuje sie ze bateria starcza na pol dnia latania. Nie lepiej tak? Pomijam oczywiscie zapedy chetnych mocnych wrazen ale tu rosyjska ruletka jest ciekawsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam Hmmmmmmmm, a czy my ino nie przeginamy troche?Leszku i tu jest sedno sprawy. Kwintesencja całych rozważań. Masz u mnie jasne, pełne z pianką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Przypomnę, że ostatnio zachwycaliśmy się szybowcem, który robi zawis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Tomislaw - nie wszyscy sie zachwycali. E-szybowce FAI nie maja problemu ze wznoszeniem w pionie - ale facet poczatkuje - wyczyn moze go w przyszlosci zaineteresuje, ale na pewno nie teraz. Wieku temu wyczyn to byla klasa motoszybowcow 1kg szybowca /1ccm silnika i bodaj 1 minuta (tu moge sie mylic) pracy tegoz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam Przypomnę, że ostatnio zachwycaliśmy się szybowcem, który robi zawisTak jakby przeznaczeniem szybowca to było :crazy: Idąc tym tropem za jakiś czas mamy się spodziewć modeli z biegiem wstecznym :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Wojcio69 - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jeszcze troche a wszystko co bedzie mialo mniej niz 5kW (8KM - co kto woli) na kilogram uwazane bedzie za zabawke. Tylko kto to powie tym biednym chlopcom z F3A i temu podobnym . . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Przypomne tylko, ze w F5B wprowadzono juz jakis czas temu limiter zuzytej energii, dzieki ktoremu kazdy zawodnik ma mniej wiecej rowne szanse, ale przede wszystkim powoduje, ze piloci (nie wszyscy :? :wink: ) sa w stanie jeszcze sledzic wzrokiem swoj model, co bardzo przydaje sie w pilotazu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.