wiesiek3d Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Witam Wszystkich. Zostałem szczęśliwym posiadaczem owej Extry i chciałem najpierw pokazać co zawierają pudełka i na razie tylko tyle. Niestety reszta wyposażenia leży jeszcze w HK z powodu Back order. Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Miałem się nie ujawniać i założyć za parę dni wątek od budowy po widok wyposażonego modelu ale skoro już to uczyniłeś to się dołączę niebawem. Na razie poda wagę elementów ważonych przeze mnie : Waga poszczególnych elementów zestawu: * owiewki na koła (komplet): 27g (w worku) * maska silnika: 42g * hardware nr. 1 (w worku): 20g * hardware nr. 2 (w worku): 34g * golenie podwozia: 42g * domek silnika: 59g (w worku + papierowa instrukcja) * lewe skrzydło z lotką: 157g * prawe skrzydło z lotką: 157g * kadłub z kabiną: 252g * rura łącząca skrzydła: 26g * statecznik poziomy: 63g * statecznik pionowy: 17g Razem: 890 gram Dodam zatem jutro też parę zdjęć "in box" mojej a do weekendu mam nadzieję foto gotowego modelu ( część RC już dotarła ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiek3d Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Dokładaj Krzysiek informacje i zdjęcia sam jestem ciekaw twojej Extry. Mnie hamuje silnik już drugi tydzień czekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Dawac dawac foty bo to fajny model! Krzysiu dasz polatac? :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 To cudo jest tak lekkie, że można tam zapakowac naped na 3S axi 4120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 To cudo jest tak lekkie, że można tam zapakowac naped na 3S axi 4120 Chyba, że latasz klasyczną akrobację Docelowo producent zaleca 2x 3s. Ale Krzysiek mówił mi (w razie czego popraw mnie Krzysiu :wink: ) że będzieł miał w środku setup podobny do z yaka haikonga. Tak czy inaczej 1700-1800g na model tej wielkości to extra wynik!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Panowie z PA tak ładnie go zrobili (lekko) że aż miło patrzeć na tak dobrą robotę. A już myślałem, że nic mądrzejszego od kupy sklejki wyciętej laserem nie wymyślą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 To cudo jest tak lekkie, że można tam zapakowac naped na 3S axi 4120 Chyba, że latasz klasyczną akrobację Docelowo producent zaleca 2x 3s. Ale Krzysiek mówił mi (w razie czego popraw mnie Krzysiu :wink: ) że będzieł miał w środku setup podobny do z yaka haikonga. Tak czy inaczej 1700-1800g na model tej wielkości to extra wynik!!! Sebart w modelach 140 class zaleca 10S a modele lataja z zapasem na 6S. Sprawdz najpierw parametry silnika AXI 4120/12 z smigłem 15x8 policz ile wtedy wyniesie waga modelu i zastanów się czy prawie 100% zapasu mocy bedzie do klasycznej akrobacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 To cudo jest tak lekkie, że można tam zapakowac naped na 3S axi 4120 I gdzie tu logika ? Te silniki ważą 320g do tego dajesz aku 3s które co prawda będą troszkę lżejsze ale napęd cierpi na dynamice i do tego raczej sporawe śmigło. Jakoś mało efektywne wykorzystanie. Setup to mój ulubiony silnik 650kv ( 225g ) i pakiety tym razem 5s2450mah z śmigłem APC 14x8. Taki setup będzie lekki ( model zmieszczę poniżej 1.7kg na pewno ) a zapewni mi super nadmiar mocy i czas lotu lekko 8min. Więcej niebawem... na razie poczta daje ciała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Myśle ze róznica miedzy pakietami 3S a 5S bedzie wieksza niz miedzy silnikami.Ten typ axi jest przygotowany pod mała liczbe cel wiec dynamika powinna byc ok Pobór prądu jest niewyiarygodnie niski więc pojemnosc nie musi byc duza i waga spadnie znacznie. Twój Setup tez bardzo ciekawie wypada można jeszcze zejsc z pojemnoscią i smigłem, bo az tak potezny nadmiar nie jest potrzebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Myśle ze róznica miedzy pakietami 3S a 5S bedzie wieksza niz miedzy silnikami.Ten typ axi jest przygotowany pod mała liczbe cel wiec dynamika powinna byc ok Pobór prądu jest niewyiarygodnie niski więc pojemnosc nie musi byc duza i waga spadnie znacznie. Tak i śmigło trzy łopatowe do tego żeby lepiej wisiało i dynamika była ok :rotfl: A tak poważnie to dla porównania aku 5s 2450mah waży 364g a taki sam 3s 225g czyli różnica między pakietami to 140g czyli biorąc pod uwagę wagę obu silników z akcesoriami wyjdzie podobnie. Jedyne co by mnie mogło do tego przekonać to to że zaoszczędzimy na pakietach ale osobiście nie sądzę aby to AXI z 3s było zadowalające pod względem ciągu i dynamiki a do tego raczej nie będzie zysku na czasie lotu. Znam bardziej odpowiednie AXI do tego modelu. Twój Setup tez bardzo ciekawie wypada można jeszcze zejsc z pojemnoscią i smigłe m, bo az tak potezny nadmiar nie jest potrzebny Tutaj się z Tobą w pełni zgodzę że można pytanie czy jest sens ? Osobiście uważam ze waha 1.7kg na ten model będzie idealna - nie chcę latać gazetą ( lubię jak model jednam ma troszkę energii i prędkości bo lepiej się prowadzi np. w beczkach sterowanych, ot takie moje skromnie zdanie ). A napęd który wybrałem zapewni mi na prawno super dynamikę oraz zadowalający czas lotu ( przypomnę w yaku ważącym około 2,2-2,3kg miałem ten silnik z 5s3000mah i śmigłem xoar 15x8 i nadmiar ciągu był bardzo zadowalający a czas lotu 8min, tutaj mamy model lżejszy bagatela około 0.5kg śmigło 14x8 i nieco mniejsze aku. osobiście liczę na podobny czas lotu i jeszcze lepszą dynamikę ). Niemcy robią ten model ma 1.5kg bez problemu ( a nawet ktoś zrobił 1.3kg ) ale ja jak chcę polatać "gazetą" to biorę deprona... od modelu tej klasy oczekuję troszkę innych zachować i nieco większych emocji ( model nieco szybszy i wymagający ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakuban Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 AXI 4120/12 z smigłem 15x8 policz ile wtedy wyniesie waga modelu i zastanów się czy prawie 100% zapasu mocy bedzie do klasycznej akrobacji Dzięki za radę, jest cenna bo bladego pojęcia nie miałem o modelach silnikami elektrycznymi A tak na serio - sprawdziłem Twoje propozycje, później to policzyłem a na końcu się zastanowiłem i średnio to wygląda :wink: Z resztą po co kombinować skoro można wybrać coś podobnego do tego co poleca producent? Sebart w modelach 140 class zaleca 10S a modele lataja z zapasem na 6S. Zaleca 10S bo zaleca silnik, którego nie używają Ci którzy latają na 6S :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Dobra Panowie zamknijmy tą kwestię raz a dobrze : Zestaw proponowany przez Radka : Oraz taki jak ja użyję : Jak widać ja osiągnę 3731kg ciągu a Radek 2932g do tego ja mam większy zakres prędkości zaśmigłowej bo do 90km/h a Radek do 76km/h a czas lotu również jest po mojej stronie i mam mniejszy max. prąd. Wynik różnicy wagowej pominę bo waga axi to np. w praktyce ( 320g ) i rozmawiamy o większych akumulatorach niż te które wykorzystałem do wyliczenia ( w rzeczywistości różnica miedzy napędami to około 30-40g ). Wnioski nasuwają się same - Radka zestaw jest mało efektywny, ten silnik jest bardzo dobry ale nie z tym zasilaniem i nie w tym modelu ( zostawmy go do innych modeli a najlepiej motoszybowców gdzie jego miejsce ). Zamykam OT co do napędu bo budowniczy Extr MX w tym wątku już wybrali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Racja Chinczyk wypada lepiej zwracam honor. Krzysiek jak możesz przy pomocy tego programu sprawdz parametry takiego napędu. Axi 4120/20 Aku 6s 2200mah smigło 16x8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Moim skromnym zdaniem ten program pokazuje niezbyt wiarygodne dane i rzeczywiście opieranie się na nim nie ma większego sensu. Co zaś się tyczy porównania samych silników to Turnigy nie jest zły i niewiele ustępuje AXI, przynajmniej w zastosowaniu u "przeciętnego" modelarza. Sam latam na identycznym Turnigy, miałem również AXI 4120 więc mam porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Proszę : To już rakieta . Na pewno zapas mocy niesamowity. Polecam ściągnąć samemu programik i pokombinować : http://drivecalc.de/ Tam na tej stronie jest pakiet dodatkowych śmigieł itp... Z ostatniej chwili powiem że właśnie dostałem 4-ry paczki więc siedzę od rana i składam extrę MX. Wieczorem będzie gotowa i wyjaśni się ostatecznie ile będzie ważyć gotowa . Na razie składanie idzie przyjemnie. Co do samego napędu jak dostanę USB key ( niebawem ? ) to też podam ile obr. osiąga silnik, jaki pobór prądu itp. to zobaczymy co tak naprawdę jest wart ten napęd. Jedne co mnie miło zaskoczyło w turnigy 650kv który dziś dostałem to to że magnesy nie wymagają poprawiania ich wklejania ( ostatnio musiałem wypełniać żywicą z mikro balonem - myślę że chińczycy idą w dobrym kierunku ). Krzysiu - może nie do końca wiarygodny bo napęd zależy od wielu czynników ale dający pogląd na sprawę. Jak wyżej - niebawem zweryfikujemy ile napęd faktycznie bierze itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 No pięknie rozeszły się Extry MX z Nastika, moja sztuka jutro powinna być u mnie. :mrgreen: Krzysiek pyknij swojej fotkę pochwal się nie wstydź się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 No pięknie rozeszły się Extry MX z Nastika, moja sztuka jutro powinna być u mnie. :mrgreen: Krzysiek pyknij swojej fotkę pochwal się nie wstydź się Oj Łukaszu w takim tempie kupna modeli, na pewno wszystkich modeli nie zabierzesz na lotnisko, bo na nowy samochód zabraknie Miałbym ogromną prośbę, czy możnaby porobić jeszcze troszkę fotek wnętrzności, żeby zobaczyć jak to wszystko rozwiązali, jestem bardzo ciekaw i pewnie przyda się na przyszłość w budowach/projektach. Skrzydła oczywiście też jakby się dało Waga modeli super, moglibyście jeszcze powiedzieć czy ten węgiel to laminat mający rdzeń drewniany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Oj Łukaszu w takim tempie kupna modeli, na pewno wszystkich modeli nie zabierzesz na lotnisko, bo na nowy samochód zabraknie Trudno samochód poczeka a samolocikom będę robił wyliczankę raz dwa trzy jedziesz ty Dlaczego inaczej mi wylicza prędkość (w czerwonym) niż Markowi coś źle ustawiłem? Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Krzysiek, wydaje mi się, że twój zestaw ze śmigłem 14x7 + SK4250/650 + pakiet 5S jest optymalny, może jeszcze spróbowałbym jakieś drewniane śmigło typu Vess 15''A, lub coś w okolicy 15x6, 15x7. Ja mam ten silnik w zestawieniu z pakietem A123 7S i śmigłem APC13x6,5E i kręci ok. 9700obr/min i daje z 3,7kG ciągu, próbowałem ze śmigłem 14x7 z pakietem 6S A123, ciąg był nieco mniejszy, ale też wystarczał do napędu mojej Katany 1,4m w wadze ok. 2100g, link do filmu http://www.youtube.com/user/ryszktm#p/u/2/GYie1qdYpmc . Z pakietem 7S A123 (odpowiednik 6S Lipo) napęd jest wystarczający do F3A, ale wg mnie trochę za szybki do latania 3D, podobnie się zachowywał z pakietem 6S i śmigłem 14x7, stąd moje sugestie co do większego śmigła o mniejszym skoku, tym bardziej, że twój model będzie lżejszy. Na pewno silnika nie zabija 55A max, przy średnim poborze 18A (czas lotu 7-8min i władowywane 1900mAh) i dla najlepszej efektywności dobierałbym napęd tak aby jego maksymalna sprawność była przy ok. 25-28A, czyli tak jak założyłeś. Uwzględnij jeszcze, że silnik elektryczny bardziej się rozkręca przy mniejszym obciążeniu to też maksymalna prędkość modelu może wyjść taka jak pitchspeed na postoju, czyli przy twoim zestawie ok. 90km/h, nie wiem czy to nie za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.