Skocz do zawartości

EXTRA MX Precision Aerobatics


Rekomendowane odpowiedzi

... natomiast regulator http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10331&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_85A_w/_4A_SBEC trochę nie po mojej myśli.

Waży 85g czyli 25g więcej niż podają na stronie. Jak dam do tego Bec to razem będzie 100g :( . I teraz się zastanawiam czy nie kupić http://www.nastik.pl/dynam-60a-p-278.html czy ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2221,regulator-dl-60a-pulso

A może zostawić ten co mam tylko nie zakładać beca (podają, że ma 4A co powinno wystarczyć)

Kurcze ale i tak będzie 40g więcej niż z tymi podanymi powyżej. Pakiety 100g cięższe niż u Krzyśka + 40 więcej regulator to będzie w końcu ważyła Ok. 1850g :|. Silnik da radę?

Jeszcze mam pytanie odnośnie snapów z zestawu. Czym zabezpieczyliście śrubki żeby się nie wykręciły?

Łukasz jeśli chodzi o regulatory to ten co masz wystarczy bez dodatkowego BEC-a, do Dynam-a 60A musisz dołożyć BEC i z 33g, a tak naprawdę to pewnie z 40g zrobi się 60g. Różnica nie wielka, więc szkoda pieniędzy. Pulso z modelarni jest tylko do 4S Lipol, trochę mało jak na te moc i BEC pewnie liniowy, nie wytrzyma przy pakiecie większym niż 2S. Wagę regulatora szacuję trochę na oko, ale mniejszy regulator Pulso DLU33A waży 28g a podobny gabarytami i konstrukcją 60A regulator waży 54g. Bardzo łatwo możesz ponad 20g urwać skracając do minimum długość kabli prądowych, one często ważą więcej od samej płytki regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wg. instrukcji zielony albo czerwony, żadnego z nich nie mam a nie chce mi się ganiać za tym po mieście

Jakbys byl w okolicach metra politechnika to daj znac, bo mam tubke zielonego. Ja na niebieski wklejalem srubki w innym mniejszym modelu tzn extre 48" z Extreme Flighta. Na razie zyja i zadnej nie zgubilem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od lat kleju do butów butapren tylko rzadki w małych tubkach firmy patex, wiekszść odparowuje i robi sie bardzo twarda gumka którą cieżko sciągnąc z gwintu sprawdzony także w modelach z silnikiem benzynowym pod śrubki z orczyków.Loctite dosyc mocno trzyma i pod orczyk dając za dużo przy próbie odkrecenia mozna załatwic na dobre serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji nie ma ale powinieneś mieć ulotkę i tu jest napisane o tkaninie. Z tego co zrozumiałe to trzeba nią wzmocnić łączenie domku z wręgą silnika na dole.

Ulotki też u mnie w pudle nie było, widać mam wybrakowany egzemplarz i już zaczynam się wkurzać.

Loctite jaki by nie był będzie dobry ,jak wyschnie na pewno nie pozwoli się odkręcić śrubce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu osobiście regulator pulso odmówiłbym Ci. Sam mam 40A i choć wytrzymuje duże obciążenie to "mułowato" reaguje na gaz co jest uciążliwe w lataniu akrobacyjnym. Nawet nienajlepiej wyregulowany silnik żarowy szybciej wkręcał się na obroty. Poza tym mam kartę programującą i nie ma tam żadnej opcji, żeby to poprawić. Co do Dynama to powinno być ok, są prawie identyczne jak Jeti Advance. Mamy kilka na lotnisku i chodzą latami bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia: silnik SK 42-50 650kv, zasilany z pakietu 5S 3000, ze śmigłem 15x8 pobiera prawie 80A. Nie wiem jakie planujesz dać śmigło ale z regulatorem 60A to może nie być ciekawie. Latam na Jeti Spin66 i potrafi być nieźle ciepły, a w upalne dni bywało, że zadziałało zabezpieczenie termiczne i się wyłączał :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys byl w okolicach metra politechnika to daj znac, bo mam tubke zielonego. Ja na niebieski wklejalem srubki w innym mniejszym modelu tzn extre 48" z Extreme Flighta. Na razie zyja i zadnej nie zgubilem.

Boogie dzięki ale jednak też wkręciłem na niebieski, powinno być dobrze.

Łukasz jeśli chodzi o regulatory to ten co masz wystarczy bez dodatkowego BEC-a, do Dynam-a 60A musisz dołożyć BEC i z 33g, a tak naprawdę to pewnie z 40g zrobi się 60g. Różnica nie wielka, więc szkoda pieniędzy.

Tomku zostawię na razie ten co mam. Jak będzie mi brakowało na serwach 6V to trudno dołożę jeszcze do 85 to 20g :D

 

Z własnego doświadczenia: silnik SK 42-50 650kv, zasilany z pakietu 5S 3000, ze śmigłem 15x8 pobiera prawie 80A. Nie wiem jakie planujesz dać śmigło ale z regulatorem 60A to może nie być ciekawie. Latam na Jeti Spin66 i potrafi być nieźle ciepły, a w upalne dni bywało, że zadziałało zabezpieczenie termiczne i się wyłączał

Krzysiek a śmigło 15x8 to nie za dużo na ten silnik? Wg. kalkulatora silnik jest do 50A i śmigła max 14x7 wtedy w zależności od aku prądy do pięćdziesięciu paru amper.

Ulotki też u mnie w pudle nie było, widać mam wybrakowany egzemplarz i już zaczynam się wkurzać

U mnie wszystko jest ale maska silnika jakaś nie halo. Z jednej strony na boku jest dość mocno pofałdowana co rzuca się w oczy patrząc pod pewnym kontem. Po drugiej stronie jest ok.

 

Łukaszu osobiście regulator pulso odmówiłbym Ci. Sam mam 40A i choć wytrzymuje duże obciążenie to "mułowato" reaguje na gaz co jest uciążliwe w lataniu akrobacyjnym. Nawet nienajlepiej wyregulowany silnik żarowy szybciej wkręcał się na obroty. Poza tym mam kartę programującą i nie ma tam żadnej opcji, żeby to poprawić. Co do Dynama to powinno być ok, są prawie identyczne jak Jeti Advance. Mamy kilka na lotnisku i chodzą latami bez problemów.

O dobrze wiedzieć o Dynamach czytałem, że są ok a o tych Pulso nic nie wiem.

Koniec pisania zbieram klamoty i na lotnisko. WRESZCIE :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Krzysiek a śmigło 15x8 to nie za dużo na ten silnik? Wg. kalkulatora silnik jest do 50A i śmigła max 14x7 wtedy w zależności od aku prądy do pięćdziesięciu paru amper.

 

Nie do końca wierzę w to, co pokazują kalkulatory :) Czy śmigło za duże ?, hmm... może ale za to power niezły i silnik wytrzymuje to bez najmniejszego problemu. Poza tym taki prąd tylko na full, w większości jest sporo niższy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Witam. Właśnie składam Extrę MX silnik będzie SK 4250 Turnigy .I w związku z tym mam pytanie w jaki sposób montujecie ten silnik do domku . Chodzi mi dokładnie o to czy jeśli zamontuję silnik wystającą częścią osi do przodu to czy nie ma niebezpieczeństwa że oś zostanie wyrwana przez śmigło bo zabezpieczenie osi przed wysunięciem znajduje się w tym wypadku po stronie smigła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jeśli zamontuję silnik wystającą częścią osi do przodu to czy nie ma niebezpieczeństwa że oś zostanie wyrwana przez śmigło bo zabezpieczenie osi przed wysunięciem znajduje się w tym wypadku po stronie smigła

spokojnie,bez obawy.nie ma takiej możliwość gdyż wał silnika jest mocno wciśnięty w korpus rotora i dodatkowo zabezpieczony śrubą.

zabezpieczenie na wale odgrywa swoją rolę wtedy gdy silnik jest zamontowany za pomocą krzyżaka na wrędze silnikowej (wystająca część wału skierowana do wnętrza modelu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.