tomekr Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 ... natomiast regulator http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10331&Product_Name=Turnigy__Brushless_ESC_85A_w/_4A_SBEC trochę nie po mojej myśli. Waży 85g czyli 25g więcej niż podają na stronie. Jak dam do tego Bec to razem będzie 100g . I teraz się zastanawiam czy nie kupić http://www.nastik.pl/dynam-60a-p-278.html czy ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2221,regulator-dl-60a-pulso A może zostawić ten co mam tylko nie zakładać beca (podają, że ma 4A co powinno wystarczyć) Kurcze ale i tak będzie 40g więcej niż z tymi podanymi powyżej. Pakiety 100g cięższe niż u Krzyśka + 40 więcej regulator to będzie w końcu ważyła Ok. 1850g :|. Silnik da radę? Jeszcze mam pytanie odnośnie snapów z zestawu. Czym zabezpieczyliście śrubki żeby się nie wykręciły? Łukasz jeśli chodzi o regulatory to ten co masz wystarczy bez dodatkowego BEC-a, do Dynam-a 60A musisz dołożyć BEC i z 33g, a tak naprawdę to pewnie z 40g zrobi się 60g. Różnica nie wielka, więc szkoda pieniędzy. Pulso z modelarni jest tylko do 4S Lipol, trochę mało jak na te moc i BEC pewnie liniowy, nie wytrzyma przy pakiecie większym niż 2S. Wagę regulatora szacuję trochę na oko, ale mniejszy regulator Pulso DLU33A waży 28g a podobny gabarytami i konstrukcją 60A regulator waży 54g. Bardzo łatwo możesz ponad 20g urwać skracając do minimum długość kabli prądowych, one często ważą więcej od samej płytki regulatora.
Boogie Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Wg. instrukcji zielony albo czerwony, żadnego z nich nie mam a nie chce mi się ganiać za tym po mieścieJakbys byl w okolicach metra politechnika to daj znac, bo mam tubke zielonego. Ja na niebieski wklejalem srubki w innym mniejszym modelu tzn extre 48" z Extreme Flighta. Na razie zyja i zadnej nie zgubilem.
radek872 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ja używam od lat kleju do butów butapren tylko rzadki w małych tubkach firmy patex, wiekszść odparowuje i robi sie bardzo twarda gumka którą cieżko sciągnąc z gwintu sprawdzony także w modelach z silnikiem benzynowym pod śrubki z orczyków.Loctite dosyc mocno trzyma i pod orczyk dając za dużo przy próbie odkrecenia mozna załatwic na dobre serwo.
wiesiek3d Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 W instrukcji nie ma ale powinieneś mieć ulotkę i tu jest napisane o tkaninie. Z tego co zrozumiałe to trzeba nią wzmocnić łączenie domku z wręgą silnika na dole. Ulotki też u mnie w pudle nie było, widać mam wybrakowany egzemplarz i już zaczynam się wkurzać. Loctite jaki by nie był będzie dobry ,jak wyschnie na pewno nie pozwoli się odkręcić śrubce.
Marek:D Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Łukaszu osobiście regulator pulso odmówiłbym Ci. Sam mam 40A i choć wytrzymuje duże obciążenie to "mułowato" reaguje na gaz co jest uciążliwe w lataniu akrobacyjnym. Nawet nienajlepiej wyregulowany silnik żarowy szybciej wkręcał się na obroty. Poza tym mam kartę programującą i nie ma tam żadnej opcji, żeby to poprawić. Co do Dynama to powinno być ok, są prawie identyczne jak Jeti Advance. Mamy kilka na lotnisku i chodzą latami bez problemów.
pilot Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 ...I teraz się zastanawiam czy nie kupić http://www.nastik.pl/dynam-60a-p-278.html czy ten http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2221,regulator-dl-60a-pulso Z własnego doświadczenia: silnik SK 42-50 650kv, zasilany z pakietu 5S 3000, ze śmigłem 15x8 pobiera prawie 80A. Nie wiem jakie planujesz dać śmigło ale z regulatorem 60A to może nie być ciekawie. Latam na Jeti Spin66 i potrafi być nieźle ciepły, a w upalne dni bywało, że zadziałało zabezpieczenie termiczne i się wyłączał
choina Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Jakbys byl w okolicach metra politechnika to daj znac, bo mam tubke zielonego. Ja na niebieski wklejalem srubki w innym mniejszym modelu tzn extre 48" z Extreme Flighta. Na razie zyja i zadnej nie zgubilem.Boogie dzięki ale jednak też wkręciłem na niebieski, powinno być dobrze.Łukasz jeśli chodzi o regulatory to ten co masz wystarczy bez dodatkowego BEC-a, do Dynam-a 60A musisz dołożyć BEC i z 33g, a tak naprawdę to pewnie z 40g zrobi się 60g. Różnica nie wielka, więc szkoda pieniędzy. Tomku zostawię na razie ten co mam. Jak będzie mi brakowało na serwach 6V to trudno dołożę jeszcze do 85 to 20g Z własnego doświadczenia: silnik SK 42-50 650kv, zasilany z pakietu 5S 3000, ze śmigłem 15x8 pobiera prawie 80A. Nie wiem jakie planujesz dać śmigło ale z regulatorem 60A to może nie być ciekawie. Latam na Jeti Spin66 i potrafi być nieźle ciepły, a w upalne dni bywało, że zadziałało zabezpieczenie termiczne i się wyłączałKrzysiek a śmigło 15x8 to nie za dużo na ten silnik? Wg. kalkulatora silnik jest do 50A i śmigła max 14x7 wtedy w zależności od aku prądy do pięćdziesięciu paru amper.Ulotki też u mnie w pudle nie było, widać mam wybrakowany egzemplarz i już zaczynam się wkurzaćU mnie wszystko jest ale maska silnika jakaś nie halo. Z jednej strony na boku jest dość mocno pofałdowana co rzuca się w oczy patrząc pod pewnym kontem. Po drugiej stronie jest ok. Łukaszu osobiście regulator pulso odmówiłbym Ci. Sam mam 40A i choć wytrzymuje duże obciążenie to "mułowato" reaguje na gaz co jest uciążliwe w lataniu akrobacyjnym. Nawet nienajlepiej wyregulowany silnik żarowy szybciej wkręcał się na obroty. Poza tym mam kartę programującą i nie ma tam żadnej opcji, żeby to poprawić. Co do Dynama to powinno być ok, są prawie identyczne jak Jeti Advance. Mamy kilka na lotnisku i chodzą latami bez problemów.O dobrze wiedzieć o Dynamach czytałem, że są ok a o tych Pulso nic nie wiem.Koniec pisania zbieram klamoty i na lotnisko. WRESZCIE :jupi:
pilot Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 ...Krzysiek a śmigło 15x8 to nie za dużo na ten silnik? Wg. kalkulatora silnik jest do 50A i śmigła max 14x7 wtedy w zależności od aku prądy do pięćdziesięciu paru amper. Nie do końca wierzę w to, co pokazują kalkulatory Czy śmigło za duże ?, hmm... może ale za to power niezły i silnik wytrzymuje to bez najmniejszego problemu. Poza tym taki prąd tylko na full, w większości jest sporo niższy.
Alek Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 choina, wiesiek3d, Cześć Jestem świeżym, właśnie kupiłem w nastik extra mx, w poniedziałek mam ją otrzymać, proszę, podpowiedz jakie serva, jaki silnik i regulator, śmigło itp.
Alek Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Po 22 latach wracam do swego hobby, z lataniem na tym modeliku powinienem sobie poradzić, tyle tylko, że technologia nie ta.
radek872 Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 Po takiej przerwie lepiej zacząć od symulatora Extra jest dosyć wymagająca niska masa duże stery = zabójcza zwrotnosc. Wyposażenie jakie zastosował Krzysiek wydaje się najlepsze co udowodnił w tym temacie.
Andych Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 Spokojnie, Alek da sobie radę, w młodości latał zawodniczo i nie tak jak ja było to już w okresie RC. Teraz dla przypomnienia lata EG, a po drodze były kilkudziesięciotonowe maszynki. :rotfl:
Acerek Opublikowano 10 Lipca 2010 Opublikowano 10 Lipca 2010 A kiedy oblot będzie ? bo też bym chciał zobaczyć
Alek Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 wiesiek3d, Jaki silnik wkładasz, ja myślę o tym: TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w z HK
wiesiek3d Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Opublikowano 11 Lipca 2010 Taki sprzęt mam w swojej: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7069 http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166 http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9263 http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5192 http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5442 w regulatorze ustawiony timing na high bo wywala synchronizację przy pełnej mocy.
Alek Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 wiesiek3d, Dzięki Dzisiaj odebrałem, cudo, delikatne niedoróbki, ale do poprawienia, teraz tylko chęci i troszkę czasu, jestem pod wrażeniem to cudo ma wygląd no i MOC. Dzięki za podpowiedź tak kupuję. Pozdrawiam
pablos Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Witam. Właśnie składam Extrę MX silnik będzie SK 4250 Turnigy .I w związku z tym mam pytanie w jaki sposób montujecie ten silnik do domku . Chodzi mi dokładnie o to czy jeśli zamontuję silnik wystającą częścią osi do przodu to czy nie ma niebezpieczeństwa że oś zostanie wyrwana przez śmigło bo zabezpieczenie osi przed wysunięciem znajduje się w tym wypadku po stronie smigła
andrzej351 Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 czy jeśli zamontuję silnik wystającą częścią osi do przodu to czy nie ma niebezpieczeństwa że oś zostanie wyrwana przez śmigło bo zabezpieczenie osi przed wysunięciem znajduje się w tym wypadku po stronie smigła spokojnie,bez obawy.nie ma takiej możliwość gdyż wał silnika jest mocno wciśnięty w korpus rotora i dodatkowo zabezpieczony śrubą. zabezpieczenie na wale odgrywa swoją rolę wtedy gdy silnik jest zamontowany za pomocą krzyżaka na wrędze silnikowej (wystająca część wału skierowana do wnętrza modelu).
pawel66 Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 ma ktoś z was ochotę zamienić extre lub odsprzedać? 8) (albo yaka haikonga)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.