SzalonySzynszyl Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Witam, Do tej pory latałem na zestawie: - Silnik Turnigy c3530-1100kv - Regulator Turnigy Plush 30A - Pakiet Turnigy 2200mAh 20C - kołpak oryginalny do EGP z łopatkami Graupnera 9x6" Po ostatnim "lądowaniu awaryjnym dziobem w grunt" pojawiły się problemy z silnikiem. Po pozbieraniu do kupy sprzętu silnik zaczął przerywać, szarpie, czasem "zaskakiwał" i jakoś się kręcił, a regulator i sam silnik strasznie szybko zaczęły się nagrzewać. Myślałem, że to zimny lut na złączach i przelutowałem jeszcze raz goldy przy silniku, ale problem pozostał. Co można z tym fantem zrobić i co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 A próbowałeś podłączyć jakikolwiek inny motorek do tego regulatora ?? Obstawiam zwarcie na jednym z uzwojeń silnika i :ass: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzalonySzynszyl Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Niestety nie mam pod ręką innego silnika, zamówiłem już w HC Turnigy 35-36A 1450kv, ale dopiero dzisiaj został wysłany więc sprawdzę go pewnie najszybciej za jakiś tydzień =/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Niestety nie mam pod ręką innego silnika, zamówiłem już w HC Turnigy 35-36A 1450kv, ale dopiero dzisiaj został wysłany więc sprawdzę go pewnie najszybciej za jakiś tydzień =/ Daj znać jak podłączysz. Będzie następna kropla w NASZYM wspólnym Doświadczeniu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Też tak miałem ale z innym silnikiem, wina może być w tym ,że mogły popękać lub urwać się gdzieś w silniku uzwojenia. Na pierwszy rzut oka silnik może wyglądać dobrze i nawet kabelki z konektorkami nie muszą odpaść, ale może być tak właśnie jak wyżej napisałem. A regulator może się grzać z tego ,że nie dochodzi z jednej fazy regulatora prąd do silnika. Jak to będzie taki problem to nic tylko przewinąć stator silnika, i powinien działać jak nowy:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 A regulator może się grzać z tego ,że nie dochodzi z jednej fazy regulatora prąd do silnika. i zostaje w regulatorze. Hmmmm -> ciekawe podejście ... i dlatego się grzeje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Hi, Stawiam na upieczony kondensator elektrolityczny w reglu. Czasem można to poznać po wycieku cieczy. Przelutuj kondensator a powinno się poprawić. Oczywiście jeśli nie masz przebicia w silniku (może odpal na innym reglu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoZnY Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 buwi777 słusznie zauważył. Skoro regiel się grzeje to odbiornik (w tym przypadku silnik) pobiera zbyt dużo prądu. Silnik może pobierać zbyt dużo prądu tylko gdy impedancja jego uzwojeń jest mniejsza niżeli trzeba. Zatem powodem będzie zwarcie uzwojenia (skrót). Jak ma się dostęp do mostka pomiarowego można zmierzyć szybko rezystancje uzwojeń i stwierdzić które poszło. Można to też metodą techniczną wykonać, ale potrzebujemy tutaj woltomierza i amperomierza oczywiście w układzie poprawnie mierzonego napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Jeśli żadna z powyższych - to skrzywiony wał lub nieosiowość łożysk... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jeśli żadna z powyższych - to skrzywiony wał lub nieosiowość łożysk... - Jurek Ale czy w tedy grzałby się regulator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzalonySzynszyl Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jako ciekawostkę dodam, że silnik kręci bez większych oporów w lewą stronę :crazy: Co do testów z innym reglem/innego silnika z tym reglem, to na razie czekam na skośnookich przyjaciół aż mi paczkę wyślą :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jako ciekawostkę dodam, że silnik kręci bez większych oporów w lewą stronę Łożyska coś nie halo? Albo załóż lewe śmigło, odwróć obroty i wio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Tak SiSon, będzie się bardziej grzał, zdecydowanie. Chyba, że dasz 120A, wtedy ręką nie poczujesz różnicy ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.