BartekSz Opublikowano 4 Czerwca 2007 Opublikowano 4 Czerwca 2007 Ma silnik 4t Saito 100 i zastanawiam się jaki byłby najlepszy do niego olej. Paliwo mieszam sam w takiej proporcji 20 olej 10-15nitro reszta metanol. Głównie chodzi mi o żywotność i czystośc: brak laków i jak najmniej nagaru Mam do wyboru 3: http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_REG_TECH_2_5L,183.html http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_SUPER_TECH_2_5L,2451.html http://riku.com.pl/produkty/E_D_L_OLEJ_SYNTETYCZNY_2_5,180.html Czym się różnią oleje klotz miedzy sobą bo są aż 2 rodzaje.
qba Opublikowano 4 Czerwca 2007 Opublikowano 4 Czerwca 2007 :szukaj: http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=948&highlight=klotz :wink:
MASK Opublikowano 6 Czerwca 2007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Super Techniplate jest mieszanka syntetyku (Regular Techniplate) i rycyny (BeNOL) w stosunku 80/20. Osobiscie uzywam tego oleju wlasnie ze wzgledu na obecnosc rycyny, rowniez do silnikow Saito.
BartekSz Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2007 Niestety już kupiłem olej EDL. Ale mam rycyne. I tak myśle by lać 20% EDL i 3-4% rycyny silnik miał by super warunki pracy + poziom sprężania wzrósł by. A nitro sam nie wiem czy lać 10% czy 15-20% bo to zawsze troche więcej mocy. Teraz latam 10% nitro i 18 klotz to jest paliwo kupne, i czuć lekki spadek mocy i niskie obroty mniej stabilne w porównaniu do paliwa 20% EDL 20nitro jakie miałem na samym poczatku PS: Z ego co wiem te silniki pracują bez problemu na 10% oleju ale mieszanka musi być bogata tak pisza na zagranicznych forach
Gość Qbix Opublikowano 7 Czerwca 2007 Opublikowano 7 Czerwca 2007 oleju rycynowego nie powinno byc w paliwie do 4ro taktu wcale. 4ro takty maja wieksza temp pracy i rycyna zostawi nagar na zaworach. ja uzywam paliwa smiglowcowego Bekra 20% i silnik (S .91) chodzi pieknie. jest to mieszanina EDL i Klotz. podobno Yamada 20 jest najlepsza do 4ro taktow. 20% oleju Klotz. gorzej jednak sie sprawdza w silnikach 2 suwowych.
Arek Pniewski Opublikowano 7 Czerwca 2007 Opublikowano 7 Czerwca 2007 Jezeli mozna dozucic tu swoje 2 grosze, ja uzywam do swoich Saito mieszanki; 16% olej syntetyk Molsyn 150K ( + 2 % Rycyny = 18% oleju ), + 10% Nitrometanu reszta Metanol ( na dotartym silniku ), swieca OS-F do 4 taktow, nie mam zadnych problemow, silniki chodza jak szweicarskie zegarki... 4% rycyny lub 20% oleju ogulnie to troche za duzo.... rycyna jest potrzebna tylko do tego aby lozyska byly smarowane, zeby powstal na nich film olejowy....czego nie tworzy syntetyk..... za duza % ilosc oleju jest nie zdrowa dla ukladu tlokowo korbowego...(to mozesz ustawic gaznikiem zeby pracowal na tlusto....) moze dojsc do uszkodzenia silnika..... zwiekszaja sie opory wewnetrzne, kompresja, co nie jest wcale pozytywne , zwieksza sie rowniez temperatura silnika i spada moc .... dodajac nitro zwiekszasz moc i dodatkowo powoduje to dodatkowe chlodzenie silnika od wewnatrz, ale jezeli chcesz aby ten silnik popracowal dluzej nie przekraczalbym wartosci 10-15%Nitra i 18% oleju.....chyba ze latasz wyczynowo i stac cie na te silniki..... to i mozesz dac 25-30%nitra 20% oleju .....jak to robia Amerykanie i po 2 sesonach wyzucaja na smietnik.... TUTAJ jest link gdzie mozna nabyc w niemczech sprawdzone komponenty do silnikow modelarskich jest to wytworca ktory tylko tym sie zajmuje, wytwazaniem olejow i paliw do silnikow modelarskich juz od ponad 50 lat ..... u niego zaopatruje sie czolowka niemieckich modelarzy wyczynowych ..... wiec zaden jakis tam sklepik z za rogu..ktory powstal 2-3 latata temu....wszystkie komponenty sa najwyzszej jakosci z gwarancja....z ktorych i ja kozystam.....i wcale nie sa drogie .....tak mysle przynajmniej .... http://www.ms-schmierstoffe.de/kraftstoffsorten.htm z pozdrowieniami Arek ____________________________________________________ Zapraszam do odwiedzenia mojej prywatnej witrynki http://appals.word.beep.de
MASK Opublikowano 8 Czerwca 2007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Z nagarem to rzeczywiscie prawda, ale tez dostrzeganie tylko czesci problemu. Poza tworzeniem mocniejszego filmu olejowego rycyna ma jeszcze dwie zalety: lepiej chroni silnik przed przegrzaniem i lepiej przed korozja. Nawet Laser do swoich silnikow zaleca 1-2 proc. rycyny, a starsze instrukcje do Saito wrecz nakazywaly dodawanie kilku procent. Wyjatkiem jest YS, ale tylko dlatego by nie uszkodzic delikatnych membran i nie zatkac cienkich kapilarek slabej jakosci rycyna.
modelmaniak Opublikowano 8 Czerwca 2007 Opublikowano 8 Czerwca 2007 ja uzywam do swoich Saito mieszanki; 16% olej syntetyk (...)( + 2 % Rycyny = 18% oleju ), + 10% Nitrometanu reszta Metanol ( na dotartym silniku ), swieca OS-F do 4 taktow, nie mam zadnych problemow, silniki chodza jak szweicarskie zegarki... Nic dodać nic ująć... Dokładnie tak! Olej rycynowy być musi i kropka! Polecam półsyntetyk Castorene R40S.
radek872 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Ja kupuje paliwo contest 10 firmy model technics i dodaje sobie 3% rycyny silnik chodzi stabilnie na wolnych obrotach pięknie przechodzi na wysokie i nie przegrzewa sie . Dawanie 20% nitra moim zdaniem jest niepotrzebne na 10% silnik chodzi pewnie a jesli ktoś chce wiecej mocy to lepiej kupic silnik o większej pojemnosci niz katowac mniejszy nitrem które az tak bardzo mocy nie podnosi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.