Jump to content

Olej do Silnika 4t


Recommended Posts

Ma silnik 4t Saito 100 i zastanawiam się jaki byłby najlepszy do niego olej. Paliwo mieszam sam w takiej proporcji 20 olej 10-15nitro reszta metanol. Głównie chodzi mi o żywotność i czystośc: brak laków i jak najmniej nagaru :)

Mam do wyboru 3:

http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_REG_TECH_2_5L,183.html

http://riku.com.pl/produkty/KLOTZ_SUPER_TECH_2_5L,2451.html

http://riku.com.pl/produkty/E_D_L_OLEJ_SYNTETYCZNY_2_5,180.html

 

 

Czym się różnią oleje klotz miedzy sobą bo są aż 2 rodzaje.

Link to comment
Share on other sites

Super Techniplate jest mieszanka syntetyku (Regular Techniplate) i rycyny (BeNOL) w stosunku 80/20. Osobiscie uzywam tego oleju wlasnie ze wzgledu na obecnosc rycyny, rowniez do silnikow Saito.

Link to comment
Share on other sites

Niestety już kupiłem olej EDL. Ale mam rycyne. I tak myśle by lać 20% EDL i 3-4% rycyny :) silnik miał by super warunki pracy + poziom sprężania wzrósł by. A nitro sam nie wiem czy lać 10% czy 15-20% bo to zawsze troche więcej mocy. Teraz latam 10% nitro i 18 klotz to jest paliwo kupne, i czuć lekki spadek mocy i niskie obroty mniej stabilne w porównaniu do paliwa 20% EDL 20nitro jakie miałem na samym poczatku :)

 

PS: Z ego co wiem te silniki pracują bez problemu na 10% oleju ale mieszanka musi być bogata :) tak pisza na zagranicznych forach

Link to comment
Share on other sites

Guest Qbix

oleju rycynowego nie powinno byc w paliwie do 4ro taktu wcale. 4ro takty maja wieksza temp pracy i rycyna zostawi nagar na zaworach.

ja uzywam paliwa smiglowcowego Bekra 20% i silnik (S .91) chodzi pieknie. jest to mieszanina EDL i Klotz.

podobno Yamada 20 jest najlepsza do 4ro taktow. 20% oleju Klotz. gorzej jednak sie sprawdza w silnikach 2 suwowych.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli mozna dozucic tu swoje 2 grosze,

ja uzywam do swoich Saito mieszanki;

16% olej syntetyk Molsyn 150K ( + 2 % Rycyny = 18% oleju ),

+ 10% Nitrometanu reszta Metanol ( na dotartym silniku ), swieca OS-F do 4 taktow,

nie mam zadnych problemow, silniki chodza jak szweicarskie zegarki...

 

4% rycyny lub 20% oleju ogulnie to troche za duzo.... rycyna jest potrzebna tylko do tego aby lozyska byly smarowane, zeby powstal na nich film olejowy....czego nie tworzy syntetyk..... za duza % ilosc oleju jest nie zdrowa dla ukladu tlokowo korbowego...(to mozesz ustawic gaznikiem zeby pracowal na tlusto....)

moze dojsc do uszkodzenia silnika..... zwiekszaja sie opory wewnetrzne, kompresja, co nie jest wcale pozytywne , zwieksza sie rowniez temperatura silnika i spada moc ....

dodajac nitro zwiekszasz moc i dodatkowo powoduje to dodatkowe chlodzenie silnika od wewnatrz, ale jezeli chcesz aby ten silnik popracowal dluzej nie przekraczalbym wartosci 10-15%Nitra i 18% oleju.....chyba ze latasz wyczynowo i stac cie na te silniki..... to i mozesz dac 25-30%nitra 20% oleju .....jak to robia Amerykanie i po 2 sesonach wyzucaja na smietnik....

 

TUTAJ jest link gdzie mozna nabyc w niemczech sprawdzone komponenty do silnikow

modelarskich jest to wytworca ktory tylko tym sie zajmuje, wytwazaniem olejow i paliw do silnikow modelarskich juz od ponad 50 lat ..... u niego zaopatruje sie czolowka niemieckich modelarzy wyczynowych ..... wiec zaden jakis tam sklepik z za rogu..ktory powstal 2-3 latata temu....wszystkie komponenty sa najwyzszej jakosci z gwarancja....z ktorych i ja kozystam.....i wcale nie sa drogie .....tak mysle przynajmniej .... :)

 

http://www.ms-schmierstoffe.de/kraftstoffsorten.htm

 

z pozdrowieniami

 

Arek

 

____________________________________________________

Zapraszam do odwiedzenia mojej prywatnej witrynki

 

http://appals.word.beep.de

Link to comment
Share on other sites

Z nagarem to rzeczywiscie prawda, ale tez dostrzeganie tylko czesci problemu. Poza tworzeniem mocniejszego filmu olejowego rycyna ma jeszcze dwie zalety: lepiej chroni silnik przed przegrzaniem i lepiej przed korozja.

Nawet Laser do swoich silnikow zaleca 1-2 proc. rycyny, a starsze instrukcje do Saito wrecz nakazywaly dodawanie kilku procent. Wyjatkiem jest YS, ale tylko dlatego by nie uszkodzic delikatnych membran i nie zatkac cienkich kapilarek slabej jakosci rycyna.

Link to comment
Share on other sites

ja uzywam do swoich Saito mieszanki;

16% olej syntetyk (...)( + 2 % Rycyny = 18% oleju ),

+ 10% Nitrometanu reszta Metanol ( na dotartym silniku ), swieca OS-F do 4 taktow,

nie mam zadnych problemow, silniki chodza jak szweicarskie zegarki...

 

Nic dodać nic ująć...

Dokładnie tak!

Olej rycynowy być musi i kropka!

Polecam półsyntetyk Castorene R40S.

Link to comment
Share on other sites

Ja kupuje paliwo contest 10 firmy model technics i dodaje sobie 3% rycyny silnik chodzi stabilnie na wolnych obrotach pięknie przechodzi na wysokie i nie przegrzewa sie . Dawanie 20% nitra moim zdaniem jest niepotrzebne na 10% silnik chodzi pewnie a jesli ktoś chce wiecej mocy to lepiej kupic silnik o większej pojemnosci niz katowac mniejszy nitrem które az tak bardzo mocy nie podnosi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.