Skocz do zawartości

ustawienie orczyka serwa ogonowego


Piotrek_SGM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Składam sobie CopterX i pojawił się mały problem:

 

Dołączona grafika

 

Gyro HG-5000, serwo HSG-5083MG, gyro w trybie normal, ster kierunku w pozycji neutralnej i niestety orczyk nie da się założyć w taki sposób, żeby był prostopadle/równolegle do belki ogonowej/popychacza. Po przełożeniu na kolejny ząbek jest jeszcze gorzej.

 

Do tej pory używałem badziewnych serw i nie było problemów, tutaj taki "myk". Co ciekawe w zakupionych HS-65MG w pozycji neutralnej także orczyk nie daje się założyć prostopadle do obudowy serwa... [na tarczy nie problem, jest subtrim]...

 

W/g instukcji gyro nie wolno używać trymerów ani subtrim. Coś da się z tym zrobić czy nie przejmować się i może (bo musi) tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rafalgruszka, wprawdzie gwarancji nie mam, ale nie chce mi się rozbierać serwa. Chociaż kiedyś może wypróbuję ten pomysł. Na razie zostanie jak jest.

 

From_heaven, w instrukcji gyro napisali coś takiego:

 

"Caution: Do not adjust the servo horn using Sub-Trim or Transmitter trim. Always adjust the mechanical linkage, the control rod or servo horn. If you adjust the sub-trim the gyro will recognize the trim change as a signal input. Then the helicopter will rotate even if the rudder stick is at the neutral position."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Caution: Do not adjust the servo horn using Sub-Trim or Transmitter trim. Always adjust the mechanical linkage, the control rod or servo horn. If you adjust the sub-trim the gyro will recognize the trim change as a signal input. Then the helicopter will rotate even if the rudder stick is at the neutral position."

Tyle, że dotyczy to trybu head lock. W normalu i tak nigdy nie będziesz latał, więc się nie w ogóle nie przejmuj tym, że orczyk nie jest idealnie prostopadle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że dotyczy to trybu head lock.

No pewnie masz rację, tylko każą najpierw ustawić mechanikę ogona właśnie w trybie normal.

 

I jeszcze podkreślają: "(This mechanical linkage set up is important for proper operation. Do not skip!)"

 

Tak czy siak, rozumiem, że olać sprawę... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przełożeniu na kolejny ząbek jest jeszcze gorzej.

Próbowałeś obrócić o 90/180/270 stopni ? Ostatnio zauważyłem, że czasem orczyki nie w każdym położeniu są równoległe/prostopadłe do serwa.

Tak, próbowałem. Jest identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

nie wiem jeszcze jakie masz inne orczyki z tym serwem ale może masz takie jak w futabie czyli okrągły który osobiście używam i można go ustawić dokładnie w pionie

Dołączona grafika

ale tak jak kolegaFrom_heaven pisał olej to bo to i tak nic nie zmieni ;)

pozdrawiam

rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka kolego, gwiazdkę zawsze da się ustawić. Ja tam zawsze tak robię. Fakt, niektóre orczyki robione w Chinach mają ząbki do dupy i prawie się nie różni po obróceniu.

 

Ale jest też i na to sposób.

Ponieważ powinieneś ustawić wstępny kąt łopatek tak, aby w normalu ogon stał prosto, zazwyczaj wiąże się to z niesymetrycznym ustawieniem ślizgacza.

Więc jeżeli już faktycznie nie możesz ustawić prostopadle ustaw tak, jakby ramię orczyka przesunęło ślizgacz od środka w stronę korekty. W ten sposób uzyskasz symetryczny przesuw orczyka, czyli słabiej w stronę kontry, mocniej w przeciwną.

 

Oczywiście można to zignorować i latać na symetrycznym ruchu ślizgacza, niektóre modele wręcz zmuszają do takiej regulacji (np. Mini Titan). Ale jeżeli jest to jednak możliwe, zaleca się ustawić zero serwa ze wstępną kontrą obrotu w normalu. Pozwala to żyrku pracować względem faktycznego neutrum.

 

Co do subtrimów itp. - latałem też z nimi i bez, da się. Jednak nie bez powodu producenci zalecają zero mechaniczne. Po prostu miksowanie programowe koliduje i "psuje" pracę oprogramowania żyra. Dużo zależy też od rodzaju żyra of course. Ale to temat na dłuższą dysputę.

 

Ostatnie - dla 450-tki zalecana odległość kulki to 9,5-10,5 mm/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał dobrze napisał. Dłuższe ramię odziaływuje z mniejszą siłą ale z większą precyzją. Droga kątowa w obu przypadkach jest taka sama, ale liniowo, przy dłuższym ramieniu, droga ruchu jest dłuższa i da się w niej wyodrebnić więcęj drobnych kroków. Tak jak ze wskazówką miernika-im dłuższa, tym przecyzyjniej daje się jej położenie odczytać na skali. Nie odwrotnie. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.