Skocz do zawartości

2406-21 + mag8 20A czyli boje z TOWERPRO


sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nadzieje że moderatorzy nie wywalą mnie z forum bo wtykam ten problem gdzie sie da ; posiadam 2 zestawy wymienione w tytule + jeden identyczny u kolegi , silniki maja (teoretycznie) max poboru 18A ,reglery mam 20A stałego, Smigła mniejsze od zalecanych 8/4 lub 7/6 -wstawione 7/4 .Pakiet 2200mAh 3s 35C i w tych wszystkich egzemplarzach następuje zerwanie obrotów przy około 2/3, 4/5 wychyleniu gazu z piskiem,stukiem i rzężeniem (nieartykułowany dźwięk :) powrót gazu do zera dopiero przywraca je do dalszej pracy .

Czysto TEORETYCZNIE zestawy te nie powinny sprawiać problemów przy takich zestawieniach pakiet-śmigło ale jednak. Na naszym forum widziałem wiele podobnych wątków ale żaden nie przynosi odpowiedzi .Jedynie co udało mi się "zadziałać" to przyspieszenie timingu który zniwelował zrywanie ale silniki robią się tak ciepłe że czuć nosem wręgę silnika :) po około 15 sekundach pracy statycznej .

 

Jakieś sugestie?

Nie mam innych reglerków by móc to sprawdzić organoleptycznie czy ich zmiana coś da ale jeśli rozwiązaniem problemu miał by być ich zakup chciałbym mieć jak największą pewność że właśnie to coś zmieni.

Opublikowano

Smigła mniejsze od zalecanych 8/4 lub 7/6 -wstawione 7/4 .Pakiet 2200mAh 3s 35C i w tych wszystkich egzemplarzach następuje zerwanie obrotów przy około 2/3, 4/5 wychyleniu gazu z piskiem,stukiem i rzężeniem (nieartykułowany dźwięk powrót gazu do zera dopiero przywraca je do dalszej pracy .

ale to oznacza , że po tym zabiegu już wchodzą na max obroty, czy za kazdym razem tylko do tych 3/4, 4/5?

Gdy miałem uszkodzony regulator to objawy były identyczne. Uszkodzenie pochodziło ze zwarcia po zawilgoceniu regulatora.

 

może ogranicz gaz w aparaturze?

Czyli ma jeszcze bardziej zmniejszyć gaz by osiągnąć maxymalny :?: :!:

Opublikowano

Po ponownym "restarcie" silniki pracują nadal tylko do 3/4 4/5 gazu.W pierwszej wersji były śmigła 8/4 i 7/6 - zrywało ,ale wstawiłem wmniejsze z myślą że to coś poprawi i np zmniejszy apetyt na ampery a przy okazji dostałem takie L i P bo naped ten mam przeznaczony do dwusilnikowego OV-10 Bronco.Silniki bez śmigieł problemu nie mają i pracują w całym zakresie "gazu". Uszkodzenie 3 szt na raz jest mało prawdopodobne ,to raczej niedomaganie reglerów ale czy na pewno? Podobny regulator tyle że Mag 18A mam wraz z silnikiem Tower Pro 2410-09 i niemam problemów.

Opublikowano

2406-21 to wysokoobrotowe silniki (kv1650) i jeżeli 3S to mniejsze śmigła - Twój test z wysokim timingiem - działa, tylko się grzeją.

Jeżeli chcesz coś zmienić, to raczej silniki, bo będzie taniej niż lepsze (lepsze = szybsze) regulatory :D

Możesz dać jakieś dzwonki o podobnym kv, ale cięższe/większe. Wtedy na śmigłach, które posiadasz nie powinny się tak grzać.

Albo silniki o mniejszym kv, ale wtedy już większe śmigła, żeby je dobrze wykorzystać.

 

PS

Podobny regulator tyle że Mag 18A mam wraz z silnikiem Tower Pro 2410-09 i niemam problemów.

2410-09 kv840, czyli dwa razy wolniejszy od 2406-21
Opublikowano

Czy te silniki są szybkoobrotowe to raczej sprawa dyskusyjna (może właściwsze by było określenie ich średnio obrotowymi ? )Wymiana ich jest może tańsze ale primo-są zamontowane a ich montaż jest integralny z modelem (jest tam odrobine za ciasno na inne silniki) sekundo -śmigiełka L i P trudno o wachlarz wymiarów w sklepach. Inrunner to to nie jest więc nie spodziewałem się problemu z KV silnik kontra KV regulator tym bardziej że bez śmigieł idą jak burza bez podwyższenia timingu ,poza tym są z jednej "firmy"

Ale jak widać niewiele to daje, taniocha się mści :)

W-g opisu ze strony TP silniki są na 2-3 lipole ,śmigło mam mniejsze od zalecanych czyli TEORETYCZNIE spełniam warunki pracy określone przez producenta przy pakiecie 3s- śmigło 7/4

Mam małe doświadczenie z silnikami 3f o regulatorach nie wspominając (kupowałem zlutowałem i latałem nie było problemu -nie było potrzeby pogłębiania wiedzy w tym temacie do teraz)

Na razie pozostaje mi latać na high timingu ,starać się nie latać zbyt długo na maxie gazu i liczyć że w locie grzanie się silników będzie zdecydowanie mniejsze i to by było chyba na tyle, tylko czy koś na koniec mi powie czy takie ustawienie timingu na takim silniku nie wykracza poza normę i czy to jest zwyczajowe rozwiązanie w takim przypadku czy raczej krzyk desperata?

 

PS z tym lataniem to trochę wybiegłem w przyszłość bo model jeszcze nie gotowy . :)

Opublikowano

Ustawienie timingu to norma, problemy z nim też - zobacz polski opis: http://www.modelarstwolotnicze.com/components/com_jooget/file/regulatory_easy_xx__-_polska_wersja_instrukcji.pdf (Opis pojedynczych parametrów programowania parametr B).

 

 

 

PS

Jeszcze małe wyjaśnienie.

Wysokie obroty 2406-21 (wysoka stała Kv=1650obr/min/V) - miałem na myśli, że wysokoobrotowy jak na outrunnery.

Inrunnerów nie mieszaj, mają o wiele mniej biegunów (2, może 6) i regulator odpowiednio rzadziej przełącza na jeden obrót silnika, niż gdy steruje wielobiegunowy outrunner.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.