ali1983 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 witam. wpadliśmy z kolega na pomysł, aby wykorzystać Wilgę jako holownik do szybowca. pomysł oczywiście super, ale z wykonaniem gorzej. mianowicie Wilga ma 120cm rozpiętości (około 0,8 kg, elektryk)... czy to nie za mało do np. 150-170cm szybowca (około 0,8-0,9kg choć pewnie mniej)??? pomóżcie, bo takie loty byłyby ciekawe.
Wojtass_nt Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Ja holowałem 198cm szybowiec DG 1000 swoim MX-2 z Hype (140 cm rozpiętości). Zwróć uwagę tylko szczególnie na miejsce zaczepu linki w holowniku. Musi być dobrze wzmocnione aby nie wyrwało pół modelu
ali1983 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2010 Musi być dobrze wzmocnione aby nie wyrwało pół modeludziś w katanie wyrwało mi pół modelu... na "szczęście" tylko przodu Ja holowałem 198cm szybowiec DG 1000 swoim MX-2 z Hype (140 cm rozpiętości)proporcje holownik-szybowiec pewnie podobne, ale rozmiar już nie ten.
Wojtass_nt Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Rozmiar czego? My mieliśmy 140-200 a Ty chcesz 120-170 Jeżeli ta Wilga będzie miała sporo mocy to sobie nawet z 200cm modelem poradzi spokojnie.
ali1983 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2010 Rozmiar czego?modeli. wiadomo małym modelem się gorzej lata i jeszcze z takim bagażem na tyłku. Jeżeli ta Wilga będzie miała sporo mocy to sobie nawet z 200cm modelem poradzi spokojnie.coś w granicach 35-30 lub 35-42??? mam 35-30/1400 wyciągający 430W (trenery do 2kg) jeżeli uważasz, że da radę to gitara.
Wojtass_nt Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Jeżeli ten 3542 ma około 1000-1100 kv i dasz mu śmigło 12x5 lub 13x4 to myślę że powinno być w porządku bo potrzebujesz ciągu a nie prędkości. Ja teraz jako holownika używam Mentora mpx z silnikiem 4240 o kv 1400 i śmigle 11x5 i z bólem serca przyznam się, że popełniłem wielki błąd kupując średnio obrotowy silnik do holownika W przyszłości kupię silnik pod 900-1000kv i dam duże śmigło bo w tej chwili nie wykorzystuję potencjału tego modelu jako holownika. Zasuwamy jak błyskawica a ze wznoszeniem kiepsko. Btw. Aby zapobiec uszkodzeniu modelu w razie szarpnięcia to na obu końcach linki przywiąż pentelki z żyłki tak 3-4kg max. W razie ostrego szarpnięcia urwie się żyłka zamiast zaczepu.
pawel66 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 MX-2 z Hype (140 cm rozpiętości) mx od hype ma 120cm rozpiętości :wink:
Wojtass_nt Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 MX-2 z Hype (140 cm rozpiętości) mx od hype ma 120cm rozpiętości :wink: Ha No to jeszcze lepiej
marcin133 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Chyba ważniejszym czynnikiem jest stosunek wagi a nie rozpiętości i dobre właściwości lotne holownika tzn tolerancyjny dla niskich prędkości - nie za szybki. Na naszym lotnisku latały już zestawy podobnych rozmiarów a nawet ciut mniejszych, osobiście próbowałem trochę większych. Przykładowo taki zestaw: (rozp. 1,3m holownik/1,8 szybowiec waga ok: 1,2kg / 0,9kg) był zdecydowanie trudniejszy niż nawet taki zestaw: (rozp. 1,6 holownik/2,6m szybowiec 1/ 1,8m szybowiec 2 waga ok: 2,5kg/1,3kg/0,9kg) mimo tego że w drugim przypadku stosunek ciężaru zestawu do ciągu był większy (niemal 2:1) oraz stosunek ciężaru holownika do holowanych szybowców mniejszy (niemal 1:1). Drugi holownik jest zdecydowanie "przyjaźniejszy" i to wiele pomaga, czy też ułatwia. Jeśli taka jest Twoja wilga to będzie ok.
Tomek_W Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Holujemy Telemasterem dwa szybowce o niemalże identycznej masie i rozpiętości a różnica w locie kolosalna. Mówienie , że " tej " wielkości holownik poradzi sobie z "tej " wielkości szybowcem to duże uproszczenie, oprócz rozpiętości ważne są jeszcze inne parametry , na przykład doskonałość szybowca i inne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.