Skocz do zawartości

wilga jako holownik???


ali1983

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

wpadliśmy z kolega na pomysł, aby wykorzystać Wilgę jako holownik do szybowca. pomysł oczywiście super, ale z wykonaniem gorzej. mianowicie Wilga ma 120cm rozpiętości (około 0,8 kg, elektryk)... czy to nie za mało do np. 150-170cm szybowca (około 0,8-0,9kg choć pewnie mniej)???

 

pomóżcie, bo takie loty byłyby ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Musi być dobrze wzmocnione aby nie wyrwało pół modelu

dziś w katanie wyrwało mi pół modelu... na "szczęście" tylko przodu

 

Ja holowałem 198cm szybowiec DG 1000 swoim MX-2 z Hype (140 cm rozpiętości)

proporcje holownik-szybowiec pewnie podobne, ale rozmiar już nie ten.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar czego?

modeli. wiadomo małym modelem się gorzej lata i jeszcze z takim bagażem na tyłku.

 

Jeżeli ta Wilga będzie miała sporo mocy to sobie nawet z 200cm modelem poradzi spokojnie.

coś w granicach 35-30 lub 35-42??? mam 35-30/1400 wyciągający 430W (trenery do 2kg)

 

jeżeli uważasz, że da radę to gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten 3542 ma około 1000-1100 kv i dasz mu śmigło 12x5 lub 13x4 to myślę że powinno być w porządku bo potrzebujesz ciągu a nie prędkości.

 

Ja teraz jako holownika używam Mentora mpx z silnikiem 4240 o kv 1400 i śmigle 11x5 i z bólem serca przyznam się, że popełniłem wielki błąd kupując średnio obrotowy silnik do holownika :( W przyszłości kupię silnik pod 900-1000kv i dam duże śmigło bo w tej chwili nie wykorzystuję potencjału tego modelu jako holownika. Zasuwamy jak błyskawica a ze wznoszeniem kiepsko.

 

Btw. Aby zapobiec uszkodzeniu modelu w razie szarpnięcia to na obu końcach linki przywiąż pentelki z żyłki tak 3-4kg max. W razie ostrego szarpnięcia urwie się żyłka zamiast zaczepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ważniejszym czynnikiem jest stosunek wagi a nie rozpiętości i dobre właściwości lotne holownika tzn tolerancyjny dla niskich prędkości - nie za szybki.

 

Na naszym lotnisku latały już zestawy podobnych rozmiarów a nawet ciut mniejszych, osobiście próbowałem trochę większych.

 

Przykładowo taki zestaw:

 

Dołączona grafika

(rozp. 1,3m holownik/1,8 szybowiec waga ok: 1,2kg / 0,9kg)

 

był zdecydowanie trudniejszy niż nawet taki zestaw:

 

Dołączona grafika

(rozp. 1,6 holownik/2,6m szybowiec 1/ 1,8m szybowiec 2 waga ok: 2,5kg/1,3kg/0,9kg)

 

mimo tego że w drugim przypadku stosunek ciężaru zestawu do ciągu był większy (niemal 2:1) oraz stosunek ciężaru holownika do holowanych szybowców mniejszy (niemal 1:1).

 

Drugi holownik jest zdecydowanie "przyjaźniejszy" i to wiele pomaga, czy też ułatwia.

Jeśli taka jest Twoja wilga to będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holujemy Telemasterem dwa szybowce o niemalże identycznej masie i rozpiętości a różnica w locie kolosalna.

Mówienie , że " tej " wielkości holownik poradzi sobie z "tej " wielkości szybowcem to duże uproszczenie, oprócz rozpiętości ważne są jeszcze inne parametry , na przykład doskonałość szybowca i inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.