kilop Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Od dłuższego czasu chodził mi po głowie DHC-2 Beaver projekt był już gotowy prawie dwa lata temu jednak przeleżał na dysku ten czas aż dzisiaj zabrałem sie za model. Rozpiętość : 110 cm Długość : 68,5 cm Do budowy modelu użyłem głownie kleju firmy Dragon, koszt okolo 5 PLN . Do szpachlowania ubytków i połączeń zwykła szpachlówka ACRYL_PUTZ FINISZ firmy "Śnieżka" koszt około 6 PLN > Doskonale nadaje się do tego typu modeli oraz odrobine żywicy 10 min. Składanie rozpoczynamy od przymierzenia pierwszych trzech segmentów kadłuba jednoczesnie odrysowujemy oslone silnika na drugim sektorze kadłuba tak by od dolu i boków wystawała ~ 2 mm. obcinamy rogi nozem i szlifujemy tak by uzyskac przejscie z okregu do kwadtaru po drugiej stronie sektora przymierzam oszlifowany sektor do nastepnego i wklejam element imitujacy szybę. zaznaczamy zaokraglenie na drugim sektorze i sklejamy pierwsze sektory kadłuba , po sklejeniu szlifujemy sektor zaokrąglając rogi kabiny i łaczenie sektora pierwszego z drugim. doklejamy koncówkę ogona i znów parę ruchów gąbka z papierem sciernym. (podczas sklejania miałem małą katastrofę stąd to łączenie SOUDAL'em 66A na ogonie W budowanym modelu oslona silnika została sklejona z dwóch części tylko po to by sprawdzić klej SOUDAL 66A niestety ja go nie polecam schnie na kamień. Nie jest łatwy w obróbce. ) po sklejeniu kadbłuba przymierzamy osłone silnika odrysowany orkrąg samrujemy klejem ( dzięki temu nie będziemy mieli kleju na brzegach) i łączymy osłonę silnika z kadłubem. Po wyschnięciu szlifujemy połączenia , podczas klejenia usuwam nadmiar kleju !!! Teraz stery Najpierw wklejamy statecznik poziomy i zawiasy ja uzyłem listewki ale można połączyć stery wysokości drutem w kształcie litery U i wkleic go w stateczniki na żywicę. Przed klejeniem steru kierunku przez część ogonową rysujemy linie osi i na niej kleimy ster kierunku. a to efekt na dzisiaj . Sklejony kadłub na chwilę obecną waży 88 gram. Teraz czas na podwozie w/g formatek do modelu z drutu 1,5 mm - 2 mm . Ja użyłem na głowne podwozie 1,5 mm i tylna ramke 1 mm. Odrobina cyny i kawałek krosówki , liniówki lub innego cienkiego drutu i lutujemy po owinięciu łączenia i podwozie gotowe. Podwozie można zamocować na wiele sposobów naprzykład tak jak zrobił to skazoo w swoim RWD : cytuję: Wykonujemy nacięcia dołu kadłuba tak jak na poniższej fotografii umożliwiające montaż podwozia w dwóch miejscach mocowania drutu 2mm i 1,5mm. Dodatkowo wiercimy otwory pod wkręty do drewna tak by łby wkrętów stykały się ze sobą w osi drutu. Dodatkowa poprzeczka z listwy 6x2 umożliwiająca pewne wkręcenie i trzymanie się wkrętów. Ja troszkę to uprościłem stosując resztki listew wykorzystanych na dźwigary skrzydeł. Kadłub ma grubośc 9 mm więc jest bardzo solidny. Podwozie głowne 20 mm od łączenia sektora a drugi drut podwozia to 85 mm od łączenia Robimy nacięcia tak by ciasno weszły listewki i odrysowujemy zaokrąglenia kadłuba. Mocujemy podwozie do listewek za pomocą liniówki. i wklejamy w kadłub za pomoca żywicy. nadmiar kleju rozsmarowuje na listewkach tak by zalać liniówkę. Wręge silnika wycinamy ze sklejki np. 3 mm zaznaczamy oś i naklejamy na klocek. całość wklejamy w oslónę silnika dopychając do końca. Skrzydła: wklejamy listewki i dźwigar ze sklejki. (żywica) Ponieważ miałem mało czasu wykorzystałem pozostałość mechanizmu z pierwszego mig-7 a teraz mała przymiarka przed wklejeniem lotek jednak zmieniłem popychacze na takie rozwiązanie jak w drugiej wersji mig-7 na zdjęciu brak jeszcze zamontowanych popychaczy Lotki wykonane z balsy grubosci 3 mm , szerokość lotki 25 mm. Zastrzały i tak pełnią tu funkcje ozdobna i wykonałem je ze snapów i wykałaczek. Całość pokryłem żywicą żeby wzmocnić wykałaczkę W wolnej chwili obłoże to balsa i wyszlifuje ale to już po oblocie. Uchwyty na zastrzały to orczyk H6X na skrzydło nakleiłem sklejkę 0,7 mm wzmocni skrzydło i stanowi oparcie dla śruby mocującej skrzydło. w kadłub wkleiłem balse 5 mm w niej jest nakrętka dodatkowo dwa kawałki listewki wszystko na żywice , balse od góry pokryłem żywicą by ja wzmocnić . Zamiast balsy można użyć cieńkiej sklejki. Odbiornik mocowany na rzep do ścianki kadłuba. ( w chiwili robienia zdjęcia schnie ) Serwa mocowane do ścianek na taśmę dwustronną "rollfix", jest dostępna na przykład w Castoramie. Stosuje to rozwiązanie we wszystkich swoich modelach. i model gotowy : ( z braku małego kółka ogonowego na czas oblotu wklejona listewka jako płoza ) Środek ciężkości jest na wysokości dźwigara płata , zastrzałów i drugiego golenia podwozia czyli między 4 - 4,5 cm od natarcia skrzydła. Do modelu zostały wykorzystane : Silnik : Tower Pro 2410-12 Śmigło : 9*6 ( optymalny ciąg ) , po paru dniach lotów zmienione na śmigło 1047 model lepszy ciąg. Regulator : 18 A Bateria : Esky_ 11,1 V 1000mah Serwa : Tower Pro SG 90 - lotki Tower Pro SG 51 - ster kierunku i wysokości Waga modelu : 520 gram Model powstał z myślą o początkujących. Ścianki modelu mają grubość 9 mm, konstrukcję dodatkowo wzmacniają listwy podwozia i mocowanie skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Ciekawie się zapowiada. Powiedz, sam wycinałeś styrodur czy ktoś ci wycinał?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Kilop ma własną maszyne CNC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Właśnie tak myślałem, bo wszystko tak równo przycięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilop Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 No jak widać na zdjeciach mam Szczepen02: wycinam tez inne modele i indywidualne zamówienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilop Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 No i model wczoraj został skończony czas pracy 2,5 dnia. Niestety wczoraj nie udało się iść na pole. Ale dzisiaj wykonamy oblot modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilop Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Mimo silnego wiatru Beaver został dzisiaj oblatany . Początkowo użyte śmigło 8*6 jednak samolot mail ciut za słaby ciąg a wiało nie przyjemnie. Samolot dobrze reaguje na stery, początkowo lotki były wpięte na połowie ramion orczyka serwa jednak zmieniliśmy wpięcie popychaczy na ostatnie otwory co dało dobre rezultaty podczas lotu, ustawienie baterii można przesunąć ciut do tyłu nawet za drugie podwozie jeśli pakiet jest większy. (Takie przesunięcie było konieczne przy użyciu pakietu 11.1 V 1800 mah 12 C.) Tuż przed wyjściem Beaver otrzymał małe koło ogonowe:) Pare fotek z oblotu Wiecej zdjęć można obejrzeć tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 No to chyba powinieneś jeszcze wyciąć pływaki :-). Śliczny model, jeszcze lepiej by wyglądał z klasycznymi lotkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilop Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Tez się zastanawiałem nad pływakami bo w sumie ten samolot jest z tego znany ale to jeszcze muszę przemyśleć ich mocowanie do już istniejącego podwozia. Miałem już model z pływakami, ARO - czeskiej produkcji akrobacik plus zdejmowane podwozie i powiem ze pływaki do niego były naprawdę duże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilop Opublikowano 10 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Model wstępnie pomalowany na razie tylko spray IDEA srebrny póżniej dojdą pozostałe elementy malowania i szczegóły do modelu Fotki z wczorajszych lotów tutaj Model będzie pomalowany na wzór tego samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.