Skocz do zawartości

Coraz dalej od szybowcow..


Rekomendowane odpowiedzi

Model z drugiej reki. Zanim trafil do mnie, kolejno byly w nim instalowane ASP180 i saito FG-36. Teraz saito 182. Maska jest juz tak pokrojona ze wypadalo zamowic nowa. Model w zasadzie gotowy do lotu. Sam nie wiem dlaczego jeszcze nim nie latalem. Zostalo tylko zainstalowac odbiornik i aku , unieruchomic zbiornik paliwa i gotowe. To moj pierwszy tak duzy acro. Jakies wskazowki przed pierwszym lotem ?

 

link photos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dlatego, że stosunek mocy do masy wypada kiepsko do 3D.Z 1360g 2,5HP to mało dodatkowo zakres stosowanych śmigieł jak na tą pojemnosc jest mały.Znam wiele lżejszych i prawie 50% mocnijszych silników za dużo mniejsze pieniądze. Bardziej pasują do tego modelu chociażby DLE 30, OS 120AX, Saito FA 180, MVVS 26 3w 25, Roto 26 i rura rezonansowa.Jedyny plus tej konfiguracji, to wygląd i dźwięk. Zakładamy, że model jest do 3D, bo w tym dziale się znajduje, więc należy rozpatrywać to inaczej niż w przypadku modelu do podstawowej akrobacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepny odpowiadacz. Ja pytalem czy silnik ma za malo mocy do tego akurat modelu a nie jaki jest stosunek masy do mocy. Ma czy nie ma?

Moze wystarczy, moze z lekkim silnikiem trzeba puc olowiu w nos wlozyc i jeszcze kilka moze.

Ma czy nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku to jest dział 3D.

Silnik może mieć dowolnie za dużo mocy, ale nic to nie da jeśli całość jest za ciężka.

A zamiast ołowiu , wystarczy rozplanować wyposażenie.

Tu kompromisów nie ma.

A jak ktoś nie zwraca na to uwagi , to niech pisze w dziale spaliny, znaczy z lataniem 3D nie ma nic wspólnego.

Równie dobrze można zapakować 80 do 2m model.

Wtedy też będzie super zapas mocy . :jupi: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek - jak zapewne zauwazyles ja umiem czytac, umiem rowniez liczyc. Ergo - wiem ze to dzial 3D , czym tez sie bawie. Umiem sobie przeliczyc jak zmieni sie obciazenie powierzchni i ociazenie mocy jezeli uzyje ciezszego silnika.

Ale ciagle nie dostalem odpowiedzi - czy ten silnik ma wystarczajaco duzo mocy dla tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - Leszek nie pan Leszek

Secundo - o to trzeba pytac autora watku lub tych ktorzy autorytatywnie twierdza ze ten silnik sie do tego modelu nie nadaje :twisted:

 

A ja jestem zlosliwe bydle i jezeli ktos mi cos takiego opowiada to ja zlosliwie pytam o konkrety. W koncu latanie to sprawa techniczna i jako taka da sie dokladnie okreslic.

A o to "co autor chcial przez to powiedziec" przeciez nie pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkrety - znaczy - ten model, z tym silnikiem (tu mozna dodac rodzaj paliwa i rozmiar smigla) wisi na smigle na 3/4 mocy (znaczy ma wystarczajaca moc), albo na 100% mocy (to jest za malo mocy), albo wcale (oczywiste).

To jest cos konkretnego.

A ile ten silnik wazy i ile ma mocy to ja sam moge sprawdzic.

Jano - przeczytaj odpowiedzi i sam zobaczysz ze to jest gdybanie. Ja tez moge sobie gdybnac i powiedziec ze to wszystko to g.... prawda i silnik, poza tym ze jest sliczny, mocy ma wystarczjajaco do tego ukladu model/silnik. I co? Czy ktos mi udowodni ze tak nie jest?

Przeciez temu kto ten watek zalozyl dokladnie o taka odpowiedz chodzi. Wystarczy czy nie.

 

Ja oczywiscie zgadzam sie ze dobrze byloby miec silnik o 500g lzejszy, najlepiej zeby nic nie wazyl, ale Kankarz ma taki i kropka.

Czy to tak trudno zrozumiec?

Sam takim modelem z takim silnikiem nie latalem to i odpowiedzi nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeżeli ten silnik da odpowiedni zapas mocy i reakcje na gaz, to będzie niewłasciwie dobrany, bo zawsze można mieć pół kilo mniej i większy zapas mocy. Pół kilo mniej, to bardzo dużo i przekreśla to ten silnik nawet w modelu 2m

 

A co jeśli się okaże, że w przód trzeba dać ołów ?

 

Tutaj odopwiedz jest prosta powiesić tego co zaprojektował ten model do 3D ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, ty mnie nie ucz aerodynamiki, fizyki itp. Ja pytam czy ty wiesz ze ten silnik + ten model to nie jest kombinacja dla Kankarza - zauwaz rowniez ze wlasciciel nie jest specjalnie zaawansowany w 3D - ergo - roznice zauwazy po 100 lotach i zmianie silnika na lzejszy, jezeli model przezyje.

Nie rob ludziom wody z mozgu, Kubica przesiadajac sie z samochodu F1 na rajdowy, nie jezdzil samochodem WRC, zgadnij dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą pytałeś czy za mało mocy czy reakcja na gaz dobra, a teraz pytanie czy jest odpowiedni dla niego.To może zadaj raz pytanie jeżeli czegoś nie wiesz, to Ci chłopaki podpowiedzą, a jeśli uważasz, że potrafisz liczyć i nie trzeba Cię uczyć fizyki to po jakiego diabła zadajesz te pytania >? Sorry, ale odnoszę wrażenie, że komus tu robisz na złość.Powiedz konkretne o co chodzi " jeżeli ktoś komuś zabiera wiaderko z piasku, to wystarczy powiedzieć wprost proszę mi oddać, a nie owijać w bawełne "

 

 

Fakt jest jeden obojętnie jaki model 3D by to nie był zawsze ten silnik będzie złym wyborem.To czy pilot lata trenerkiem, szybowcem a może Yakiem 3m też nie ma żadnego znaczenia silnik jest piękny ale jeszcze raz powiem, nie jest to motorem do tego modelu i nie robie tu nikomu wody z mózgu.

 

PS to jest forum, a nie zgaduj zgadula co masz na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.