kankrz Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Model z drugiej reki. Zanim trafil do mnie, kolejno byly w nim instalowane ASP180 i saito FG-36. Teraz saito 182. Maska jest juz tak pokrojona ze wypadalo zamowic nowa. Model w zasadzie gotowy do lotu. Sam nie wiem dlaczego jeszcze nim nie latalem. Zostalo tylko zainstalowac odbiornik i aku , unieruchomic zbiornik paliwa i gotowe. To moj pierwszy tak duzy acro. Jakies wskazowki przed pierwszym lotem ? link photos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Na zdjęciach prawie nic nie widać, więc ciężko coś powiedzieć.Wstaw zdjęcia modelu w całości.Podaj jakieś parametry rozpiętość, długość, powierzchnie skrzydeł, masę do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Silniczek cudny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Cudny to on jest, ale nie do Katany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Co nie? Aż się prosi o jakąś półmakiete Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Radek - a czemu nie, mocy ma za malo? na gaz kiepsko reaguje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Dlatego, że stosunek mocy do masy wypada kiepsko do 3D.Z 1360g 2,5HP to mało dodatkowo zakres stosowanych śmigieł jak na tą pojemnosc jest mały.Znam wiele lżejszych i prawie 50% mocnijszych silników za dużo mniejsze pieniądze. Bardziej pasują do tego modelu chociażby DLE 30, OS 120AX, Saito FA 180, MVVS 26 3w 25, Roto 26 i rura rezonansowa.Jedyny plus tej konfiguracji, to wygląd i dźwięk. Zakładamy, że model jest do 3D, bo w tym dziale się znajduje, więc należy rozpatrywać to inaczej niż w przypadku modelu do podstawowej akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Radek - nie przeczytales pytania - ja pytam - mocy ma za malo czy na gaz kiepsko reaguje - to co napisales to ja wiem i sam do twojej listy moge cos dorzucic. Ale na pytanie nie odpowiedziales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Mocy mało w stosunku do masy silnika. Saito 180 jest o 500g lżejszy i jest bardziej odpowiednim silnikiem do modeli 3D a 182 raczej nadaje się do makiet. Saito 180 880g 2,8 HP Saito 182 1360g 2,5 HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Nastepny odpowiadacz. Ja pytalem czy silnik ma za malo mocy do tego akurat modelu a nie jaki jest stosunek masy do mocy. Ma czy nie ma? Moze wystarczy, moze z lekkim silnikiem trzeba puc olowiu w nos wlozyc i jeszcze kilka moze. Ma czy nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Leszku to jest dział 3D. Silnik może mieć dowolnie za dużo mocy, ale nic to nie da jeśli całość jest za ciężka. A zamiast ołowiu , wystarczy rozplanować wyposażenie. Tu kompromisów nie ma. A jak ktoś nie zwraca na to uwagi , to niech pisze w dziale spaliny, znaczy z lataniem 3D nie ma nic wspólnego. Równie dobrze można zapakować 80 do 2m model. Wtedy też będzie super zapas mocy . :jupi: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Tomek - jak zapewne zauwazyles ja umiem czytac, umiem rowniez liczyc. Ergo - wiem ze to dzial 3D , czym tez sie bawie. Umiem sobie przeliczyc jak zmieni sie obciazenie powierzchni i ociazenie mocy jezeli uzyje ciezszego silnika. Ale ciagle nie dostalem odpowiedzi - czy ten silnik ma wystarczajaco duzo mocy dla tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Panie Leszku żeby odpowiedzieć na pytanie autor wątku musi podać masę modelu do lotu, nikt tu wróżką nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Primo - Leszek nie pan Leszek Secundo - o to trzeba pytac autora watku lub tych ktorzy autorytatywnie twierdza ze ten silnik sie do tego modelu nie nadaje :twisted: A ja jestem zlosliwe bydle i jezeli ktos mi cos takiego opowiada to ja zlosliwie pytam o konkrety. W koncu latanie to sprawa techniczna i jako taka da sie dokladnie okreslic. A o to "co autor chcial przez to powiedziec" przeciez nie pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Jakie konkrety panie Leszku chyba takie "jeden kolega" lub "u nas na lotnisku" edit:po odpowiedzi Leszka.To miała być ironia, szkoda że mi nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Konkrety - znaczy - ten model, z tym silnikiem (tu mozna dodac rodzaj paliwa i rozmiar smigla) wisi na smigle na 3/4 mocy (znaczy ma wystarczajaca moc), albo na 100% mocy (to jest za malo mocy), albo wcale (oczywiste). To jest cos konkretnego. A ile ten silnik wazy i ile ma mocy to ja sam moge sprawdzic. Jano - przeczytaj odpowiedzi i sam zobaczysz ze to jest gdybanie. Ja tez moge sobie gdybnac i powiedziec ze to wszystko to g.... prawda i silnik, poza tym ze jest sliczny, mocy ma wystarczjajaco do tego ukladu model/silnik. I co? Czy ktos mi udowodni ze tak nie jest? Przeciez temu kto ten watek zalozyl dokladnie o taka odpowiedz chodzi. Wystarczy czy nie. Ja oczywiscie zgadzam sie ze dobrze byloby miec silnik o 500g lzejszy, najlepiej zeby nic nie wazyl, ale Kankarz ma taki i kropka. Czy to tak trudno zrozumiec? Sam takim modelem z takim silnikiem nie latalem to i odpowiedzi nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Nawet jeżeli ten silnik da odpowiedni zapas mocy i reakcje na gaz, to będzie niewłasciwie dobrany, bo zawsze można mieć pół kilo mniej i większy zapas mocy. Pół kilo mniej, to bardzo dużo i przekreśla to ten silnik nawet w modelu 2m A co jeśli się okaże, że w przód trzeba dać ołów ? Tutaj odopwiedz jest prosta powiesić tego co zaprojektował ten model do 3D ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Radek, ty mnie nie ucz aerodynamiki, fizyki itp. Ja pytam czy ty wiesz ze ten silnik + ten model to nie jest kombinacja dla Kankarza - zauwaz rowniez ze wlasciciel nie jest specjalnie zaawansowany w 3D - ergo - roznice zauwazy po 100 lotach i zmianie silnika na lzejszy, jezeli model przezyje. Nie rob ludziom wody z mozgu, Kubica przesiadajac sie z samochodu F1 na rajdowy, nie jezdzil samochodem WRC, zgadnij dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Przed chwilą pytałeś czy za mało mocy czy reakcja na gaz dobra, a teraz pytanie czy jest odpowiedni dla niego.To może zadaj raz pytanie jeżeli czegoś nie wiesz, to Ci chłopaki podpowiedzą, a jeśli uważasz, że potrafisz liczyć i nie trzeba Cię uczyć fizyki to po jakiego diabła zadajesz te pytania >? Sorry, ale odnoszę wrażenie, że komus tu robisz na złość.Powiedz konkretne o co chodzi " jeżeli ktoś komuś zabiera wiaderko z piasku, to wystarczy powiedzieć wprost proszę mi oddać, a nie owijać w bawełne " Fakt jest jeden obojętnie jaki model 3D by to nie był zawsze ten silnik będzie złym wyborem.To czy pilot lata trenerkiem, szybowcem a może Yakiem 3m też nie ma żadnego znaczenia silnik jest piękny ale jeszcze raz powiem, nie jest to motorem do tego modelu i nie robie tu nikomu wody z mózgu. PS to jest forum, a nie zgaduj zgadula co masz na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Hmm... No niestety. Radek ma w pełni rację, tak jak poprzednicy (Tomek i Choina). Ten silnik nie nadaje się do modelu 3D. Leszek_K podaje tylko suche teorie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.