motofan11 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Mam pytanie jeąli chciał bym wyposażyć Michasia Maxa sprzętem FPV to jaka może być maksymalna waga tego wyposażenia ?
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam. Myślę że spokojnie model uniesie dodatkowo 300-500g ciężaru. Ma dużą powierzchnię skrzydła, więc dodatkowej wagi bardzo nie odczuje. Można się pokusić o zrobienie dużych zakończeń płata typu " PIPER " co automatycznie może zwiększyć rozpiętość modelu do 1500 - 1550mm.
Gość slawekmod Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Obliczenie obciążenia powierzchni chyba nie jest specjalnym problemem? Trzeba obliczyć obciążenie pow modelu w stanie gotowym do lotu bez fpv. Potem przyjąć zakładaną wagę fpv , dodać ją do wagi modelu i ponownie przeliczyć. Jak wyjdzie 50-60g/dm2 to jeszcze jest znośnie ale jak wyjdzie 120g/dm2 to będziesz latał i lądował z prędkością światła.
DarekRG Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Odświeżę temat, z czego i kolega Mirek się pewnie ucieszy, bo chciałbym się zapytać o doświadczenia odnośnie Michasia sport lub max z napędem spalinowym? Mirku, z jakim silnikiem model by się najlepiej wyważał? Albo zapytam inaczej, ile musi dostać on w dziób żeby się poprawnie wyważył?
majula7 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 U mnie Michaś lata na silniku ASP .25 i do swobodnego latania jest ok, natomiast do holowania szybowców brakuje mocy. Dziś gdybym miał budować go jeszcze raz, to zrobiłbym następujące przeróbki: skóciłbym przód o jakieś 3-4cm. wywalił klapy, bo są zbędne zmniejszł powierzchnię steru wysokości.
majula7 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Trochę uzupełnienia Michaś doczekał się holowania szybowców, nart oraz pływaków http-~~-//www.youtube.com/watch?v=V-vmocB8riA&feature=youtu.be
Maciej Ritmann Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 myślałem, że pierwsze lądowanie na wodzie z filmiku będzie ... w wodzie
DarekRG Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 No na pływakach super! Może jakieś plany pływaczków?
majula7 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Plany powiadacie Panie Plan jest następujący: długość 800mm, wysokość 100mm, szerokość 90mm Dzisiaj jakbym miał zamawiać jeszcze raz, to wysokość zmniejszyłbym do 80mm. Pływaczki takie wycina Jacek z Krakowa ten od rdzeni styro.
Zefirek Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Odświeżam wątek i czekam na zakupiony od p. Mirka model Do napędu użyję silnika spalinowego. Jak tylko zestaw do mnie dotrze, zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam, Marcin
Zefirek Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Model dotarł, czas zabierać się do pracy. Dziękuje Panie Mirku. Kadłub składa się bardzo przyjemnie, elementy są wycięte precyzyjnie. Jak widać na zdjęciu wręga silnikowa dostosowana jest pod silnik elektryczny, a w planach mam zamontowanie silnika spalinowego do napędu modelu. Otwory, które są przygotowane w tym momencie stają się zbędne, dlatego chce przykleić od strony zewnętrznej cieniutki laminat, który zakryje otwory i chronić będzie przed nasiąkaniem sklejki olejem z paliwa. Czy to dobry pomysł?
fotomichal Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Witam, Co do wręgi silnikowej to proponuje w pierwszej kolejności dopasować do niej łoże od silnika (porobić otwory na śruby mocujące łoże) następnie przykręcić silnik i wtedy dopiero widać gdzie należy zrobić dodatkowe otwory na przewód paliwowy, na przewód dochodzący do tłumika oraz na popychacz do sterowania przepustnicą. Ze swojego doświadczenia przy budowie Kastora 120 wiem że ten otwór środkowy nie przyda Ci się raczej w ogóle. Zerknij Marcinie na kilka pierwszych zdjęć z budowy mojego Kastora a będziesz widział dokładnie o czym pisałem.
Zefirek Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Łoże silnika http://www.hobbyking...?idproduct=4664 i silnik (ASP S25A II) jeszcze do mnie nie dotarł, więc chwilowo nie mam jak przymierzyć Pozdrawiam, Marcin
Zefirek Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Sklejony ster kierunku wygląda na bardzo delikatny i raczej okleję go w celu wzmocnienia 1mm balsą. Model startować będzie z wysokiej trawy, więc zastanawiam się, czy lepiej zamiast płozy ogonowej wstawić kółko...? Czy jest sens montować je w tym modelu?
fotomichal Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jakieś postępy w dalszej budowie modelu?
Zefirek Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Sinik dotarł i został odpowiednio zamocowany w modelu
Zefirek Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 Michaś stopniowo nabiera kształtów... skrzydło oczekuje na oklejenie kesonem.
idfx Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 Miło zobaczyć efekty czyjejś pracy Też czekam na Michasia Maxa, ale już mnie ogarnia przerażenie, jak sobie poradzić z montażem wyposażenia. Do tej pory, jedyne co złożyłem to model RTF z pianki, więc wszystko miałem podane na tacy. Teraz muszę zadbać o prawidłowe wyposażenie i może to śmieszne, ale póki co nie mam pojęcia jak połączyć do kupy, serwa ze sterami, jakie zastosować popychacze itd. itd. Jak wkleić zawiasy, jak to do kupy połączyć by lotki się ruszały Czy z Michasiem otrzymaliście w miarę szczegółową instrukcję (w opisie innego modelu Pana Mirka, napisane jest że dołącza bardzo szczegółową instrukcję). Już się nie mogę doczekać podjąć wyzwania, ale pewnie nie obejdzie się bez pomocy tych, którym się już udało pomyślnie ulotnić model. Pozdrawiam !
Grzegorz2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam. Ja również jestem zadowolonym posiadaczem Michasia max. Model jak już wcześniej koledzy pisali precyzyjnie wycięty i pomimo że był to mój pierwszy model konstrukcyjny nie było problemów ze złożeniem aczkolwiek popełniłem kilka błędów podczas montażu i Michaś ma wagę dużego Michała 1600 g z osprzętem elektrycznym. Błędem było chociażby oklejenie stateczników balsą 1mm a ponieważ z braku miejsca na przetrzymywanie modelu z usterzeniem dorobiłem sobie całkowicie demontowane usterzenie co na pewno dodało wagi na ogon. Pomimo tych błędów model i tak bardzo dobrze sobie radzi w powietrzu wadą tej wagi jest szybsze podejście do lądowania. Start z utwardzonej drogi po około 4-6 m. Były małe problemy z wyważeniem i pomimo skłonu silnika większego niż zaleca Mirek musiałem się ratować nieco wychylonym sterem wysokości do dołu. Teraz jestem już o to doświadczenie mądrzejszy i przy drugim modelu Extra 300 który zresztą już u Mirka zamówiłem postaram się uniknąć tych błędów. Niestety zdjęciami z montażu się nie pochwalę bo ich nie robiłem ale jeżeli będę miał możliwość to nagram filmik z lotów grubym Michałem i go zaprezentuje. pozdrawiam
idfx Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Widzę, że kolega wyprzedził moje błędy. Też planowałem wzmocnienie stateczników, ale jak widać nie popłaca, więc zostawię tak jak Pan Mirek to zaprojektował. Z ciekawości zapytam, jaki silnik zastosowałeś ? Zamówiłem wczoraj Emaxa GT2820 (KV985-540W) mam nadzieję, że jego ciąg nie rozerwie Michasia na strzępy Czekamy na filmik z oblotu MIchała.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.