Skocz do zawartości

Hyperion Yak 55-10


chiboogi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

 

Chcialbym przerobic ten modelik na spalinowy :> i zastanawiam sie jaki dac silnik. Nie wiem ile maja takie mikro silniczki ciagu... model na gotowo ma wazyc ok 700gram....

yak1.jpg

 

Zastanawialem sie nad silniczkiem O.S. Max 10 LA

Pojemność: .107 (1,76 cm3)

Zakres obr./min.: 2,500 - 18,000

Moc: 0,27 KM przy 17,000 obr/min.

Waga: 112g

Tłumik i świeca żarowa w zestawie.

Rekomendowane śmigła: 7x4, 7x5

 

 

Czy ktos wie moze ile ma ciagu taki silnik ?? Albo inny z tej serii ale wiekszy np..

O.S. Max 15 LA, O.S. Max 25 LA ????

 

Oto modelik :)

yak.jpg

Opublikowano

No taki silniczek to wcale nie jest mikro. Jeśli napęd jest "normalny" elektryczny, to do takiego modelu daje się silnik 3F pobierający prąd 20 - 30 A przy napięciu 11 V czyli moc jest rzędu 200 - 300 W, jest to mniej wiecej odpowiednik pojemności spalinówki 0.10 - 0.15.

 

Ciąg statyczny to pi razy oko od 900 do 1200 gram. Model pójdzie na tym pionowo jak rakieta.

 

Tylko że jest problem natury wytrzymałościowej - konkretnie chodzi o drgania - taki mały elektryk moze nie wytrzymać silnika spalinowego - trzebaby powzmacniac tu i ówdzie, sprawdzic czy np. owiewki są odporne na działanie metanolu (malowanie)

 

Pozdrawiam - Tomek

Opublikowano

Z 10LA max ciągu jaki wyciągniesz to ok 550g. Natomiast z 15LA to już masz ok 1.1kg przy 8x4" bez nitro. Jak zmienić śmigło na 9x3" i dać owe nitro to ciąg idzie w górę.

 

Gdzie można kupić taki model?

 

PS: sądzę że z 15LA zmieścił byś się w 800g do lotu, dokładniejsze obliczenia są możliwe jeśli poznamy wagę pustego modelu :-P

Opublikowano

Witam :)

 

Zastanawia mnie czy taki silniczek ma bardzo duze drgania, mam 7,5cc i 20cc --- one drgaja no ale sa do wiekszych modeli. A ten silniczek np 15LA wazy 138 gram a odpowiednik elektryk 3f wazy 80 gram. Nie wiem czy to duza roznica ale chyba nie az tak. Odejda jeszcze aku 2000 mAh a wstawie do zasilania np 700mAh NIMH. Odejdzie regiel. Dojdzie paliwo ale mysle ze zbiornik w takim silniczku to max 50ml ???? Poprawcie mnie jak sie myle. Zobaczcie filmik co robi ten model, wiec nie wiem czy taka malutka spalinka moglaby go rozwalic ;/.....

 

filmik

Opublikowano

To nie prościej i zdecydowanie taniej zpacyfikować Extrima.

Nie dość że Yak w locie czarny jak bury kot i go nie widać co się z nim dzieje to nic poza gazowaniem sobą nie reprezentuje ,a koszty x2.

W Extrimie śmigło 9x8 i będzie tak samo szalał , albo jeszcze szybciej (ja ktoś tak lubi) no i nie ma problemu z przerobieniem na spalinę.

Tylko po co taką pierdziawkę przerabiać na spaline skoro przy 2xpakiecie 1500 można latać niemal w kółko bez przerwy .

 

Ale próbuj zawsze będzie to coś nowego.

 

A i jak będę się widział z kolegami zapytam ich co wsadzili do Extrima ver .spalinowy.

Opublikowano
...Zobaczcie filmik co robi ten model, wiec nie wiem czy taka malutka spalinka moglaby go rozwalic ;/

Powiem tylko tyle. Kiedyś naprawiałem inny model prod. chińskiej (napęd elektro) i klejenia były takie, że po ściągnięciu folii listewki odpadały od wręg :( Drgania spalinowego silnika mogą doprowadzić do destrukcji tego modelu. A z ciekawości dlaczego nie chcesz napędu elektro ???

Opublikowano

sprzedalem caly sprzet do maluchow... mam tylko duzy do elektroszybowca ktory jest uzbrojony. Dochodza koszty regla , aku takze wiadomo.... :) a tak to tylko silnik 250zl i jechane....

Opublikowano

Tomek.... generalnie duze modele to ja mam. Chodzi wlasnie o to zebym mial takiego metrowca zebym mogl sobie jechac w miescie polatac na boisku np. Z duzymi musze jezdzic na pobliskie lotnisko tj 25 km w jedna strone. Nie zawsze chce mi sie jechac tak daleko... a tak to w kazdej chwili moge wyjsc i posmigac.

Opublikowano

Do 15LA to zbiornik 100ml. Pozwoli na zabawę do 20 minut(jednak lepiej zacznij od 10min ;-) ). U mnie lista jest taka:

15LA - 140g

100ml - 120g

5xHS81 - 85g

R700 - 20g

4x600mAh - 80g

Razem: 445g

Do tego zrobiłem model ważący ok 400g. Konstrukcja skrzynkowa, ścianki miękka balsa 3mm, wzmocnione sosnowymi listwami 3x3mm. Do lotu było 850g. Pionowe wznoszenia itp. były w programie :-P Nawet po kraksie i kilku poważnych modyfikacjach - kiedy to model przytył do 1kg, latałem sobie pionowo, oczywiście już nie tak dynamicznie.

Opublikowano

Ja bym sie tylko o wyzwanie martwił bo silniki os maxa za dużych drgań nie maja i naprawdę mało solidne konstrukcje wytrzymują dość długo choć nie wiadomo do końca ile to wytrzyma tak naprawdę bo to jest projektowane pod elektryka.

Opublikowano

Ostatnio na lotnisku w Parzniewie widziałem model który jest akrobatem, napędzany jest 10LA... ważył poniżej 500g! Konstrukcja 100% balsa. Serwa same HS-55 z tego co pamiętam. Na oko miał 90-100cm rozpiętości. Ponoć w pionie można się bawić! 8)

Opublikowano
Ostatnio na lotnisku w Parzniewie widziałem model który jest akrobatem, napędzany jest 10LA... ważył poniżej 500g! Konstrukcja 100% balsa. Serwa same HS-55 z tego co pamiętam. Na oko miał 90-100cm rozpiętości. Ponoć w pionie można się bawić! 8)

 

Też chcę :D

Opublikowano
Też chcę :D

Wierz mi - ja też! :-D

 

Ale to model "z głowy"(z tego co wiem), do tego delikatny... ale zabawa by była przednia :mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

jak juz masz tego yaka to laduj w niego tego os'a 15,powinien wytrzymac...ja mialem takiego yaka co to niby pod elektryka mial byc a wsadzilem w niego wlasnie os'a 15 i latal az milo...konstrukcja loza byla podobnie jak w twoim skrzynkowa(identyczna konstrukcja)niestety rowniez mily byl Pan co nie spytal o numer kanalu i model przez niego zaryl glebe...silnik dzis lata w mustangu a w planach mam juz miniaturke su 31 :) obecnie mam su 31 1,8m i chce zbudowac jego mini pod os'a 15

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.