pacek Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam, jako że na elektrykach znam się o tylo o ile to proszę o pomoc. jaki silnik (za rozsądny pieniądz) spełni takie wymagania wymagany czas pracy na pełnym gwizdku 8 min max pakiet to 3S3300 ew 4S2500 max średnica śmigła to 10 i obroty jakich nie może przekroczyć silnik to: 480000 dzielone na średnice śmigła dzielone na skok (proszę mnie nie pytać dlaczego -regulamin) np: - 12.000 10x4 - 10.200 10x4,7 - 9.600 10x5 - 8.000 10x6 acha waga modelu w przedziale 1100- 1300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Arek, nie ma takiego silnika Przyczyna jest prosta: WWI + elektro = bleeeeee... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Janek, to żeś mu pomógł, lepiej było nic nie pisać. Pakiet 3S3300 > 8min na full >3,3A*60/8[min/min]=24,75A pobór prądu, przy zasilaniu 3S napięcie jakie mamy to 10,8V > 10,8V*24,75A=267W > cyrklujemy w silnik 300-400W z HC (dane silników prawie zawsze są zawyżone o 20-40%), n.p. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1400Kv_/_470w i próbujemy na śmigle 10x5 np. takim http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5440&Product_Name=APC_style_propeller_10x5-E , jęśli zmierzony prąd za duży lub czas lotu za krótki stosujemy mniejsze śmigło, jesli odwrotnie to większy skok śmigła, ale w takim zestawie to pewnie będzie trzeba mniejsze śmigło. Można dobrać jeszcze n.p. takie silniki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7992&Product_Name=Turnigy2836_brushless_Outrunner_1200kv bądź coś takiego http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5113&Product_Name=TowerPro_Brushless_Outrunner_3015-7_1000kv_/_470W . Generalnie to oprócz wagi przy doborze napędu ważne jest przeznaczenie samolotu, czy górnopłat, holownik, czy akrobat F3A czy do 3D, po śmigłach raczej wnioskuję, że nie jest to pylon, ale nic więcej nie da się odczytać z twoich informacji - pewnie dlatego otrzymałeś taką niezbyt pomocną odpowiedź. Co do granicznych obrotów to nie wiem skąd je wytrzasnąłeś, może to są jakieś limity odczytane z ulotki od śmigła (na takie wyglądają), może od jakiegoś gotowego zestawu latającego gdzie ubiłeś silnik i teraz szukasz czegoś na wymianę. K...rde czemu większość pytających myślą, że dostana sensowną odpowiedź od wróżki - nie znam takiego modelarza, który miałby jeszcze licencję jasnowidza. pacek popatrz ile musiałem poczynić domyślnych założeń, żeby w jakiś sposób skonkretyzować odpowiedź, być może błędnych i moje wyliczenia i czas poświęcony na szukanie gotowych rozwiązań pójdzie na marne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 K...rde czemu większość pytających myślą, że dostana sensowną odpowiedź od wróżki - nie znam takiego modelarza, który miałby jeszcze licencję jasnowidza. pacek popatrz ile musiałem poczynić domyślnych założeń, żeby w jakiś sposób skonkretyzować odpowiedź, być może błędnych i moje wyliczenia i czas poświęcony na szukanie gotowych rozwiązań pójdzie na marne! :oops: dzięki za zainteresowanie i już się poprwaiam, to ma być napęd do kombata WWI czyli zazwyczaj dwupłat, obecnie latam na 4T OS30fs i elektryk ma zastąpić ten napęd. sam myślałem o 3542 1250kv http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3887&Product_Name=TR_35-42B_1250kv_Brushless_Outrunner_(Eq:_AXi_2820 ta dziwna tabelka wynika z regulaminu (międzynarodowego)ACES IWW. Obowiązują ograniczenia co do max wielkości pakietu i prędkości obrotowej silnika w zależności od zastosowanego śmigła. temat traktuje bardzo eksperymentalnie, bo jeszcze do niedawna zaliczałem się do ortodoksyjnych spaliniarzy w kombacie, ale cóż życie lubi zmiany i może warto spróbować elektryczności Po Janku nie spodziewałem sie innej odpowiedzi, to jest ORTODOKS SPALINY NR 1 A swoją drogą, to po co zaglądasz na silniki elektryczne, szpiegujesz :?: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Trochę mi rozjaśniłeś, ograniczenia biorą sie z maksymalnego Pitchspeeda=20,32m/s, a w rzeczywistości iloczyn obrotów silnika i skoku śmigła ma byc nie większy niż 48 [tys obr/min * cale], chodzi o to aby wyrównać szanse zawodnikom - nie przekroczymy tej prędkości (przynajmniej teoretycznie), bo przypuszczam, że obroty mierzone są na postoju i w czasie lotu obroty silnika wzrastają. W zależności jak mocno obciążamy silnik śmigłem to obroty mogą wzrosnąć nawet o 20-30% w czasie lotu. W takiej sytuacji najlepiej jest dobrać silnik tak, aby w locie miał największą sprawność, a na ziemi był lekko przeciążony. Dobrym punktem wyjścia byłoby śmigło typu APC SF 10x4,7, powinno wytrzymać taką moc i dobór tak aby na ziemi żarło ze 30-40A z silnika, w locie ten prąd spadnie, i im mniejszy skok śmigła tym spadek prądu jest większy, ale do skoku śmigła nie mniejszego niż 0,5 średnicy, potem zaczynamy mocno tracić na sprawności śmigła. Poleciłbym w takiej sutuacji akumulatory Turnigy Nanotech np http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11953&Product_Name=Turnigy_nano-tech_3300mah_3S_45~90C_Lipo_Pack , mają sztywną charakterystykę i nie siadają pod koniec lotu, zachowują się jak ogniwa A123 gdzie jak zauważysz, że zwalnia silnik to masz prąd tylko na natychmiastowe lądowanie - nie zrobisz kółka do podejścia. Silnik dobrałbym nieco mniejszy, raczej ten http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-30_1400Kv_/_470w, lub http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2140&Product_Name=TR_35-36B_1300kv_Brushless_Outrunner_(Eq:2814) o mniejszym kv mając nadzieję, że pod śmigłem 10x4,7 zwolni do tych 10000obr/min, w locie powinien się rozkręcic do 12kobr/min, a najlepiej te dwa i garść różnych śmigieł, szczególnie poleciłbym np takie śmigło http://www.graupner.de/en/products/56e82464-090c-4640-be6a-7cb3c6c1fe25/1372.25.15/product.aspx i http://www.graupner.de/en/products/ef113e00-5823-4953-99cd-8ed0ebdb363f/1360.25.10/product.aspx , mają duże łopaty i może dostatecznie obciążyć silnik przy tym rozmiarze, dając w locie dużą prędkośc. Ja byłem ortodoksem spaliny 30 lat temu, nie miałem wyboru, teraz wiem, że napęd elektryczny nie musi być gorszy od spaliny - to po co się brudzić, tyle, że trzeba go umiejętnie skonfigurować - nie to co przy spalinie: taki silnik > takie śmigła :wink: . EDIT 2.08.2010: Zmieniłem tekst, w akapicie o doborze śmigła wkradł się poważny błąd, t.j. było "...w locie ten prąd spadnie, i im mniejszy skok śmigła tym spadek obrotów jest większy" a powinno być "...w locie ten prąd spadnie, i im mniejszy skok śmigła tym spadek prądu jest większy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Poprawiłem tekst w poprzedniej odpowiedzi, wkradł się ważny merytoryczny błąd - "nobody is perfect" info j.w. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Tomek - podałeś, że specyfikacja zwykle zawyża osiągi silnika. Swego czasu kupiłem do nieuporta w skali 1/7 silnik Tower Pro 2915-35. Podano, iż na śmigle APC 11x6, pakiecie 4s ciąg stat to 1,5kg przy 22A. Gdy zamocowałem silnik na wadze dałem pełna moc to wskazówka wskazała ponad 2,2 kg i utrzymywała sie w okolicy. silnik własnie wolno obrotowy KV 930. Wczoraj wykonał swój pierwszy lot ale w Fw-190 skala jakieś 1/9 - coś ok 120cm rozp, masa do lotu niestety 1,8kg. W pionie model unosił się sam ale z wyżutem był malutki problemik. Gdy już poleciał to...rakieta. Więc jak to jest z tymi wolnoobrotowymi, szybkoobrotowymi? Na filmie widać jak szybko wykonuje przelot; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Fokker, kv=930 do pakietu 3S nie jest duże - 10Vx930=9300obr/min, przy obciążeniu spadają obroty o jakieś 30% czyli do ok. 6000obr/min, a to nie są duże obroty, raczej pod śmigło SF nawet GWS-a (pewnie na śmigle 11x6 by brał z 10-12A), ale na pakiecie 4S to te obroty będą już o 33% wyższe (4/3=1,33 czyli 1 i 33%), a więc na poziomie 9300-9500obr/min a to już przy śmigłach powyżej 10'' raczej wysokie obroty i duża moc, ponad 280W. Moc rośnie chyba z 3-cią potęgą obrotów, a więc i napięcia zasilania. Ja mam duży silnik o kv=200, ale przy mocach rzędu 4kW to też raczej wysokie kv. Ja uważam, że kv można uznać za niskie, gdy silnik może pracować w górnym zakresie dopuszczalnych napięć dla regulatorów w danej kategorii prądowej. Niestety te granice się przesuwają z wejściem BEC-y impulsowych, bo dopuszczalne napięcie regulatorów wzrastają i teraz niskie kv przy mocach ok. 1kW to ze 350-400, a nie 600-700 jak było parę lat temu. Odnośnie zawyżania parametrów, to często podawane są parametry jakie silnik wytrzymuje przez 30-60sek., nie jest to trwała moc, również te parametry nie odnoszą się do maksymalnej sprawności, czy choćby przyzwoitej, tylko do maksymalnych osiągów silnika, gdzie sprawność silnika jest o 20% niższa od maksymalnej. Uczciwe i konkretne parametry podaje AXI, HACKER czyli markowi producenci. (Jak inaczej wyjaśnić, że chiński silnik za 100$ ma lepsze osiągi od Hackera za 500Euro) W chińskich silniczkach zamiast magnesów N50 są ledwo N30, uzwojenie wypełnia połowę przestrzeni, jest i wiele innych mankamentów, ale podstawowym plusem jest cena. Bardzo dobry silnik wymaga dużo ręcznej pracy i wychodzi drogo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.