Skocz do zawartości

Porada-co kupic


mazico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest to moj pierwszy post i prosba do znawcow tematu co kupic. Po wielu latach chce ponownie zabawic sie w modelarstwo. Chce kupic jeden z tych modeli

 

http://www.abc-rc.pl/p/3/1489/model_alpha_1500_-_rtf_-_24ghz_kompletny_zestaw-dla_pocz%C4%85tkuj%C4%85cych-samoloty_i_szybowce.html

 

http://www.abc-rc.pl/p/62/1436/model_ez_hawk_sky_-_rtf_epp_-_kompletny_zestaw-rtf_-_gotowe_do_lotu-samoloty_i_szybowce.html

 

sklaniam sie do modelu alpha 1500.

 

Co bedzie perspektywicznie lepsze i wieksza frajda z latania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cimek miałeś alph'ę że się o niej krytycznie wypowiadasz?

 

zaletą Hawka jest silnik umieszczony z tyłu, przy kraksach nie niszczysz silnika

 

alpha jest moim zdaniem ładniejsza i jeżeli lata jak EG (jest bardzo podobna) to brać w ciemno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cimek miałeś alph'ę że się o niej krytycznie wypowiadasz?

Nie wypowiada się krytycznie a jedynie napisał, że Hawk to lepszy wybór.

 

Hawk jest zdecydowanie lepszy do nauki czy też odnawiania umiejętności. Silnik pchający robi z niego praktycznie bez urazowy model i myślę, że tym powinieneś się pokierować przy wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy Kolega umie latać i czy to ma byc jego pierwszy model ?

 

Gdy umiejętności są małe lepiej zdecydowanie wybrać model z napędem pchającym.

Po prostu na początku krety to norma i każdy bije jak uczy się latać. Wtedy właśnie nsapęd pchający zostanie ocalony.

 

Gdy napęd jest z przodu jest narażony na uderzenia, szybko się wał silnika wykrzywi , a pilot szybciej zrazi i wkurzy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Moje lotnicz-modelarskie doswiadczenie z racji uplywu czasu jest w tej chwili znikome.

Za stowe gorki jest w hawku aparatura ladowarka i pakiet. Przewertowlem forum cale i teoretycznie jestem do przodu.

Racje pomalu przechylaja sie w strone modelu hawk.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli miał bym ci doradzić , to kupując hawk-a bedziesz musiał dokupić sobie inny odbiornik ( np: korone z syntezą ) na oryginalnym odbiorniku są zakłucenia , przerabiałem to z kolegami których uczę latać właśnie na tym modelu . Kolejna sprawą jest wydłubanie z przodu modelu kulki stalowej która wazy jakieś 100-150 gram :shock: i dokupienie pakietu 2200mAh , idealnie się z nim wyważa i można latać ponad godzinę.

Do hawka musisz lub możesz dokupić serwo do kierunku , bowden i dźwignie do steru .

 

Jeśli chodzi o AXN to jest to model faniejszy od hawka , ma już zamontowane serwo od kierunku , w powietrzu zachowuje się zwinniej , ma o niebo lepszy silnik na którym prawie pionowo możesz się wznosić ale jest bez aparatury i pakietu oraz regulator jest kiepskiej jakości , wydaje mi się że jest bardziej podatny na uszkodzenia . Hawkiem koledzy wypędzili już wszystkie krety w okolicy i nadal lata :P z kolei AXN nawet z pakietem 2200mAh pokazuje każdą termikę . Wybór nie jest łatwy i do każdego modelu musisz dokupić brakujące elementy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku Axn jest bardzo dobrym modelem, aczkolwiek tutaj nie ma aparatury, silnik w Hawk sky'u jest troche słabszy od tego co jest w axn'enie ,ale w hawk sky'u jest przynajmiej lipol ,ladowarka oraz aparatura. 100zł wiecej i to naprawde się oplaca jak na pierwszy samolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zapewne zestaw z aparaturą, pakietem, ładowarką czyli full RTF jest kuszący ale bądźmy sprawiedliwi i nie oszukujmy się, że jakością taki zestaw nie grzeszy.

W moim AXN'ie był: regulator (czort wie jaki) silnik (no name), 4 serwa (chyba HXT900). Przypuszczam, że w Hawk'u jest podobnie, ładowarka typu E-sky (pakiet 1800mAh ładuje 3 godziny) aparatura z odbiornikiem do latania koło domu (orientacyjny zasięg 200-250m).

Problem polega jeszcze na tym, że gdyby chcieć to odsprzedać i zakupić coś lepszego, to będzie duży problem z pozyskaniem nabywcy.

Z autopsji wiem, że model można zmieniać co sezon ale aparaturę kupuje się raz na dłuższy czas i warto nieraz odczekać kilka czy kilkanaście tygodni i kupić raz a dobrą. A kto powiedział, że aparatura musi być nówka? Nieraz tutaj na forum ktoś sprzedaje np. Hitec 6 Optic w rozsądnej cenie lub inny nadajnik o całkiem przyzwoitych parametrach.

To tylko takie moje rozważania i nik nie musi się z nimi zgadzać.

Jak mówi przysłowie: tak krawiec kraje jak mu materiału staje, tylko czy nieraz nie warto poczekać na nową dostawę płótna i zamiast spodni uszyć garnitur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie mam doświadczenia z tym modelem ale myślę że na początek polecił bym hawk-a ponieważ myślę że z początku zaliczysz parę kretów co mogło wy uszkodzić przedni silnik więc tu już jest jedna zaleta ;-) i w sumie to już wszystko z mojej strony czekam na wyboru i jakiś opis modelu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie mam doświadczenia z tym modelem ale myślę że na początek polecił bym hawk-a ponieważ myślę że z początku zaliczysz parę kretów co mogło wy uszkodzić przedni silnik więc tu już jest jedna zaleta ;-) i w sumie to już wszystko z mojej strony czekam na wyboru i jakiś opis modelu ;-)

Dzieki za porade. Jednak gorne mocowanie silnika przewaza w poczatkowych bojach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mazico - z miesiąc temu stałem się posiadaczem Alphy 1500.

Do wyboru wówczas miałem któryś z modeli typu Easy Star /różni producenci mają swoje klony/ lub średniej wielkości motoszybowiec - tu w grę wchodził zasadniczo tylko Easy Glider Pro lub wspomniana Alpha.

Jako powracający do bardzo dawnych prób latania, brałem przede wszystkim pod uwagę możliwość zakupu elementów zamiennych oraz możliwość w miarę łatwej naprawy modelu.

 

Ostatecznie padło na Alphe. Model z EPP daje się naprawiać /już sprawdzone ;)/

Rozpiętość 1500mm pozwala nim nieco poszybować, a niezależne skrzydła pozwalają zrobić z modelu stosunkowo "niedużą" paczkę do transportu.

 

Dlaczego wybrałem Alphe:

bo mi się podobała /argument z grupy nieistotnych technicznie, ale ... /

bo ma lotki

bo z EPP

bo są części zamienne /kadłub, skrzydła, stery, etc./

bo mi doradził doświadczony w lotniczym rc kolega

 

W kontekście w/w obaw o wytrzymałość umieszczonego z przodu silnika:

stwierdzam na podstawie kilku porządnych kretów w tym jedno bezpośrednie czołowe trafienie w mur, że model ten jest w stanie znieść dość dużo :)

 

Wada - to nie moja opinia bo za za mało na ten temat wiem - model jest ponoć dość szybki przy lądowaniu, ale można właśnie zmiksować lotki w funkcję klap i to powinno pomóc.

 

p.s. z racji posiadania RDS8000 wziąłem wersję ARF, do tego dokupiłem pakiet 2S 1800mAh /gabarytowo i wagowo większy niż oryginał 1500/ ale z wyważeniem i lote nie ma żadnych kłopotów

dodam jeszcze że pierwsze obloty robione były na pakiecie 3S coś ok. 2500mAh, model robił nawet zawis na śmigle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zotornik- dziekuje za szerokie omowienie tematu i po przeanalizowaniu Twoich argumentow alpha poszla w gore. Na dzien dzisiejszy nie kupilem jeszcze modelu i jak pisalem technike latania musze od nowa sobie przyswoic, postanowilem ulotnic zrobione chyba 3 lata temu tzagi 1,2m. Czekam na wyposazenie i bede sie uczyl. Z lektory forum wiem ze zdania co do tego czy tzagi nadaje sie na pierwszy model czy nie sa podzielone. Bede probowal jak robije to szkoda niewielka a napewno cos sie naucze. Daje sobie sierpien na latanie skrzydelkiem a pozniej cos konkretnego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.