Skocz do zawartości

Ustawienie TOTO - 7


janek-20

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem właśnie budowę TOTO - 7 i dzisiaj poszedłem na pierwszy lot.

Lot nie powiódł się. Model ciągnie na prawą stronę, czym najlepiej obciążyć lewą stronę żeby wyrównać.

 

Czy trzeba jakoś silnik ustawić?

 

I jeszcze mam problem z silnikiem albo regulatorem jak z aparatury daje gaz to silnik za kręci i strzela, przerwa, buczy, drży i dopiero jak przepustnicą poruszam kilka razy to wejdzie na obroty, ale wydaje mi się że są słabe.

 

Silnik: Tower Pro 2406-21 Gold

Regulator: Tower Pro MAG-8 18A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - Najpierw bardzo dokładnie sprawdź geometrię modelu i wyważenie skrzydła. Do tego - ustawienie sterów. Może masz np. nierówno lotki, albo skręcony ster kierunku? Może ster wysokości jest przekoszony? Powodów może być sporo.

 

2 - Silnik ustawia się tak, by oś była lekko pochylona w dół - 2*-5*, oraz o kilka stopni wychylona w prawo. Choć spotyka się modele bez skłonu i wykłonu. Złe ustawienie silnika też może być przyczyną ściągania modelu, ale w pierwszej kolejności sprawdź geometrię. Wszelkie niedokłsdności mszczą się okrutnie. Nawet niestarannie wykonane zawiasy sterów mogą poważnie utrudniać latanie.

 

3 - Co do silnika - jak masz zaprogramowany regulator? Jaką liczbę cel masz ustawionych.

Możesz też mieć źle zaprogramowane timingi. MAG8 jest regulatorem programowalnym. Ma pewne ustawienia fabryczne, ale wcale nie muszą one odpowiadać konfiguracji jaką stosujesz.

 

4 - Nie podałeś jaki masz pakiet zasilający. Może powodem słabych obrotów jest niewydolność pakietu?

 

PS - Rozumiem, że przy włączeniu modelu poczekałeś z włączeniem silnika, aż przestanie pikać regulator? ;) Jeżeli dodasz gazu w czasie tego pikania, regulator może wejść w tryb programowania.

O ile pamiętam, MAG8 może być programowany za pomocą karty programującej JETI. Będzie to dużo lepsze ustawienie regulatora, niż fabryczny tryb programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł jak masz sie odzywać to się lepiej nie odzywaj :!: ,bo ta porady piszesz że aż szczela w kręgosłupie . Co do silnika mogą być wiele możliwości

 

1.Zimne luty pomiędzy silnikiem a regulatorem

2.Źle ustawione timingi

3.Urwana jedna faza w silniku.

4. Silnik wadliwy już od samej "produkcji"

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja stawiam na to że masz zimny lut. Po prostu jest za mała powierzchnia przylutowany przez co nie ma możliwości przejść przez niego większy prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podłączeniu zasilania do regulatora, czekam aż melodyjka skończy grać;

 

faktycznie jedna wtyczka od akumulatora do regulatora była kiepsko przylutowana poprawiłem;

 

w miarę możliwości ustawiłem regulator i jak miałem silnik wymontowany to działało wszystko dobrze, gorzej jest jak wmontuję go w kadłub i założę śmigło, jak dam odrobinę gazu to przez 2sekundy strzela i potem zaczyna kręcić normalnie, ale jak od razu dam więcej gazu to strzela, przeskakuje itp;

 

zabrałem się za sprawdzenie skrzydeł, w miejscu sklejenia dwóch połówek skrzydeł przeciągam nitkę i powiesiłem je, co się okazało myślałem że jak samolot skręcał w prawo to skrzydła też będą opadać na prawą stronę, ale nie skrzydła mocno ciągnie w lewą stronę, chyba że ja coś źle robię i jak wyważyć takie skrzydła???

 

 

ps. silnik i regulator mam na krótko połączony ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sukces TOTO - 7 poleciał

 

pierwszy lot krótki, drugi lot około 15 minut. Ogólnie lot niestabilny cały czas musiałem korygować

 

i na koniec jeszcze kret, powodem były gumki które łączyły skrzydła i kadłub, za słabo naciągnięte i samolot w padł w korkociąg

 

ja wyrzuciłem model z ręki to zauważyłem, że wznios skrzydeł powiększył się i w powietrzy skrzydła bardzo przypominały literę "V", ale według mnie to też wina gumek i trochę ekonomicznej budowy skrzydeł;

 

a takie małe pytanko silnik się dosyć mocno grzeje, czy to normalne, jak latałem na 1/4 gazu to letni, ale jak więcej przez dłuższy czas to ogień;

 

Najważniejsze że sukces szkoda, że zakończony kretem do naprawy skrzydła przy łączeniu dwóch płatów i wręga silnika, chyba nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.