kojot Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Mam pytanie do kolegów praktyków, jakie powierzchnie da się pomalować aerografem z dyszą 0,3mm? Chcę pomalować kadłuby i płaty (modele 1-1,5m rozpiętości) i nie wiem, czy kupić aerograf o dyszy 0,3mm czy pistolet z dyszą 0,5mm. A tak przy okazji, czy ktoś maluje lakierami samochodowymi dwuskładnikowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 to zalezy co chcialby Pan malowac... ale z tematu wnioskuje ze modele bez wzorow tylko na jednolite kolory... tak wiec ja mam aerograf z dysza 0,3mm i jak sie ma dobre ciśnienie to taki model maluje sie doscyc szybko cieniutka wartwą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Żeś z tym Panem :twisted: hmm, czyli pewnie zacznę od takiego aerografu - z dyszą 0,3mm Ciśnienia nie zabraknie - kupiłem właśnie bezolejowego Stanleya ze zbiornikiem 24l. Głośny, ale powietrza będzie pod dostatkiem do takich malowanek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 ja zeby nie bylo mam taki z allegro 2 funkcyjny aerograf... nie ten za 30zl ale ten http://allegro.pl/item1168013101_aerograf_ew_550a_dysza_0_3mm_hicior_super_cena.html o kurcze :shock: :shock: kiedys to kosztowalo niecale 100zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Pomalowałem takim pistoletem - K3 dysza 0,3 mm, parę modeli, głównie szybowców efekt super, trzeba tylko malować dwie a najlepiej trzy razy po każdym zmatować papierem wodnym 1000 do 1500, a po ostatnim malowaniu polerować pastą nazwa chyba Feracle. Wcześniej używałem pistoletu o dyszy 1,4 mm ale to było przegięcie. Mówię oczywiście o lakierach samochodowych z utwardzaczem. Lakier ten jest odporny na paliwo modelarskie. Osobiście używam Lakierów Palinal. W mojej galerii są zdjęcia gotowych modeli, możesz zobaczyć efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 http://allegro.pl/item1168013101_aerograf_ew_550a_dysza_0_3mm_hicior_super_cena.html Ale tymi 7 ccm za dużo nie pomalujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 jezeli masz tego więcej do malowania to polecam coś takiego http://www.narzedziowy.com.pl/product_info.php?products_id=18865 niestety w aerografach dwu-funkcyjnych są dwa minusy 1/ cierpnie czubek palucha przy dłuzszym malowaniu 2/ mały zbiorniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Marcinie, cieszę się, że potwierdzasz mój intuicyjny wybór. Trochę się obawiam, czy za 35zł da się zrobić porządny pistolet lakierniczy, ale z drugiej strony ryzyko niewielkie. Skoro polecasz, to kupuję. Moje typy do tej pory to: http://allegro.pl/item1166495112_pistolet_lakierniczy_s_2_mini_0_3_0_5_jak_aerograf.html /ale to co podlinkowałeś wygląda identycznie, a kosztuje 70% mniej/ http://allegro.pl/item1164278537_profesjonalny_pistolet_lakierniczy_0_5_mm_f_2.html /za 25zł/ http://allegro.pl/item1164810393_aerograf_hs_116_hurt_detal_najnizsze_ceny_zobacz.html / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Czy ktoś mógłby mnie uświadomić jak w tym HS116 reguluje się powietrze ?? Przód - tył dzwigni to regulacja farby, a druga regulacja ?? W poprzednich była regulacja góra-dół ( powietrze ) i przód-tył ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 mam podobne urządzenie ale ma 3 śruby regulacyjne - do regulacji powietrza mam śrubę na dole uchwytu, tu wygląda jak by nie było regulacji powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Mam pytanie do kolegów praktyków, jakie powierzchnie da się pomalować aerografem z dyszą 0,3mm? Chcę pomalować kadłuby i płaty (modele 1-1,5m rozpiętości) i nie wiem, czy kupić aerograf o dyszy 0,3mm czy pistolet z dyszą 0,5mm. A tak przy okazji, czy ktoś maluje lakierami samochodowymi dwuskładnikowymi? To wszystko zależy czym chcesz malować (rodzaj farby) oraz jaką powierzchnie chcesz uzyskać. Położyć dobrze jakier to sztuka jeśli nie masz doświadczenia to nawet pistolet za 2 tys nic nie pomoże :wink: Lakiery samochodowe dwuskładnikowe też są różne i różnie się kładą ,ostatnio bardzo modne są wodne (baza),a co do dwóch składników masz na myśli lakier(kolor) + utwardzacz ,czy bazę + bezbarwny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Zdaję sobie sprawę, że lakiernik, to fach wymagający kwalifikacji. Nie mam tu dużych ambicji, chcę po prostu zrezygnować z farb w sprayu. Teraz mam do pomalowania różne pianki i małe modele, a docelowo w zimie muszę pomalować 2m laminatowego Rawena. Pisząc o dwuskładnikowych lakierach miałem na myśli wersję z utwardzaczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 ja bym wybrał ten drugi bo można (chyba) ustwaić promień malownaia PION - POZIOM a do duży plus ale pierwszy też niczego sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szrek2003 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 WItam ,pistolet i areo się sprawdzają.Lakiery samochodowe firmy NOVOL w bazie + clar . Niski koszt lakieru a zabawa przednia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szrek2003 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Właśnie na dniach bawię się tego typu rzeczami, bo też porzucam spraye. Co do pistoletu to kupiłem zestaw różnych wynalazków renomowanej firmy BUDGET (cuś w tym) rodzaju bo chciałem pomalować też kawałek samochodu. Najpierw zrobiłem całodzienny test aparatury malując 1/3 mojego samochodu i powiem szczerze wyszło elegancko. Pistolet trochę przepuszcza dołem przy wajsze spustowej ale akceptowanie. Dziś zrobiłem test zastosowań lotniczych podłączając do baniaka aerograf 7ccm i ten sam duży pistolet. Jeśli chodzi o malowanie skrzydeł do kombata to aerograf jest do kitu, a pistolet maluje expresowo. W zasadzie 3 przejścia i gotowe. Aerografem można bajery malnąć na koniec. Mała statystyka na jedną stronę skrzydeł 117cm cięciwa 25-10cm idzie ok 20 ccm farby. 100ccm kosztuje ok 15zł (zal od koloru) więc szprajem chyba drożej no ale wygodniej. Oczywiście malowałem farbami samochodowymi, dwuskładnikowymi MATOWYMI (wojsko...). Jednak jak słusznie koledzy piszą potrzeba jest też coś po środku czyli średni pistolet. Ja potrzebowałem czegoś do malowania bolidu (bo skorodował ciut) więc wziąłem dużego budgeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.