Jump to content

CSTKAM 2,5


H. Litwinowicz

Recommended Posts

Witam

 

Starłem się dzisiaj z cudem bratniej techniki któremu na imię CSTKAM 2,5. Silnik ma już swoje lata i pewien przebieg. Jaki ?? Trudno stwierdzić. Kupiłem go (używanego) na alledrogo i wykonałem na nim kilka lotów. Ostatnie 5 lat przeleżał zakonserwowany w pudełku.

Pomimo długiego przestoju w pracy silnik odpalił niemal od razu..., ale w tym miejscu zaczęły się schody. Silnik nie chce utrzymać obrotów przy określonym ustawieniu iglicy. Dość mocno szarpie i ma skoki prędkości obrotów. Na wyższych obrotach zdarzają mu się częste spadki, natomiast na niskich ma momentalne przyspieszenia. Czasami gaśnie. Co może być przyczyną ?? Jak z tym walczyć ?? A może to już koniec jego żywota ??

 

Silnik jest zasilany ze zbiornika ciśnieniowego, więc ilość paliwa przy określonym ustawieniu iglicy musi być jednakowa.

Próbowałem zarówno paliwa 80/20, jak również Tornado 10% nitro.

Świeca A3

 

A tak mój problem wygląda:

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Świeca i paliwo ok,ja bym obstawiał nieszczelność na połączeniu głowica/cylinder lub nieszczelną pokrywe skrzyni korbowej,ewentualnie przytkany rozpylacz w gaźniku bo wygląda na to,że silnikowi brakuje paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Przy zasilaniu ciśnieniowym , gażnik obwodowy i zwykły rozpylacz to nieporozumienie,nigdy nie wyregulujesz prawidłowo.Należy dotoczyć nową dyszę gaznika oraz nowy rozpylacz.

Średnica wewnątrz rozpylacza musi mieć średnicę około 0,5-0,6 mm a iglicę należy zrobić z igły do szycia /mały kąt stożka/.

Dopiero tak wykonany rozpylacz umozliwi poprawna regulację silnika.

Link to comment
Share on other sites

Dobrałem się do niego i wymieniłem uszczelkę pokrywy (była mocno sfatygowana). Dodatkowo zajrzałem pod głowicę i okazało się, że siedzi tam aż 6 podkładek 0,1. Nie za dużo ich tam trochę (3 wywaliłem)?. Od czego to zależy jaki podkład powinien być, bo chyba 0,6 to sporo ??

 

Jeżeli uszczelnienie nie pomoże, to wówczas pomyśle o rozpylaczu.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
bynek, ma rację jest to typowy silniczek (jednakże już trochę leciwy-obecnie wymagany jest tłumik (tłumiki)) stosowany w kategorii F2D.
Link to comment
Share on other sites

Sprawa ostatecznie rozstrzygnięta - silnik przy normalnym zasilaniu paliwem chodzi jak marzenie, natomiast przy zbiorniku ciśnieniowym robi co chce. Bez nowego rozpylacza się nie obejdzie. bynek za trafną sugestię otrzymuje "pomógł". Dziękuję i Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.